Toon posts:

Asus A7V Probleem?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Asus A7V
AMD Duron 800@800Mhz
Soundblaster Live
Intel EtherExpress Pro 10/100+
Samsung DVD-Drive
HP CD-RW Writer 9110i (8x4x32x)
Maxtor 40.7gb U-100 HD

Het probleem:

Ik kan me tweede pci slot niet gebruiken geen enkele pci kaart werkt erin (dat lijkt mij dus al vreemd :) )

2de probleem:
ik heb nooit me samsung dvd drive op me gewoone primary ide channel aan de praat kunnen krijgen wel op me secondary maar niet op me primary (ja ik gebruik me ATA-100 controller onboard dus gebruik de primary van de ATA-100)

3de probleem: zodra ik een bestand van me netwerk over kopieer naar me pc toe dan ongeveer na 1 minuut loopt me pc spontaan vast.

Is dit nou een fout van me A7V of ligt het aan iets anders?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:01

reiker

dan jij!

ik zou alleen een antwoord kunnen bedenken op vraag 1:

bedoel je met het tweede pci slot het slot wat je twee noemt als je AGP telt als nul ? als dat niet zo is, en dan bedoel ik dat jij de tweede sleuf bedoelt (ingewikkeld he) dan zou het het volgende kunnen zijn: dat slot shared de irq met het agp slot. dat vinden veel pci devices niet zo fijn, en willen ze wel eens niet werken. ik heb me laten vertellen dat voodoo kaarten er geen last van hebben, maar waarom zou je die hebben als er een videokaart in je agp slot zit ;)

sorry als dit het niet is...
succes iig.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

mischien een bios update proberen :? (1005a = de nieuwse)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel echt het tweede PCI slot van het moederbord dus niet diegene die onder de agpslot zit maar die daar nog eens onder zit en ik zou me god niet weten waarom die niet zou kunnen werken icm een van de PCI kaarten (SB Live en de Intel kaart)... :'(

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Joey (aka Breez)

Verwijderd

Het pci slot waar jij het over hebt wordt geshared met agp bus. Het enige dat erin kan is een kaart die het geen probleem vindt om geshared te worden. bijvoorbeeld een modem of een tv-kaart? In iedergeval geen sb live! nic of scsi controller.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
probeer die dvd speler eens op een gewone ide controller te doen.
Lost volgens mij je probleem daar mee al op.
en die 2e pci ligt inderdaad aan het shared irq.
Je kunt beter je kaarten vanaf onder naar boven plaatsen.
werkte bij mij erg goed.:)

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking (als dit woord bestaat :)) Het pci slot waarover ik het heb wordt totaal niet geshared naar mijn weten (iig niet met de agp bus (heel misschien met de Ultra-100 controller of USB maar dan zou er een conflict moeten onstaan lijkt me :? )

abwouters: hij zit juist aan de gewone primary ide maar hij herkent hem totaal niet en als ik hem op de secondary aansluit dan herkent hij hem wel (en ja ik heb de jumpers goed gezet en de kabel goed aangesloten) en me HD heb ik aangesloten uiteraard op de ATA-100 primary ide connector

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dat probleem had ik ook :(, gewoon m'n SB live ergens anders in gedouwd, weet alleen niet wat er mis mee was, maar denk dat het een IRQ probleem was, zoals al hierboven ergens is gezegd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1