[Shoutcast] Live uitzenden via lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo,

Ik was benieuwd of het mogelijk is om via shotcast of soortgelijke programma's de mixen lie uit te zenden via lokaal netwerk. Op die manier kunnen mijn mixen namelijk door mijn huisgenoten beluisterd worden (woon in een studentenhuis). Ik draai met 2 draaitafels en een mixer, vanaf de mixer gaat het naar line in van mijn geluidskaart. Hebben er mensen hier ervaring mee, ik had niets via internet kunnen vinden.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Dan kijk je niet goed. Als je de server op een lokaal netwerk draait kunnen lokale clients daar uiteraard gewoon bij. Hou er wel rekening mee dat er een vertraging in zal zitten tussen live geluid en geshoutcast geluid. Dat kan heel irritant zijn als je in hetzelfde huis zit :)

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
grhmpf schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:32:
Dan kijk je niet goed. Als je de server op een lokaal netwerk draait kunnen lokale clients daar uiteraard gewoon bij. Hou er wel rekening mee dat er een vertraging in zal zitten tussen live geluid en geshoutcast geluid. Dat kan heel irritant zijn als je in hetzelfde huis zit :)
Ok, zo'n idee had ik al. Zijn de poorten gewoon 8000 en 8001 dan? En dan moeten de clients gewoon mijn ip adress invullen dus?