[TV Card] Gezocht...

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 16:07
Hoi allen !

Ben nu al een tijdje op zocht naar een TV card met die in staat is tv beeld mooi weer te geven. Ik heb nu een Pinnacle PCTV Pro, maar ben eigenlijk niet echt in de wolken met de kwaliteit van het geleverde beeld. Toegegeven, die kaart is nu al een paar jaar oud en er zijn waarschijnlijk al een paar hardware revisies geweest, maar ik ben toch bang om opnieuw een Pinnacle te kopen.

Wat ik dus zoek is een aparte PCI kaart (mag in principe ook USB zijn, maar dan gaat de overlay moeilijker en -belangrijker- stereo is er bijna nooit bij) die in staat is een kwalitatief goed TV beeld te geven. Geen pixelatie en geen storingen. Prijs maakt niet echt uit, als het maar goed is.

Is hauppauge anders deftig ?

't is moeilijk om die dingen op voorhand te zien werken. Geen enkele winkel die ik al heb bezocht heeft er zo eentje in een systeem zitten zodat ik kan vergelijken. Dus vertrouw ik op jullie oordeel.

Bedankt !

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Al naar je ingangssignaal en je bekabeling gekeken? Ook al geprobeerd de kaart in een ander pci slot te hangen dat helpt ook wel soms.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BartDG
Probleem is niet de bekabeling. Ik heb ooit zo'n externe tuner gehad die je dan moest tussen je pc en je VGA kabel lussen. Die gaf duidelijk een beter beeld. (met dezelfde bekabeling) Hij had helaas wel andere nadelen, zo kon je er bv niet alle kanalen mee ontvangen. Daarom heb ik indertijd die Pinnacle kaart gekocht. Nu heb ik wel alle kanalen, maar is het beeld duidelijk minder goed.

De kaart heeft in de laatste jaren in minstens 5 verschillende moederborden geprikt gezeten. Telkens weer met dezelfde beeldkwaliteit. Kan niet zeggen dat ze echt slecht is hoor, maar goed is toch ook wat anders. Dat moet volgens mij toch een stuk beter kunnen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb je dscaler al eens geprobeerd ? www.dscaler.org Ik heb dezelfde kaart en de beeldkwaliteit is met dscaler echt _STUKKEN_ beter dan die standaard Vision zooi die Pinnacle meelevert :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
Heb hier een Terratec Cinergy 600. Hele mooie beeldkwaliteit en beter als de Pinnacle.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05
Als je veel wilt opnemen is de Hauppauge WinTV PVR 250 (of 350 als je veel geld hebt en FM radio wilt) je ding, heeft MPEG 2 chips aan boord.
(Uberhaubt, als je wilt opnemen->kies een kaart met hardwarematige MPEG 2 encoding)
Deze kaart wordt erg gewaardeerd in de HTPC wereld.
Bekijk eens de forums van een site als htpcnews.com

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Nvidiot schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:38:
Heb je dscaler al eens geprobeerd ? www.dscaler.org Ik heb dezelfde kaart en de beeldkwaliteit is met dscaler echt _STUKKEN_ beter dan die standaard Vision zooi die Pinnacle meelevert :)
Ik sluit me helemaal aan bij Nvidiot, dscaler 0wnt!. Heb het zelf icm een terratec cinergy 400, en met dscaler is het stukken beter. Het is wel wat meer cpu intensief.
je kan ook de Hauppage PVR150 MCE nemen, TV en Radio voor 60 eurootjes ongeveer.

[ Voor 9% gewijzigd door Raziel op 18-11-2004 16:41 ]

• BartDG
Bedankt voor de tip van die dscaler software! Ik heb het nog nooit gebruikt, maar zal het zeker eens proberen !!!

Verder was ik inderdaad aan het kijken naar een Hauppauge WinTV PVR 350. Heb namelijk ook nog wel een paar VHS tapes liggen die ik wel wil converteren, en dat lijkt me inderdaad een geschikt kaartje daarvoor !

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
ik heb ff een noob vraagje!!! kan elke tv kaart openemen op je hardeschijf!!! of hangt dat van de software af inprincipe?! ik ga er ook een kopen maar wil dr ook mee kunnen opnemen op mijn hd dus daarom! vast bedankt... _/-\o_

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51

Nakebod

Nope.

Iedere tv kaart kan opnemen, echter hoe ze opnemen, kwaliteit, formaat ed, hangt af van de tv kaart (Hardware matig of software matig)
En daarnaast ook uiteraard afhankelijk van de gebruikte tv software.
Dscaler zoals hierboven genoemd, werkt perfect voor tv kijken, opnemen kan soms erg lastig zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaannO schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:47:
ik heb ff een noob vraagje!!! kan elke tv kaart openemen op je hardeschijf!!! of hangt dat van de software af inprincipe?! ik ga er ook een kopen maar wil dr ook mee kunnen opnemen op mijn hd dus daarom! vast bedankt... _/-\o_
Kan met elke tv kaart!
Maar de kwaliteit hangt heel erg af van:
-1 snelheid pc
-2 kwaliteit ingang signaal
-3 software

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Gutteguttegut schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:51:
[...]
Kan met elke tv kaart!
Maar de kwaliteit hangt heel erg af van:
-1 snelheid pc
-2 kwaliteit ingang signaal
-3 software
mooi zo!! ik wil stiekem vragen welke goed is voor een zo laag mogelijk budget maarre ik ga zelf wel ff spitten als een echte tweaker!! :Y)
thnx....

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
Een tijdje geleden heb ik een beetje gezocht naar usb dingen, tweedehands budget <50 euro. Ik ben er toen achter gekomen dat de Pinnacle PCTV USB wat beter was dan de Hauppauge WinTV USB. Maar de PCTV USB werkt niet meer onder windows XP... verder heb ik er geen verstand van, succes met zoeken iig! (ik weet uit ervaring dat het erg moeilijk is om screenshots te zien van beelden in reviews, hoewel een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, in dit geval zeker)

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Pagina: 1