Ik heb een probleem met mrtg icm met een sitecom dc202 v5 router. Deze ondersteund snmp dus dat moet wel goed zitten.
op de router heb ik de community op public gezet en zo ingesteld dat deze alleen via het lan te pollen is.
nu draai ik op mijn slackware server mrtg. Ik heb een config file aangemaakt doormiddel van de volgende regel:
Daaruit kwam de volgende config file uitrollen:
Nu stond alles bij interface 1 eerste disabled, heb de comment hekjes dus ook weggehaald en heb al eens geprobeerd om de 0 bij MaxBytes op een andere waarde te zetten maar dit hielp niets.
In de logfile van mrtg staat verder niets van een error in. Ik heb de directory waar mrtg in schrijft ge-chmod naar 777 om er zeker van te zijn dat het geen rechten probleem is .
Ik zit nu al de hele tijd op internet te zoeken maar kom niet veel verder. Iemand had het er over dat dit te maken had met het niet vast instellen van een 10/100 + fd/hd verbinding maar dit lijkt me nogal lastig op een router/switch te doen aangezien er 10 en 100 mbit pc's op zitten.
Ik wist eigenlijk niet waar ik deze moest plaatsen, NT of toch maar NOS. Heb uiteindelijk gekozen voor NOS hoop dat het goed is.
op de router heb ik de community op public gezet en zo ingesteld dat deze alleen via het lan te pollen is.
nu draai ik op mijn slackware server mrtg. Ik heb een config file aangemaakt doormiddel van de volgende regel:
code:
1
| /usr/local/mrtg-2/bin/cfgmaker --global 'WorkDir: /var/www/htdocs/mrtg' --global 'Options[_]:bits,growright' --output /etc/mrtg-router.cfg public@192.168.0.1 |
Daaruit kwam de volgende config file uitrollen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| ### Global Config Options
# for UNIX
WorkDir: /var/www/htdocs/mrtg
# or for NT
# WorkDir: c:\mrtgdata
### Global Defaults
# to get bits instead of bytes and graphs growing to the right
# Options[_]: growright, bits
EnableIPv6: no
WorkDir: /var/www/htdocs/mrtg
Options[_]:bits,growright
######################################################################
# System:
# Description: Internet Gateway Device
# Contact:
# Location:
######################################################################
### Interface 1 >> Descr: 'Ethernet-WAN' | Name: '' | Ip: '' | Eth: '00-0c-f6-0d-40-64' ###
### The following interface is commented out because:
### * has a speed of 0 which makes no sense
#
Target[192.168.0.1_1]: 1:public@192.168.0.1:
SetEnv[192.168.0.1_1]: MRTG_INT_IP="" MRTG_INT_DESCR="Ethernet-WAN"
MaxBytes[192.168.0.1_1]: 0
Title[192.168.0.1_1]: Traffic Analysis for 1 --
PageTop[192.168.0.1_1]: <H1>Traffic Analysis for 1 -- </H1>
<TABLE>
<TR><TD>System:</TD> <TD> in </TD></TR>
<TR><TD>Maintainer:</TD> <TD></TD></TR>
<TR><TD>Description:</TD><TD>Ethernet-WAN </TD></TR>
<TR><TD>ifType:</TD> <TD>ethernetCsmacd (6)</TD></TR>
<TR><TD>ifName:</TD> <TD></TD></TR>
<TR><TD>Max Speed:</TD> <TD>0.0 bits/s</TD></TR>
</TABLE> |
Nu stond alles bij interface 1 eerste disabled, heb de comment hekjes dus ook weggehaald en heb al eens geprobeerd om de 0 bij MaxBytes op een andere waarde te zetten maar dit hielp niets.
In de logfile van mrtg staat verder niets van een error in. Ik heb de directory waar mrtg in schrijft ge-chmod naar 777 om er zeker van te zijn dat het geen rechten probleem is .
Ik zit nu al de hele tijd op internet te zoeken maar kom niet veel verder. Iemand had het er over dat dit te maken had met het niet vast instellen van een 10/100 + fd/hd verbinding maar dit lijkt me nogal lastig op een router/switch te doen aangezien er 10 en 100 mbit pc's op zitten.
Ik wist eigenlijk niet waar ik deze moest plaatsen, NT of toch maar NOS. Heb uiteindelijk gekozen voor NOS hoop dat het goed is.
[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 18-11-2004 20:54 ]
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!