Aldi Lifetec cd-r 52x onbrandbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ik heb zoals gewoonlijk een paar weken terug een nieuw pak aldi cd-r schijftjes gekocht.
ze hebben tegenwoordig die lifetec cd-r 80 min @ 52X
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/27/2747/2747209_1.jpg

ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn dvd-rw brander. hij brande alles wat ik hem voorschotelde zowel dvd-r/dvd-rw/cd-r/cd-rw van verschillende merken.

maar met deze doet hij het niet.
ik gebruik de nero 6 wizard voor het branden en als ik dan als laatste stap op branden klik, gooit ie mn dvd lade open en zegt dat er geen correcte cd-r inzit...?

hier kwam ik gister avond achter toen ik weer eens een cd ipv een dvd ging branden, en toen heb ik de firmware meteen geupdated. (http://www.drvupdate.com)

het gaat om een ASUS 8x dvd+-rw brander. (weet verder niet precies welk type nummer..)

weet iemand hoe het komt, en zijn er meer met dit probleem?

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Ging het branden van de dvd wel goed?
Probeer eens een andere cd.
Je kunt niet bepaald zeggen dat aldi een a-merk is. Dus je kunt er vanuit gaan dat sommige dvd- spelers bepaalde cd's niet slikt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Oh, dit is eenvoudig op te lossen. (hoop ik)

Naar alle waarschijnlijkheid staat Nero zo ingesteld dat verwacht wordt dat je een DVD gaat branden terwijl je er een CD in doet.
toen ik weer eens een cd ipv een dvd ging branden
Even veranderen en het gaat wél lukken.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 16:04 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Je kunt niet bepaald zeggen dat aldi een a-merk is. Dus je kunt er vanuit gaan dat sommige dvd- spelers bepaalde cd's niet slikt.
deze cd's behoren anders wel tot de best verkochte van europa. denk niet dat er ook maar een fabrikant is die het in zijn hoofd haalt om deze niet te ondersteunen.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Volgens mij heeft dat weinig met ondersteuning te maken... Ik heb hele goede ervaringen met aldi lifetecs, toen ik vroeger nog films geen fikken met cd- rewriter. Maar het zou best kunnen dat een dvd- writer niet goed kan omgaan met die cd's van aldi...

Verwijderd

nope, aldi doet t prima; is idd "deze cd's behoren anders wel tot de best verkochte van europa. denk niet dat er ook maar een fabrikant is die het in zijn hoofd haalt om deze niet te ondersteunen"

dus hmm kijk ff goed na of je t 'goed' doet...

horen we nog van je?

Verwijderd

cdr ff beademen ;) en dan schoonpoetsen over een overhemd :D
werkt vaak wel suc7

• Opperhoof
  • Nu online
nee dat helpt ook allemaal niet.

ik selecteer idd op cd branden, niet op dvd. (was fout 1 die ik gister maakte )

verder heb ik met deze brander nooit problemen gehad met andere aldi cds. 48x 16x e.d. gaan allemaal goed

het heeft ook geen zin om op 4x/8x/16x/32x/40x te wijzigen.

en schoonpoetsen had ook geen zin, ze komen net uit de verpakking....

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Start eens gewoon NERO BURNING ROM op en kijk eens wat er linksboven in beeld staat. CD of DVD. Probeer het branden dan ook eens daar.

ARME AOW’er

• Opperhoof
  • Nu online
Guardian Angel schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:13:
Start eens gewoon NERO BURNING ROM op en kijk eens wat er linksboven in beeld staat. CD of DVD. Probeer het branden dan ook eens daar.
dat had ik dus al gedaan. je kan kiezen tussen dvd branden of cd branden. en vervolgens data cd, of film, of audio etc.
hiermee is het probleem dus niet opgelost

mn pc gaat ook heel traag doen als ik er een lege aldi in doe... maar dit houd na halfe minuut op en loopt weer netjes

[ Voor 13% gewijzigd door Opperhoof op 18-11-2004 16:16 ]

Verwijderd

heb je n andere geprobeerd? (cd van aldi bedoel ik.. misschien n bad sector op cd..) anders trug naar de aldi heh :P

• Opperhoof
  • Nu online
dit is al de 4e van de cd's, en terug gaan is geen optie, heb ze al een ~4 weken geleden gekocht maar tot die tijd slechts 2 spindels dvds gefikt. past meer op _/-\o_

ff plaatje voor de pic liefhebbers :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/aldicd.JPG

(vroeger stond er nog in de faq bovenaan hoe je klik-able links kon maken, but i forgot..... waar staat dat nu :X )

[ Voor 48% gewijzigd door Opperhoof op 18-11-2004 16:24 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Gooi NERO er eens helemaal af en probeer eens een ander programma óf installeer daarna NERO helemaal opnieuw. Is niet zo gek veel werk.

Heb toch het idee dat het e.e.a. een beetje buggie is geworden.

Plaatje clickable maken is wat handiger. Ik zie nu nauwelijks wat.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 16:23 ]

ARME AOW’er

• Opperhoof
  • Nu online
easy cd creator doet het ook niet..... maar ik heb zowieso altijd ruzie met dat prog.

en ja, ik doe mn lege cd wel in het goeie laadje,.. B)

[ Voor 27% gewijzigd door Opperhoof op 18-11-2004 16:25 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uit de FAQ (overzicht ubb codes) :)
[img]url van afbeelding[/img]
[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]
[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

ARME AOW’er

Pagina: 1