Toon posts:

[XP] Lsass.exe levert problemen op met Wanadoo ADSL*

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik weet dat er inmiddels veel geschreven is over het lsass.exe verhaal, maar voor mij heeft het geen oplossingen geboden. De PC in kwestie krijgt na het openen van de ADSL verbinding binnen een paar minuten de LSA Shell melding en gaat vervolgens binnen 60sec afsluiten. Sluit ik dezelfde pc aan via mijn @home verbinding dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb inmiddels de firewall optie van XP aangezet (wat de melding wel uitsteld tot 5 ~ 30 minuten) en de microsoft fix geinstalleerd. Heeft iemand suggesties, want ik wordt mismoedig.

Oow ja, er is geen sprake van welk virus dan ook. PC heeft volledig schone install en geheugen laten scannen door panda titanium 2004.

Gr.
Sonicreflex

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Heb je alle updates binnen? Al eens een andere firewall zoals ZoneAlarm of Sygate personal Firewall gebruikt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - kan je hier proberen ook zelf op te letten aub? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry elevator dat had ik moeten weten.

Ik zal vanavond weer eens testen met de voorgestelde firewalls. Tevens heb ik een ander adsl modem geleend om te kijken of het huidige ericsson modem de boosdoener is.

Toch blijf ik vreemd vinden dat dit probleem zich met @home niet voor doet en met adsl wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zou goed kunnen zijn dat @Home een aantal porten filtert voor jou - ADSL providers zijn daar vaak wat beter in en doen dat dus niet :)

Zorg er dus ten eerst eens voor dat al je PC's volledig up to date zijn qua security patches (SP2, e.d.) :)

Verwijderd

Topicstarter
Automatisch updaten zou natuurlijk kunnen indien de XP versie 100% legal zou zijn. Hier heb ik echter mijn twijfels over.

Daarnaast zou de internet verbinding alweer exit zijn voordat de update klaar zou zijn

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:44:
Automatisch updaten zou natuurlijk kunnen indien de XP versie 100% legal zou zijn. Hier heb ik echter mijn twijfels over.

Daarnaast zou de internet verbinding alweer exit zijn voordat de update klaar zou zijn
Updaten kan altijd, al was het via een handmatige download van microsoft.com.....

Verwijderd

Topicstarter
Weer een weekendje gevogeld met de mistery machine en nog steeds geen resultaat. gefrustreerd W98 erop gekwakt en einde discussie.

Geen mooie oplossing, maar werd er schijtziek van. Toch bedankt voor de hulp.

Mod: Gooi er maar een slotje op

Verwijderd

ik weet het is oud topic maar ik wil weten of iemand hier al een oplossing voor gevonden heeft want ik heb het nou ook met een computer van mijn chef

is ook een frisse xp installatie zodra ik verbinding maak met internet dan vliegt xp eruit met dezelfde melding als in de starterpost is hier al een patch voor uitgekomen die ik evt op cd kan fikken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Grote kans dat je hier met Sasser te maken hebt. Bij Microsoft kun je daar natuurlijk een patch voor downloaden. Microsoft heeft hele pagina's gevuld over hoe Sasser tegen te gaan is.

Lees hierover meer in Windows Operating Systems - FAQ :)

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 20-03-2005 01:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.