[Ubuntu] Kernel boot blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Arc
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
N.a.v. een Bios update naar versie 1019 voor het Asus P4C800-E Deluxe mobo wil Ubuntu / de Linux kernel niet meer doorstarten. Tevens met de boot parameters: nobiospnp en/of noapic blijft hij hangen op: Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel. en daarna niets meer.

Helaas heb ik ook hetzelfde geintje als ik probeer te booten vanaf de cd voor een nieuwe installatie of probeer te booten in Ubuntu 'safe mode'. Ook met de Asus 1020 Beta 001 bios blijft hij hangen. Een bios reset naar defaults, acpi uitschakelen, apci 2.0 support aan/uit -zetten of BiosPNP uitschakelen wil helaas geen oplossing bieden.

Indien ik terug ga naar Bios versie 1016 of 1017 boot Ubuntu weer netjes alleen heb ik wat vreemde sata schijf problemen met 1016 of 1017 dus downgraden is helaas niet echt een optie.

Iemand nog een idee wat ik eventueel zou kunnen aanpassen m.b.t. de (grub) boot parameters of bios?

Hardware:
Mobo: Asus P4C800-E Deluxe
CPU: Intel P4 3.2 GHz Extreme Edition
MEM: 2 GB (PC3200) Dane-Elec geheugen
Disks: 2x 80GB Maxtor IDE/133 in een Raid 0 set

Linux variant: Ubuntu 4.10 "The Warty Warthog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Wat zijn de settings van je IDE-instellingen? Staan die op 'Enhanced' of op 'Compatible'?
En staat Enhanced support op SATA?

Ik heb ook een P4C800-E Deluxe met het laatste BIOS (1020) en Ubuntu. Geen problemen.

Je hebt het over SATA-problemen, maar je hardware bestaat uit 2 IDE/133 disks in RAID? Boot je daar ook van?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Disable je s-ata controller eens en probeer het dan nog eens.

Bij mij bleef de installatie ook hangen op s-ata controller :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arc
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tachyon schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:50:
Wat zijn de settings van je IDE-instellingen? Staan die op 'Enhanced' of op 'Compatible'?
En staat Enhanced support op SATA?

Ik heb ook een P4C800-E Deluxe met het laatste BIOS (1020) en Ubuntu. Geen problemen.

Je hebt het over SATA-problemen, maar je hardware bestaat uit 2 IDE/133 disks in RAID? Boot je daar ook van?
Meeste hardware heb ik voor de test los getrokken om deze hardware onderdelen te kunnen uitsluiten. Ik boot op dit moment Ubuntu vanaf de Raid (ide/133) set en heb het tevens getest met 1 losse ide schijf maar helaas blijft hij op hetzelfde punt hangen.

IDE instelling stond op Enhanced, ik heb deze aangepast naar Compatible echter geen resultaat. Ik zal straks is proberen te booten in verschillende debug modes om hopelijk iets meer informatie te kunnen inwinnen.

Asus Nederland wist mij vrolijk te melden dat ik mijn CPU maar moet omwisselen voor een normale P4 omdat de 'Extreme Edition' niet door hun zal worden support, redelijk onzinnig aangezien het met de oudere bios versies wel goed liep. Ik hoop dan ook een wat beter antwoord te krijgen van Asus duitsland of onze vrienden uit Taiwan.

-- 9:23PM

n.a.v. een korte debug weet ik nu waar het probleem +/- zit, op het moment dat acpi en de usb stack worden aangesproken gaat het fout. De usb stack zoekt naar de Iomega Rev (usb 2.0 // HiSpeed) alleen is deze niet langer aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Arc op 19-11-2004 21:27 ]