Pc slaat uit als ik het scrollwiel op me toetsenbord gebruik

Pagina: 1
Acties:

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:04
Vanavond had ik een bijzonder probleem ondekt achter me pc. Zodra ik het scrollwiel op me logitech internet navigator gebruik dan slaat me pc af en reboot de hele boel.(niet netjes maar klap uit en weer aan)
Nu heb ik de driver van het toetsenbord eraf gehaald en nu werkt het prima zonder probs.
Zodra ik de driver erop zet is een reboot het gevolg.
Alle functies werken ook zonder de drivers maar kan ze niet instellen per knop.
Is dit een fout van de driver of kan het zijn dat er een gare usb poort op me mobo zit?

Config:

msi kt4v mobo
amd xp 2800+
1024 mb geheugen (corsair xms)
160 gb hdd western digital
gf fx 5900
logitech mx 510 muis
en dus een logitech internet navigator black met usb

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je bedoelt neem ik aan I touch? Ik heb het ook en heb nog nooit zoiets gezien. download anders even laatste itouch drivers van www.logitech.com

edit: sluit hem is aan op een andere usb poort. En ook op een ps/2 poort. ( met verloopstukje, die je er als het goed is bijgekregen hebt)

[ Voor 34% gewijzigd door Satch op 18-11-2004 20:01 ]

• sjekneck
metal14 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:59:
Je bedoelt neem ik aan I touch? Ik heb het ook en heb nog nooit zoiets gezien. download anders even laatste itouch drivers van www.logitech.com
Klopt het gaat om i-touch, ik snap er ook echt niks van dit is echt te vaag gewoon. 8)7

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 18:35
ik heb last van hetzelfde probleem ontdekte ik vanmiddag

ik kan wel gewoon op het wiel klikken en dan in het menuutje scrollen wat tevoorschijn komt, maar als ik gewoon scroll reboot men comp meteen

laatste softwareversie van i-touch staat er al op :S

ik maak gebruik van een asus a7v600-x mobo en heb het toetsenbord op de ps/2 poort aangesloten

[ Voor 33% gewijzigd door dribbel op 23-11-2004 22:03 ]

• sjekneck
dribbel schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:01:
ik heb last van hetzelfde probleem ontdekte ik vanmiddag

ik kan wel gewoon op het wiel klikken en dan in het menuutje scrollen wat tevoorschijn komt, maar als ik gewoon scroll reboot men comp meteen

laatste softwareversie van i-touch staat er al op :S

ik maak gebruik van een asus a7v600-x mobo en heb het toetsenbord op de ps/2 poort aangesloten
DAn vraag ik me sterk af of dit een hardware of een software mankement is. Ik heb Logitech gister een mailtje gestuurd met mijn probleem hoop dat ik snel reactie van ze krijg. Het blijft erg vaag en mag niet gebeuren door een tobo!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hier het zelfde tobo maar geen probs met het wieltje. misschien een ongelukkige combi van drivers / hardware ?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
sjek schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:06:
[...]

DAn vraag ik me sterk af of dit een hardware of een software mankement is. Ik heb Logitech gister een mailtje gestuurd met mijn probleem hoop dat ik snel reactie van ze krijg. Het blijft erg vaag en mag niet gebeuren door een tobo!
Het lijkt me wel een software probleem. Ik zou niet kunnen bedenken waarom scrollen op een tobo zulke fouten geeft waardoor de hardware reboot. Dat lijkt me alleen softwarematig te gaan.

301SQN

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me niet echt CPU/mobo/geheugen related. Meer tobo/muis related enzo :)
Processors, Mobo's & Geheugen > Overige Hardware

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 18:35
heb je toevallig de nieuwste zonealarm geinstalleerd..??

die veroorzaakte de problemen bij mij, sommige games startten ook niet goed op enz. Ik kan nu weer naar hartelust aan dat wiel draaien :p

• sjekneck
dribbel schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:15:
heb je toevallig de nieuwste zonealarm geinstalleerd..??

die veroorzaakte de problemen bij mij, sommige games startten ook niet goed op enz. Ik kan nu weer naar hartelust aan dat wiel draaien :p
Ja toevallig heb ik dat dat zou best wel eens iets kunnen zijn dan als jij het ook hebt. Wat ik wel minder vind is dat ik dan nog steeds een probleem ga overhouden en dat is dat het 3 min duurt voordat win xp afsluit :(
Ik ga het morgen gelijk ff proberen thx.
Pagina: 1