Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD ribbon cable

Pagina: 1
Acties:

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb een 7inch lilliput scherm die in de auto zit
Opeens had ik een volledig wit scherm na wat zoeken vond ik dat het komt door de controller dat niet meer doorgeeft naar het LCD sherm
Heb toen de ribon (flat) cable eruit gehaald
ik zag dat een kant van de kabel helemaal overgeplooid was
met multimeter getest en bijna alle aders zijn daar doorbroken

nu is me vraag of iemand weet waar ze zulke kabels verkopen in europa ?

foto:
http://www.digitalww.com/images/lilli_ribbon_sameside_4.jpg
op digitalww verkopen ze deze kabels maar verzendkosten alleen al is $26

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 21:40

TRG

Technotium99-m

Ik heb dit probleem laatst ook gehad met een Autoradio CD speler - maar dan een kabel met 8 sporen. Ik heb laatst op een beurs iemand gesproken die mijn kon vertellen dat het FPC (flatpanel cable) kabels zijn die in Europa verkocht worden door Tyco Electronics.. Maar ik weet niet in hoeverre dit voor de consument bereikbaar is.

Ik vind het overigens slecht dat dit soort kabels uberhaupt breken - dan verzin je toch iets beters???

Veel succes verder

(ik heb het zelf opgelost door een ander soort kabel op de connecters te solderen)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Ik meende dat dit soort kabels erg veel voorkomen in de overbrenging van matrixprinters en in smallere vorm in cd-romspelers. Ik denk dat je een heel end komt wanneer je een rondje gemeenteoverslagstation (driedubbele woordwaarde @ scrabble :P) doet...

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:33

Leejow(saait)

Blater

Soul_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:47:
Ik heb een 7inch lilliput scherm die in de auto zit
Opeens had ik een volledig wit scherm na wat zoeken vond ik dat het komt door de controller dat niet meer doorgeeft naar het LCD sherm
Heb toen de ribon (flat) cable eruit gehaald
ik zag dat een kant van de kabel helemaal overgeplooid was
met multimeter getest en bijna alle aders zijn daar doorbroken

nu is me vraag of iemand weet waar ze zulke kabels verkopen in europa ?

foto:
http://www.digitalww.com/images/lilli_ribbon_sameside_4.jpg
op digitalww verkopen ze deze kabels maar verzendkosten alleen al is $26
Misschien in oude apparaten kijken of bij de kringloop langsgaan en daar kijken of ze een apparaat hebben waar zo'n kabel inzit.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 20:08

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ik geloof dat in een lite-on 32x brander precies zo'n zelfde kabeltje zit. ik kan me echter vergissen en misschien heeft ie een paar aarders meer of minder, maar in iedergeval het zelfde type en ongeveer de zelfde lengte.

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24
zulke kabels kan je gewoon bestellen ;-) allez, ik heb er toch ooit eentje bijgekocht voor m'n beamer projectje...dacht dat gadaffy.ch.vu dat liggen had

Verwijderd

Als je dit een maandje geleden had gevraagd had ik er nog wel 2 over uit 2 printers, maar die heb ik weg gedaan bij een noodzakelijke opruiming.
Als je een beetje kan solderen moet het toch ook wel lukken om een IDE kabel ertussen te hangen? Als de uiteindes nog lang zat zijn iig.

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:57:
Als je dit een maandje geleden had gevraagd had ik er nog wel 2 over uit 2 printers, maar die heb ik weg gedaan bij een noodzakelijke opruiming.
Als je een beetje kan solderen moet het toch ook wel lukken om een IDE kabel ertussen te hangen? Als de uiteindes nog lang zat zijn iig.
de foto die je ziet is vergroot
ik heb al smd's gesoleerd op me moederbord voor volt mod maar dit is nog kleiner, 40 zo baantjes 0.5mm van elkaar niet echt te doen
zoek wel ff verder naar kabel

toch bedankt
Pagina: 1