Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP-SP2] Softw. Alle Poorten BLOKKEREN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand hier toevallig een 'Geavanceerde Firewall' voor Windows XP, die het mogelijk maakt om op 1 PC (dus zonder hulp van een tweede pc):

Alle Poorten Dicht Te gooien: TCP/UDP Port 1 tm 65535 zowel (Incoming als Outgoing), en de benodigde poorten evt. Open te zetten?

Ik maak geen deel uit van een netwerk, mijn pc is direct aangesloten op de modem...

[PS. alleen voor Windows XP , Linux/UNIX/enz. is geen optie)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Een goede, relatief simpele en niet al te dure oplossing is het aanschaffen van een hardwarematige router. Als je de firewall van een router aanzet gooit deze automatisch alle poorten dicht tenzij je zelf anders aangeeft.

Bijkomend voordeel is dat je interne netwerk (dus je pc achter de router) minder kwetsbaar is voor hackers, spyware en virussen.

Mijn YouTube Channel

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
harware router inc firewall is wel goed, maar deze doen niets aan outbound verbindingen
daarom adviseer ik toch een software firewall bijv de geintegreerde in XP SP2 of zonealarm/blackice ....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rayen16: welke goede personal firewall kan dit niet dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

omdat je het vast niet gelooft van 1 persoon:

wat is er mis met kerio/outpost/zonealarm? en als zonealarm niet werkt probeer eens een andere.

En je zou ook eens kunnen kijken of je modem niet een ingebouwde nat/firewall heeft. meerder firewalls compliceren het probleem echter...

doel je hier op?

Router: Dropped packets

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Euh. Vanwaar alle moeite? Sinds Windows 2000 kan je TCP/IP filtering instellen. Ga maar eens naar de eigenschappen van je netwerkverbinding, TCP/IP eigenschappen, Geavanceerd knopje, Opties, TCP/IP Filtering opties, en dan Enable aanvinken en in de Permit Only lijstjes de poorten invullen die je wil open hebben.

Hou dan wel in gedachten dat er verder helemaal niks meer in en uit kan behalve op die poorten he.
Vaak is het zo dat een standaard poort alleen gebruikt wordt om een verbinding op te zetten, en dat de werkelijke connectie dan over een poort >1024 loopt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 18:19 ]

Pagina: 1