Toon posts:

Niet pingen wel networkneighboorhood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier 2 pc's met hub verbonden maar het rare is dat ik de andere pc niet kan pingen maar wel zie in Networkneighboorhood van Windows. Weet iemand hoe dit komt en wat er aan te doen valt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Waar heb je je netwerk op draaien? Als dat op IPX/SPX of NetBEUI draait, dan zal ping niet werken, maar MS networking wel.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

:( te laat

gebruik je wel het tcp/ip protocol ?

het netbuei protocol kan wel files sharen e.d. maar heeft geen ip's e.d. en kan je dus niet pingen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik wel het tcp/ip protocol, static ip adressen ingevoerd bij alle twee de comps maar als ik de ander ping niets :'(

Verwijderd

tja, dit kan 2 dingen betekenen; óf je hebt misschien wel TCP/IP als protocol geïnstalleerd, maar hij gebruikt IPX/SPX als standaardprotocol (zorg dat je alleen TCP/IP en eventueel NetBEUI hebt draaien), óf je pingt het verkeerde IP-adres ;)

je hebt wel 192.168.x.x als IP range en 255.255.255.0 als subnetmasker (door collisions van andere IP-adressen zou het ook fout kunnen gaan...)?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben wel het juiste ip aan het pingen en gebruik ip 192.168.0.1/2/3 met subnet 255.255.255.0 maar ik gebruik voor sommige spellen wel ipx/spx waar kan je tcp/ip als standaard instellen?

Verwijderd

network properties -> TCP/IP properties -> advanced -> set this protocol to be the default protocol aanvinken

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien een stealth firewall draaien?? Ik weet het anders ook niet.

edit:

typfoutjes maken we allemaal!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 21:19 schreef sir mchyde het volgende:
zorg dat je alleen TCP/IP en eventueel NetBEUI hebt draaien
waaah! nee! geen NetBEUI! dat protocol is van Microsoft, ze hebben dat alleen maar gemaakt omdat ze zo nodig hun eigen protocol moesten hebben |:(.... aan TCP/IP alleen heb je echt genoeg!

(hooguit IPX/SPX omdat sommige spellen dat nodig hebben voor multiplayer sessions over het netwerk)

Verwijderd

Zweater: Geen NetBEUI! Dat protocol is van Microsoft, ze hebben dat alleen maar gemaakt omdat ze zo nodig hun eigen protocol moesten hebben |:(

En ik maar denken dat Sytek (dat nu Hughes LAN Systems) NETBIOS en Microsoft SMB maakten voor IBM.

(En ja, het is echt waar ook. :P)

Verwijderd

zelf heb ik in windows ook alleen TCP/IP geinstalleerd, maar ik hoor van anderen dat alles wat sneller gaat (in netwerkjes van =< 10Mbit) met NetBEUI erbij...

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:31
Op woensdag 03 januari 2001 11:46 schreef sir mchyde het volgende:
zelf heb ik in windows ook alleen TCP/IP geinstalleerd, maar ik hoor van anderen dat alles wat sneller gaat (in netwerkjes van =< 10Mbit) met NetBEUI erbij...
Snelheid maakt daarbij niet uit. Alles gaat via NetBEUI wat sneller, in kleine (<20 hosts) sneller omdat de overhead veel kleiner is. Dit geldt zowel voor 4/10/16/100 MBit/sec.

Verwijderd

Moet het uitmaken welk protocol standaard is ? Juist is het toch zo dat meerdere protocollen naast elkaar gewoon goed overweg kunnen samen op het netwerk... Daar had je een speciaal protocol voor, Geen idee meer hoe het heet :) Iets van NDIS geloof ik ?
Pagina: 1