Toon posts:

[dwt template] editen bestaande HTML-pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de Search ben ik al aardig opgeschoten met informatie over het aanmaken en gebruik van Templates die ik maak in Dreamweaver. Ik heb op dit moment in m'n webroot een map: Templates, een map Images en in de root zelf een aantal .html pagina's, die ik heb aangemaakt aan de hand van de gemaakte Template. Het probleem is nu dat als ik de template wijzig achteraf (template.dwt), deze veranderingen niet worden doorgevoerd/herkend in de .html-pagina's, wat doe ik verkeerd?

Ik heb dus in Dreamweaver met 'Manage Sites..' een Site aangemaakt, ik heb een pagina gemaakt en gekozen voor File --> Save as Template. Ook heb ik Editable Regions ingevoerd en opnieuw bewaard. Daarna heb ik alles afgesloten en in Dreamweaver gekozen voor: Open --> New from Template tab (daar zie ik de door mij aangemaakte template ook staan) en met de button Create geopend. De file heet dan 'Untitled-1' dus kan ik deze zelf nog een naam geven, wat ik ook heb gedaan, bijvoorbeeld: index.html. Ik heb de file veranderd waar dat kan en nodig was (editabel regions) en met File --> Save as (naam: index.html) bewaard.

Als ik nu achteraf nog wijzigingen aan OF de Template zelf OF aan de index.html file wil maken (dus of voor heel de site, of voor alleen de pagina) hoe kan ik dit dan doen zodat het gebruik van de Template ook zin heeft en dus de veranderingen op elke pagina worden toegepast?

Alvast bedankt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik denk dat je template dan verkeerd voorstelt, een Dreamweaver template is geen lokale dynamische pagina, maar vooral een methode om standaard basis-pagina's 'klaar te leggen'..
bijvoorbeeld voor webeditoren of -redacteuren die op basis van zo'n template makkelijk nieuwe pagina's kunnen aanmaken.

wil je dynamisch elementen hergrebuiken die ook achteraf te wijzigen zijn, waarna de wijzigingen overal worden toegepast, dan moet je Library-items gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Als je een nieuwe pagina adhv een template aanmaakt moet je tijdens het selecteren van het template onderaan aanvinken dat die pagina geupdate moet worden als de template wijzigt.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, thx! Dat werkt inderdaad voldoende. Het lijkt me voor de toekomst handig om ook is naar die Librariy-items te kijken, maar bedankt tot zover!