Probleem met wireless netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb een erg raar probleem, en ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kom er zelf niet meer uit 8)7

Ik heb een netwerkje, met een wireless router. daarop staan 3 pc's verbonden. 2 via normale UTP kabel en 1 wireless.

Op de "wireless pc" (een p4 600mhz, laten we hem even pc1 noemen) heb ik een wireless netwerkkaart geinstalleerd, tot zo ver ging alles ok. De netwerkkaart is goed geinstalleerd, met de nieuwste drivers. Helaas kan de netwerkkaart geen draadloze verbindingen vinden. Het draadloze verbindingen scherm verschijnt wel, maar hij kan geen netwerken vinden. Ik vond dit nogal raar en heb alles geprobeerd om er iets aan te doen (in andere pci gestopt, opnieuw geinstalleerd, instellingen veranderd etc) Nadat dit allemaal niet hielp heb ik de wireless kaart eens in mn andere pc gedaan, een p4 3.0 ghz (pc2), die ongeveer naast de router staat. Deze pc herkende de kaart gelijk en ik kreeg meteen een lijst met alle aanwezige netwerken die ik kon kiezen (o.a die van verschillende bewoners uit de buurt die hun netwerk blijkbaar niet beveiligd hadden 8)7 ) Alles werkte perfect, en ik probeerde het nog een met pc1, maar dit had nog steeds geen resultaat. De systemen draaien allebei, net als pc3 op dezelfde versie van Win XP Pro, met Service Pack 1 geinstalleerd, het enige verschil is dus de hardware. Toen ik de pc's testten stonden ze ongeveer een meter van mekaar vandaan dus aan afstand kan het ook niet liggen. Het probleem is dus; ik heb 2 pc's met dezelfde besturingssystemen, maar bij de ene pc werkt de draadloze verbinding wel, en bij de andere niet. Bij beide pc's zijn alle beveiligingen (WEP sleutels etc) uitgeschakeld.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem, of kan iemand me verder helpen?

bvd,

Michiel

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Firewall?
Kan overigens geen knoop binden aan je verhaal. Neem de FAQ eens door over wat/hoe te posten, misschien dat het dan wat duidelijker word.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

<i>Bij beide pc's zijn alle beveiligingen (WEP sleutels etc) uitgeschakeld.<i/>

Begrijp ik het goed of ben jij ook 1 van die bewoners die (zonder WEP) onbeveiligd draadloos internet???
O-)

Al es geprobeerd de diagnostische mogelijkheden van WAN kaart te testen om te kijken wat die voor problems tegenkomt? Mits ie dat heeft natuurlijk! En omschrijf een wat voor merk/type wan/router je hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Mauridia op 18-11-2004 19:35 ]

Beam this message up, Scottie!

• michieldg
Mauridia schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:20:
<i>Bij beide pc's zijn alle beveiligingen (WEP sleutels etc) uitgeschakeld.<i/>

Begrijp ik het goed of ben jij ook 1 van die bewoners die (zonder WEP) onbeveiligd draadloos internet???
O-)
Op het moment wel, om te kijken of het wel lukt zonder beveiliging :)

• michieldg
SSH schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:10:
Firewall?
Kan overigens geen knoop binden aan je verhaal. Neem de FAQ eens door over wat/hoe te posten, misschien dat het dan wat duidelijker word.
Wat begrijp je niet? Ik heb geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk neer te zetten :|

De firewalls van elke pc, en de router zijn uitgeschakeld, dus daar kan het niet aan liggen.

• michieldg
Mauridia schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:20:
Al es geprobeerd de diagnostische mogelijkheden van WAN kaart te testen om te kijken wat die voor problems tegenkomt? Mits ie dat heeft natuurlijk! En omschrijf een wat voor merk/type wan/router je hebt.
Hoe test je de diagnostische mogelijkheden van zo'n kaart?
De netwerkkaart is een sweex wireless pci adapter, de router is van Sitecom. Maar ik heb het idee dat het niet aan de router, en ook niet aan de netwerkkaart ligt, omdat het in een andere pc wel gewoon allemaal werkt :?

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

ik heb een SWEEX PC CARD en rechtonderin m'n scherm staat 1 bijbehorend symbool soort rode golfje/antenne die groene stralen uitzend.... als je daar op klikt ADVANCED kiest en dan het tabblad DIAGNOSTICS kist kun je de kaart testen op werking.... Neem aan dat ze dat allemaal hebbe, in WinXP is het een NETWERK icoon waar je op kunt klikken, ff probere.... Zie de software die met je kaart meekwam.

Beam this message up, Scottie!

Pagina: 1