Alles-in-één: CD, CDR, CDRW en DVD???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Omdat mijn "oude beestje" (AMD K6-III 400) momenteel alleen beschikt over een cd-rom drive, wil ik deze graag uit gaan breiden met zo'n multifunctioneel apparaat van A-open of Mitsumi. Nu had ik al gelezen dat deze apparaten niet echt de snelste zijn op alle gebieden (4X CDR, 4XDVD etc..), maar volgens mij is dat voor dit systeem wat ik heb snel genoeg :)
Vraagje is of iemand ervaring heeft met deze nieuwe drives of misschien een ander advies heeft?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Nee sorry, maar als je niet te veel geld hebt, een beetjte trager branden is echt niet erg, zeker als t een scsi app is.
(K heb wel je topic in leven gehouden, misschien weet iemand er meer van, das ook leuk...)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Ik zie dat je ook naar DVD vraagt, er is pas de Memorex Trimaxx, bij Dynabyte in het laatste krantje gezien, die kan wel gegarandeerd DVD lezen, mijn vrouw heeft de reclame inmiddels al de deur uitgedaan, dus als je meer wilt weten, ff zoeken naar Memorex Optical Products of even Dynabyte bellen.

Verwijderd

Dat klopt. Ik heb dat krantje hier voor m'n neus liggen.

FF de specs van die Memorex Tri-Maxx 200(Nee, geen sportschoen :P) :

E-IDE
6x write
4x rewrite
24x read
4x DVD-read
2 Mb Buffer :( :(

Geschikt voor 74 en 80. Adaptec Easy CD Creator en Direct CD.
Kabels en drivers.
1 jaar garantie en 1 jaar helpdesk :P & thuis omruil garantie.

Dan kost ie je fl 799,-

Allemaal heel leuk dat ie dan ook DVD doet, maar ik vind de specs een beetje :r

FF nog min of meer offtopic : Als je drive bv. op 24 speed max. CD of CDR leest, wil dat echt niet zeggen dat ie ook op 24 speed max. een CDRW leest. Kan dan goed 16 speed max. zijn of zo :(

In dat zelfde gidsje staat trouwens ook een Sony IDE op 8x4x32 voor maar fl 499,- :9

Verwijderd

Ja, je moet je afvragen, als je echt DVD wilt, kun je beter een aparte DVD speler kopen die hebben ook Hardwarematig een afspeelmogelijkheid, daar hebben ze het bij Memorex niet over.

En die Sony heeft een buffer van 4MB, terwijl Philips en de rest meestal een buffer van 2MB hebben.