Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

stillere HD project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op een middag weer lekker aan het pc'en, en toen iriteerde ik me weer eens aan het zoemende geluid van de harde schijf. Dus ik dacht: daar ga ik eens iets aan doen :) Dus ik ging op zoek naar een goed passend doosje om de HD in te doen. zo kwam ik uit bij een biskwiet doosje :P daar paste de HD precies in met noppenschuim erom heen, alleen was de deksel afwezig :( en ik kon ook geen nieuwe vinden. dus die komt binnenkort er wel bij :)
doosje met noppenschuim beplakt
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v348/cheezy_bastard/hd1.bmp
HD die in het doosje moet
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v348/cheezy_bastard/hd2.bmp
HD in het doosje geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v348/cheezy_bastard/hd3.bmp
in de kast gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v348/cheezy_bastard/hd4.bmp
geheel in case:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v348/cheezy_bastard/hd5.bmp

ik merk wel dat het geluid minder is geworden, maar neit erg veel, maar zodra ik de fan weghaal, en er nog een plak noppenschuim opleg, scheelt het heel veel geluid :)
dus wat mij betreft is dit project geslaagd.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

Juist. En hoe staat het met de koeling van je schijf? Ik betwijfel of dit bevorderlijk is voor de levensduur...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Dit is zo ongeveer DE manier om je HD naar zo'n grootje te helpen, zeker als je ook nog een deksel op die doos gaat bouwen. Hoe wordt e.e.a. dan geventileerd? Nu zie ik er nog een fan bovenop staan (op de verkeerde kant van de HD overigens), ga je die in het deksel monteren?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:08

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nu heb je er nog geen deksel opzitten, dus kan de warmte nog redelijk wegtrekken. maar als je dit MET deksel gaat doen (zonder enige vorm van ventilatie) zal de hardeschijf heel warm worden, met kans op defect.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:50:
Juist. En hoe staat het met de koeling van je schijf? Ik betwijfel of dit bevorderlijk is voor de levensduur...
dit is maar een tijdelijke oplossing, als ik binnenkort een nieuwe harde schijf heb gekocht, gebruik ik dit ook neit meer, maar nu is het iritante gezoem wel grotendeels weg, en daar ging het me om

ja, ik was van plan om in het deksletje een fan te gaan inbouwen, zodat hij niet overhit. ik hoop dat het genoeg is, en anders moet ik maar eventjes mijn ouders lief aankijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 18:52 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:51:
[...]
dit is maar een tijdelijke oplossing, als ik binnenkort een nieuwe harde schijf heb gekocht, gebruik ik dit ook neit meer, maar nu is het iritante gezoem wel grotendeels weg, en daar ging het me om
Het irritante gezoem zal op deze manier idd snel voorbij zijn: binnenkort maakt deze schijf wsl helemáál geen geluid meer... ;)

Sorry, maar dit is zo'n beetje de meeste beroerde 'mod' die ik ben tegengekomen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

*kuch* maak er is jpg's van en zet ze dan nog is online..

verder vind ik het niet echt ermooi uitzien.. maarja dat is jou keuze..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
hahaha een verkade schijf lekker hoor
he maar je kan ook gewoon 2 elastiekjes nemen en daar je schijf in hangen los van de kast dan maakt hij ook minder herrie
hlemaal weg gaat het niet maar hij nlijft het dan wel doen en zo dus echt niet he

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:57:
*kuch* maak er is jpg's van en zet ze dan nog is online..

verder vind ik het niet echt ermooi uitzien.. maarja dat is jou keuze..
ik heb het niet gedan om het er mooi uit te laten zien, maar om het geluid terug te dringen. en als hij kapot gaat is niet zo erg, want ik heb toch al een nieuwe nodig.

Verwijderd

Topicstarter
wizzard schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:00:
hahaha een verkade schijf lekker hoor
he maar je kan ook gewoon 2 elastiekjes nemen en daar je schijf in hangen los van de kast dan maakt hij ook minder herrie
hlemaal weg gaat het niet maar hij nlijft het dan wel doen en zo dus echt niet he
maar het is geen mechanisch geluid, ik heb het ook al geprobeerd met de elastieken, maar ik hoor het zoemen heel goed. De harde schijf is zowieso al heel oud en aan vervanging toe, en dit was de manier waarop hij stiller werd, dus dit gebruik ik als tijdelijke optie totdat ik een nieuwe harde schijf heb.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:40
als je nou de deksel erop doet, en een pfapst fan inbouwd in de deksel..? pfapst is lekker stil.. misschien een idee..? en dan idd, teveel isolatie is ruk voor je schijf..

Verwijderd

Waar kan je eigenlijk dat geluidsdempende spul kopen wat je gebruikt hebt?
Daar wil ik de binnenkant van me pc mee bekleden, en zijn wel speciale geluidsdemp setjes voor pc's, maar daar betaal je veel te veel voor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon bij de gamma 2 grote platen noppenschuim gehaald 50x 100 cm, daar zou ik wel bijna 2 keer mijn pc kunnen bekleden. ik heb er 12 euro voor betaald. niet erg veel vind ik zelf

Verwijderd

Ok dit is gewoon een zielig projectje als je het mij vraagt
1 die doos is slecht afgewerkt en best wel zielig! en die hdd is echt niet stiller hoor, enkel een graad of 10 warmer!!!
Dan moet er nog eens een fan op en dan maakt hij waarschijnlijk dubbel zo veel lawaai.
Dit is meer iets voor in het PIETLUTTIGkleinemod toppic of voor mijn part zelfs in de vuilbak. :X
Helemaal niet slecht bedoeld hoor, maar dit is z'n eigen topic niet waart!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 21:00

AirX

Tweak Guru

[rml][ CM] Homemade silentdrive :)[/rml]

Dit was mijn eigen made silentdrive... moraal van dat verhaal: NIET DOEN! schijf was namelijk na een maand hartstikke kapoet :( (zat gelukkig nog wel garantie op, en na een enkele reis naar Maxtor Ierland kreeg ik een liquid bearring Fireball 3 (heel stil) terug :P)

[ Voor 14% gewijzigd door AirX op 19-11-2004 14:24 ]

Pagina: 1