Probleem met aansluiten van Xbox op Alcatel 510

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:38
Mede-tweakers,

Vanmiddag maar ff een nieuwe Cat 5 kabel van 15 meter aangeschaft om me aan te melden voor Xbox Live.

Ik heb via de router (Alcatel/Thomson 510) 2 pc's, een mac en mijn Xbox aangesloten.

Als ik echter mijn Xbox op het netwerk aansluit krijg ik de melding dat ik de netwerkkabel moet controleren, er kan dus van het begin af aan geen verbinding worden gemaakt :?

Nou komt er een raar detail om de hoek kijken: ik ben ook in het bezit van een netwerkadapter voor mijn Playstation 2 en hierop werkt alles wel perfect :?

Bij de winkel hebben ze de kabel ook gecheckt en hij was dus gewoon in orde (anders zou ik niet kunnen verbinden met mijn PS2)

Welke IP, DNS en PPPoe instellingen ik ook invoer, ik krijg dus maar geen verbinding met Xbox Live...

Wat heb ik al geprobeerd?

- Router gereset
- Alle kabels verwisseld
- Alle pc's uitgezet en vervolgens nog een keer gereset....

Om het maar plat te zeggen ben ik een beetje out of options... Ik weet gewoon 100 % zeker dat de kabel goed is!

Iemand die me een gouden tip kan geven?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien heel lullige vraag, maar heb je het al eens op DHCP geprobeerd ?

Ik gebruik dan geen XBOX Live, maar mijn XBOX krijgt gewoon een IP adres via DHCP en dan kan ik via XBMC gewoon Shoutcasts streams, Quicktime trailers en het weer ophalen via internet.

[ Voor 56% gewijzigd door KneoK op 18-11-2004 19:49 ]

• Vlassie1980
Naar mijn weten kan je op de Xbox geen DHCP instellingen doen, bij PS2 wel...

Toch blijf ik het raar vinden dat de kabel niet goed zou zijn.

Ik kwam er trouwens net achter dat de netwerkpoort op mijn router om de 2 seconden lang knippert, als ik de PS2 hierop aansluit is hij constant verlicht :?

Edit: DHCP op mijn router staat wel gewoon ingeschakeld

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-11-2004 19:54 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:01

KneoK

Not in a million lightyears

Zou toch mogelijk moeten zijn. Heb op meerdere sites opmerkingen als de volgende gevonden:
Setting up Live to work with any network we attached our system too was a no brainer. Everything defaults to automatic so just plugging in your Xbox to an ethernet hub will set everything up for you. If you have DHCP set up on your router, you may never have to touch another setting on your Xbox. If not, or if you just want to assign your Xbox a specific ID, you can do so from the newly updated Xbox dashboard. You’ll find that there’s a new option on the menu called LIVE. Every setting you need is in there so have at it. You can test you settings after you’re done playing around to make sure you didn’t break anything. If you did just hit “reset defaults” and you’ll return to the automatic settings mode.

• Vlassie1980
Het kan dan wel een no brainer zijn: mij lukt het dus niet en ik ben (zonder eigen dunkie: echt geen no-brainer :P)

Heb ook al de nodige trubbels gekend met het instellen van PS2 netwerkplay, maar hier eindigt voor mij echt het verhaal :X

• Vlassie1980
Probleem opgelost, heb de nieuwe kabel van mijn Xbox verwisseld met die van mijn pc en nou doen ze het allebei perfect :?

Wonderen zijn de wereld nog niet uit! Toch vaag dat hij het op mijn PS2 en PC dan wel goed doet..
Pagina: 1