Ik heb een vrij eenvoudig authentificatie-systeem ontworpen waarbij de gebruiker een link krijgt gemaild met daarin in de URL de code om in te loggen. Dus ongeveer zo:
Dat werkt prima bij het gros van de gebruikers. Mensen die de mail in Hotmail lezen klagen echter veelvuldig over het niet krijgen van toegang. Dit lijkt op een probleem te wijzen met de sessie.
Weet iemand waarom het aanmaken van een sessie met PHP klaarblijkelijk problematisch is, wanneer de URL wordt opgeroepen binnen Hotmail.
Ik gebruik die dienst niet, maar heb wel eens gezien dat Hotmail alle URLs heel sneaky bewerkt zodat ze in een frame geladen worden. Dat mag echter op de sessies toch geen invloed hebben?
Alvast bedankt.
Vervolgens controleert die pagina (dus waar ze dan op komen) of de opgeven username en password inderdaad zo in de tabel (MySQL) staan. Zo ja, dan wordt een sessie aangemaakt waarin ter controle een bepaalde variabele een waarde krijgt. Deze sessie is voor een bepaalde lengte geldig en wordt na het afronden van de bewerkingen online weer beeindigd.http://www...?user=bla&pass=blabla
Dat werkt prima bij het gros van de gebruikers. Mensen die de mail in Hotmail lezen klagen echter veelvuldig over het niet krijgen van toegang. Dit lijkt op een probleem te wijzen met de sessie.
Weet iemand waarom het aanmaken van een sessie met PHP klaarblijkelijk problematisch is, wanneer de URL wordt opgeroepen binnen Hotmail.
Ik gebruik die dienst niet, maar heb wel eens gezien dat Hotmail alle URLs heel sneaky bewerkt zodat ze in een frame geladen worden. Dat mag echter op de sessies toch geen invloed hebben?
Alvast bedankt.