Nummerporteringen vaste lijn

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 13:32

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Als een nummerportering plaats heeft gevonden, wordt het nummer dan bij de "nieuwe" provider in de switch weg geschreven?

Aangezien KPN/PTT rond '95 operatie Decibel afgerond heeft (10 cijferige nummers) lijkt het me dat ze zo'n invloed hebben dat de nummers na eventueel opzeggen abbo bij "níeuwe" provider terug gaan naar KPN. Geeft de overheid ze dit recht aangezien ze ook het nederlandse telefoonnetwerk in beheer hebben?

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Schopje. Iemand een idee over bovenstaande of wordt het te moeilijk, saai ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Trebbors schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:17:
Schopje. Iemand een idee over bovenstaande of wordt het te moeilijk, saai ;)
Hint: Schoppen binnen 24 uur wordt over het algemeen niet gewaardeerd.

On-topic:
Heel interessante vraag en ik ben ook wel benieuwd, helaas weet ik het antwoord ook niet. Ik heb op dit moment ook geen idee hoe ik daarnaar zou moeten zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mcl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:49

mcl

Trebbors schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:27:
Aangezien KPN/PTT rond '95 operatie Decibel afgerond heeft (10 cijferige nummers) lijkt het me dat ze zo'n invloed hebben dat de nummers na eventueel opzeggen abbo bij "níeuwe" provider terug gaan naar KPN. Geeft de overheid ze dit recht aangezien ze ook het nederlandse telefoonnetwerk in beheer hebben?
Ik zie de relatie niet tussen de invloed die KPN ontleent aan operatie decibel en het al dan niet terugkrijgen van oude geporteerde nummers. Kun je dat uitleggen?

[ Voor 7% gewijzigd door mcl op 19-11-2004 17:20 ]

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
mcl schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:20:
[...]

Ik zie de relatie niet tussen de invloed die KPN ontleent aan operatie decibel en het al dan niet terugkrijgen van oude geporteerde nummers. Kun je dat uitleggen?
Ik dacht, netwerk in beheer dan ook de nummers. waarom zou KPN tijd steken in operatie decibel als ze de nummers toch kwijt zijn?
Aan de andere kant, was het niet dat ze toendertijd wel moesten ivm opraken oude nummers?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58

slaay

Natuurbeleven.com

Ik denk dat de opta hier heel goed antwoord op kan geven. Zij gaan ook de algemene bedrijfsnummers uitgeven middels een veiling. Mogelijk dat zij ook regelen voor het verdelen/beheren van bestaande nummers.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Nummers worden na portering wel in de switch van de nieuwe provider gezet, maar gaan terug naar de KPN na opzegging, voor zover ik weet...

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Bergen schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:11:
Nummers worden na portering wel in de switch van de nieuwe provider gezet, maar gaan terug naar de KPN na opzegging, voor zover ik weet...
best wel een eng idee. Maar goed, iemand moet ze beheren.
Een tel. nummer bestaat toch uit een lennummer, het tel. nummer zelf wordt volgens mij enkel gebruikt tot die switch maar ook dat weet ik niet zeker.

Trouwens het netwerk van KPN is dat tot in de wijk al digitaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Trebbors op 20-11-2004 17:55 ]

Pagina: 1