Passive gFTP en een Firewall

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik gebruik op mijn server gFTP als ik wat wil downloaden. Het liefst laat ik die in Passive mode draaien, maar omdat ik een modem met firewall heb, en deze behoorlijk heb dichtgespijkerd richting server, kan ik geen Passive verbinding opzetten.

Ik heb de poorten 20 en 21 voor TCP verkeer zo geconfigureerd dat uitgaande verzoeken en binnenkomen antwoorden worden geaccepteerd. Dit werkt goed met Active FTP.

Om Passive aan de gang te krijgen, heb ik de poorten 1024 t/m 65535 op TCP open moeten zetten voor uitgaande verzoeken en binnenkomende antwoorden. Op zich werkt dit en zou het veilig moeten zijn, maar ik hou er niet van om zo'n grote reeks open te moeten zetten... Het liefst zou ik het aantal poorten beperken tot 5, maar dan wil gFTP niet meer werken...

Kan ik gFTP zo configureren dat hij minder poorten nodig heeft passive???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb je deze al geprobeerd:

ip_tables
ip_conntrack
ip_conntrack_ftp
iptable_nat
ip_nat_ftp

ik hoef je niet uit te leggen wat ze doen toch? Zo ja dan even googlen maar ik neem aan dat dit je probleem wel oplost

[ Voor 39% gewijzigd door Zwerver op 18-11-2004 19:54 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
die zouden werken als de firewall op de machine zelf staat (toch??)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier