It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Niet iedereen zal het nodig hebben natuurlijk, dus hoeft het ook niet voor iedereen beschikbaar te zijn...
* samo spaart weer voor een abo...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
In dit geval is de achterliggende reden natuurlijk iets anders, maar ik vraag me af of we voor dat soort gevallen de moeite moeten gaan doen om zoiets te programmeren...
Intentionally left blank
Het is in mijn geval misschien meer iets om het mezelf makkelijk te maken, maar ik denk dat er ook mensen zullen zijn die het helemaal niet prettig vinden om topics door te lezen waar in gescholden/gevloekt wordt.crisp schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:09:
Ik ben pertinent tegen woordfiltering eigenlijk. Ik denk dat het ook helemaal geen nut heeft; als mensen merken dat er woorden gefilterd worden dan gaan ze juist van alles bedenken om het filter te omzeilen.
In dit geval is de achterliggende reden natuurlijk iets anders, maar ik vraag me af of we voor dat soort gevallen de moeite moeten gaan doen om zoiets te programmeren...
Je zou mij er in ieder geval een groot plezier mee doen
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Modbreaks zijn wat dat betreft veel effectiever.Chip! schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:27:
Dat proces versnel je dan dus door gewone sterretjes
Als je bijvoorbeeld ziet staan
Dan maakt dat ding ervanWat ben jij een ongeloofelijke sukkel
Dat laatste is imo nog erger dan het orgineel en leidt je nog meer afWat ben jij een ongeloofelijke ******
Gaat om voorbeeld, niet om gekozen woord
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
mja, maar voor jou is het dan een manier om een beveiliging te omzeilen, en volgens de policy mag dat niet @ GoTChip! schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:24:
[...]
Het is in mijn geval misschien meer iets om het mezelf makkelijk te maken, maar ik denk dat er ook mensen zullen zijn die het helemaal niet prettig vinden om topics door te lezen waar in gescholden/gevloekt wordt.
Je zou mij er in ieder geval een groot plezier mee doen
Volgens mij begrijp je me nou verkeerd. Het gaat er mij echt niet om dat ik lekker scheldwoorden kan bekijken zonder geblokkeerd te worden. Het gaat er mij om dat ik niet naar 1 post per pagina hoef over te schakelen, net als de andere kliksafers met mij.Erkens schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:38:
[...]
mja, maar voor jou is het dan een manier om een beveiliging te omzeilen, en volgens de policy mag dat niet @ GoT
Daarbij komend is het natuurlijk handig voor mensen die zich ergeren aan het taalgebruik.
nee, jij wilt iets hebben waarmee "jouw" filter geen nut meer heeftChip! schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:52:
[...]
Volgens mij begrijp je me nou verkeerd. Het gaat er mij echt niet om dat ik lekker scheldwoorden kan bekijken zonder geblokkeerd te worden. Het gaat er mij om dat ik niet naar 1 post per pagina hoef over te schakelen, net als de andere kliksafers met mij.
Daarbij komend is het natuurlijk handig voor mensen die zich ergeren aan het taalgebruik.
je moet bij kliksafers zijn hiervoor (of je ouders)
Want hetzelfde geld natuurlijk ook voor bedrijven die een soortgelijk filter hebben, werknemers kunnen zo alsnog die pagina opvragen
Daarnaast geld natuurlijk ook dat dergelijke woorden vaak wel weggemod worden als ze een mod opvallen (waarbij je kan helpen dmv een TR) en sterretjes vind ik veel storender dan het woord zelf.
Als je kliksafe gebruikt, dan is dat jouw probleem. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen...
Verwijderd
Dan gewoon consequent TR's maken, en als je het idee hebt dat het niet werkt een algemeen beleids discussie topic maken in LAVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:17:
Ik heb dan wel geen kliksafe, maar een filter dat van vloekwoorden sterretjes maakt (of wat dan ook ermee doet) zou erg welkom zijn. Al is erop modden nog beter imho, alleen gebeurt dat niet altijd
Want persoonlijk zou ik me er aan ergeren dat er de hele tijd scheldwoorden in sterretjes worden omgezet. Bij een deel van de scheldwoorden is het niet eens nodig denk ik... Bovendien lok je alleen maar omzeiling ervan uit....
Dat gaat natuurlijk niet op als het een functie is/word die je zelf moet aanschakelenJHS schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:34:
[...]
Dan gewoon consequent TR's maken, en als je het idee hebt dat het niet werkt een algemeen beleids discussie topic maken in LA.
Want persoonlijk zou ik me er aan ergeren dat er de hele tijd scheldwoorden in sterretjes worden omgezet. Bij een deel van de scheldwoorden is het niet eens nodig denk ik... Bovendien lok je alleen maar omzeiling ervan uit....
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
en dat terwijl een dergelijke functie ook prima clientside zou kunnen dus zonder dat er iets aan React veranderd hoeft te wordenZym0tiC schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:11:
[...]
Dat gaat natuurlijk niet op als het een functie is/word die je zelf moet aanschakelen
Maar om praktisch te zijn, welke woorden moeten er allemaal geblockt worden? Ik heb wel sympatie met de TS Als hij een lijst kan aanleveren van woorden die we niet meer mogen gebruiken zou het wel makkelijker maken.
ehm, TS heeft een dergelijk filter al, en alleen om dat filter uit te schakelen moet GoT ook maar een filter gebruikenSendy schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:18:
Erkens, dat gaat voor de TS dus niet op %*)
Maar om praktisch te zijn, welke woorden moeten er allemaal geblockt worden? Ik heb wel sympatie met de TS Als hij een lijst kan aanleveren van woorden die we niet meer mogen gebruiken zou het wel makkelijker maken.
Tja Erkens, denk je niet dat de TS zijn filter al had uitgezet als-ie dat kon?Erkens schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:39:
[...]
ehm, TS heeft een dergelijk filter al, en alleen om dat filter uit te schakelen moet GoT ook maar een filter gebruiken
En TS, geef eens antwoord op mijn vraag over de woordenlijst? (Je hoeft-em niet te pasten
Dan zou dus betekenen dat er voor elke bericht twee berichten "gemaakt" worden: een met en een zonder sterretjes...Zym0tiC schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:11:
[...]
Dat gaat natuurlijk niet op als het een functie is/word die je zelf moet aanschakelen
Maar zoals ik al zei, imo niet eens relevant, aangezien gebruikers er altijd manieren omheen gaan verzinnen, waardoor teksten volledig onleesbaar worden. Gewoon een kwestie van opvoeden imo
tuurlijk wel, alleen als een dergelijk filter komt dan werkt dit tegen de policy hier:Sendy schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:58:
[...]
Tja Erkens, denk je niet dat de TS zijn filter al had uitgezet als-ie dat kon?
Het algemeen beleid #security
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Het gaat dus gewoon om een rij woorden die je niet zo graag ziet, ik weet niet in hoeverre iets te realiseren zou zijn, maar bv iets dat je zou kunnen instellen: Block de volgende woorden ofzo.
@ JHS: Er hoeft natuurlijk niet twee berichten gemaakt te worden, er hoeft alleen een soort check komen die checkt of er een bepaald woord voorkomt.
Ja, maar als je dan aan de users wil laten of ze een versie met of zonder sterretjes willen zien, moeten er 2 versies worden opgeslagen, of elke keer dat de post getoond word opnieuw gekeken of er sterretjes geplaats moeten worden, performance wise niet zo handig lijkt meChip! schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:11:
(...)
@ JHS: Er hoeft natuurlijk niet twee berichten gemaakt te worden, er hoeft alleen een soort check komen die checkt of er een bepaald woord voorkomt.
Als iedereen een andere lijst woorden wil, dan wordt de performance helemaal gestraftChip! schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:11:
Ik heb geen exacte lijst met "foute" woorden, en al zou ik hem hebben, als ik die dan zou copy/pasten zou ik m'n eigen post niet meer kunnen zien
Het gaat dus gewoon om een rij woorden die je niet zo graag ziet, ik weet niet in hoeverre iets te realiseren zou zijn, maar bv iets dat je zou kunnen instellen: Block de volgende woorden ofzo.
Maar het is natuurlijk nu duidelijk dat zo'n filter niet kan. Wat jij natuurlijk welkan doen is een proxy server ergens neerzetten, daarop een filter implementeren (da's redelijk eenvoudig, gok ik) en dan via die server naar GoT. Lijkt me de enige (haalbare) oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door Sendy op 20-11-2004 01:33 ]
Andere oplossing zijn vast mogelijk, maar ik zie geen reden om het in React te bouwen.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Dit topic is gesloten.
![]()