Toon posts:

Installatie van een AMD Thunderbird 900 MHZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik heb gekocht:
* Coolermaster DP5-5H51 koeler
* ABIT KT7 moederbord
* AMD Thunderbird 900 MHZ

Nu ging het de 1e keer verkeerd en blies ik mn processor op (koeler zat 2 mm scheef!!). :'( Nu heb ik hem nog maar een keer besteld. Waar moet ik nu nog extra op letten bij de installatie ?

Verwijderd

zit er een multiplier op dan moet je die ff goed zetten!! op 900 mhz en 100hz*D

Verwijderd

Topicstarter
Multiplier ? hmm nergens gezien. Deze zit op een moederbord normaalgesproken ?
Alles van dat moederbord is softwarematig, dus geen dip-switches enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja...ik heb dus die koeler eraf gehaald...nu lees ik dat ik dan weer een nieuwe moet bestellen !?? Dat gaan ze toch niet menen bij AMD eh ? (8>

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

tuurlijk niet

maar ging je proc dood door 2 seconden je koeler er niet op te zetten?? Dan stond er nog wel iets verkeerd denk ik (al is bijna alles standaard wel goedgezet door de Abit denk ik)
Suc6 deze keer

Verwijderd

Topicstarter
okay das in ieder geval duidelijk. Tja ik ben nu een beetje voorzichtig geworden (na 500 piek verbrand te hebben). :?
Ik heb de koeler met de kantelmethode (VERKEERD VERKEERD!) geplaatst. Dit doe ik dus geen 2e keer.

Verwijderd

Als je de koeler op de CPU hebt geplaatst, dan kan je even met een zaklamp controleren of je niet meer tussen de CPU en de koeler door kan kijken. Vervolgens moet je bij het aanzetten meteen naar je powermanagement in de bios gaan, je kan dan eerst even kijken wat de temp van de processor doet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip...alleen kwam ik de eerste keer niet in mn bios...toen was het al gebeurt :'(

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de koeler met de kantelmethode (VERKEERD VERKEERD!) geplaatst. Dit doe ik dus geen 2e keer.
Ajj pijnlijk foutje nouja kan iedereen gebeuren, ik blijf je een diehard vinden omdat je een nieuw exemplaar besteld heb :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

Helaas wordt zoiets niet onder de garantie gerekend van Alternate, maar dat is op zich logisch. Wel hadden ze eens een handleiding die bijv. op de website van AMD staat erbij kunnen plaatsen.
Pagina: 1