Toon posts:

Modem op de server 2003 delen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een inbelverbinding op server 2003 te laten delen ivm Rabo telebankieren?

Bijv dmv Routing en RAS?

Ik wil graag het uitbellen naar de rabobank via de server 2003 laten verlopen.
Dus ik 2 clients die met de server connecten en daar de Telebankieren database benaderen.
Nu wil ik deze 2 pc's via de server laten uitbellen. Oftewel de verbinding naar de rabobank door de server laten verzorgen.
Kan ik dit voor elkaar krijgen.
Zo ja hoe?

Heeft iemand dit al voor elkaar en zo ja werkt dit?

*Er is weinig info op inet te vinden over dit onderwerp*

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:47

Arno

PF5A

Hoe werkt jouw versie van telebankieren? Via een reguliere inbelverbinding of direct aanspreken van het modem? Indien het laatste is het namelijk niet mogelijk :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Arno schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:38:
Hoe werkt jouw versie van telebankieren? Via een reguliere inbelverbinding of direct aanspreken van het modem? Indien het laatste is het namelijk niet mogelijk :)
kan wel alleen moet je dan een addon progje gebruiken, vroeger gebruikt ik stomper voor dat soort doeleinden.

je had dan op de client een 'virtueel' modem (die je ook gewoon kon aanspreken terwijl het echt modem in de server zat (netware 4 in die tijd)

zoek maar eens op google.com naar 'stomper modem sharing' dan vindt je wel wat..

A wise man's life is based around fuck you

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wij gebruiken hier op kantoor Rabo Telebankieren Extra v4, ik weet niet of jij datzelfde gebruikt maar volgens mij kun je bij de installatie ook kiezen voor een server/client opstelling wat ervoor zorgt dat de verbinding gedeeld wordt over het netwerk.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XtremeDesign schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:43:
Wij gebruiken hier op kantoor Rabo Telebankieren Extra v4, ik weet niet of jij datzelfde gebruikt maar volgens mij kun je bij de installatie ook kiezen voor een server/client opstelling wat ervoor zorgt dat de verbinding gedeeld wordt over het netwerk.
dat zorgt daar dus niet voor.. dat zorgt ervoor dat je de database op een server kan plaatsen en met meerdere clients erin kan, je hebt nog altijd een modem nodig in 1 pc (de pc waarmee je communiceerd, dat vraag hij bij het draaien van de netsetup.exe)

telebanken via een router kan wel echter moet je dan een aantal poortjes in je firewall openzetten (staat wel in de handleiding overigens)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je topic dubbelposten wordt niet gewaardeerd.

Hoe dan ook, deze gaat naar Network Troubleshooting en die daar gaat dicht.
Pagina: 1