Ati Silencer 3 op Radeon 9800XT, verkeerde slotplaat!!

Pagina: 1
Acties:

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 12:32
Hoi,

IK heb een ATI Radeon 9800 XT (geleverd bij een Dell) die ik graag wat koeler en stiller wilde.
Dus ik heb een ATI Silencer 3 van Arctic Cooling gekocht.

Nu bleek echter al snel, dat het niet helemaal past.

De cooler zelf past wel, maar het bijgeleverde slotplaatje (uitvoer warme lucht) niet omdat de plek waar dat plaatje hoort al bezet is door de oversized slotplaat van de Ati Radeon 9800XT. Die is namelijk 2x zo hoog als normaal, 4 ipv 2cm.. De kaart is verder zoals andere XT's.

Nu leek het me wel mogelijk om die slotplaat te vervangen door een normaal passende, of in elk geval voor een 9800XT passende slotplaat.

Echter, nergens losse slotplaten te krijgen.. (met gaten voor dvi, s-video, vga)

Heeft iemand een idee?

Alvast vriendelijk bedankt,

Allegro16.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:20
Volgens mij heb jij de verkeerde gekocht en had je een 1 moeten hebben als ik me niet vergis.

Verwijderd

Kun je niet gewoon die 2 cm die er teveel aan die slotplaat zit afdremelen? of zitten de connectoren ook in het midden? anders kun je die arctic ook wel dremelen/op maat maken

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 12:32
Hoi,

Helaas, de Ati Silencer 3 is voor de 9800XT de juiste.
Echter, de kaart heeft als enige aanpassing voor Dell de grotere slotplaat. (Misschien voor stevigheid?)

Over het aanpassen van de slotplaat heb ik ook gedacht, maar ik zou die graag heel laten.. Kan ik de boel evt. later altijd terug plaatsen..

Maar het lijkt mij dat zulke slotplaatje toch wel ergens te krijgen moeten zijn, niet?
Bij de vorige Arctic Coolers zaten aangepaste slotplaten, maar hier dus niet bij..

Ik heb in elk geval Ati gemailed met een smoes (afgebroken slotplaat) en Arctic Cooling gemailed..

Ik wacht wel even af, allang blij dat ik niet gelijk de cooler had vervangen maar het op tijd zag..

Groet,

Allegro16.

En als iemand iets weet..