Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 12:15
Ik krijg binnenkort een smartphone (een SPV c500 welteverstaan), met windows mobile erop.
Ik vroeg me af het mogelijk is windows eraf te gooien en er zelf een linux distro op te zetten. Op google kan ik er niet echt iets over vinden.

Weet iemand hier meer over?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

hoe wil jij de rest aan gaan sturen dan?? :?
Snap eerlijk gezegd niet waarom jij er linux op wilt hebben

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

hmm, het id is wel lagguh maar snap idd het nut er niet van in... Linux krijg je niet aan de praat op je pda; tenzij ze ooit n pocket versie uitbrengen... jammer!!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

M-ThijZ

Riding on Rails

Linux draait wel op een PDA en zal ook vast wel op een smartphone willen draaien, alleen denk ik niet dat er veel mensen zijn die het al gedaan hebben. Dus met een "beetje" technische aanleg kun jij miss wel de eerste zijn.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Linux krijg je wel op PDA's: http://www.linuxdevices.com/index.html
Echter beperkt aantal.
Maar, aangezien op dit moment nog geen officiele standaard versie ervoor is, is het wachten tot er een versie is voor de pda die jij hebt.
Maar Linux op pda/spv lijkt me niets, daar ook de meeste software voor palm en windows mobile worden geschreven.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Zippy2000
Het heeft natuurlijk geen enkel nut om er linux op te zetten, maar het is natuurlijk wel stoer. Als ik hiermee een van de eersten kan zijn is het natuurlijk een extra uitdaging.

Verwijderd

ok ik was misschien te snel met te zeggen dat t niet kan.. immers; hier schuilen de beste! T was mij na enige verwoedde pogingen niet gelukt.. dus ging er vanuit dat t niet zou gaan... (ego van me heh 8)7 )

• Zippy2000
Nakebod schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:50:
Maar Linux op pda/spv lijkt me niets, daar ook de meeste software voor palm en windows mobile worden geschreven.
Daar heb je wel gelijk in.
Ik vraag me ook af in hoeverre "echte" linux apps op zo'n gsm zullen draaien.

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zippy2000 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:53:
[...]

Daar heb je wel gelijk in.
Ik vraag me ook af in hoeverre "echte" linux apps op zo'n gsm zullen draaien.
Eerlijk weten? Waarschijnlijk helemaal niet :)
Een PDA/SPV is geen x86 platform, dus als het al draait (Gok van niet, tenzei via emulator achtig iets), kan het heel brak lopen.
x86 is nu eenmaal geen ARM/mips platform.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nakebod schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:28:
[...]

Een PDA/SPV is geen x86 platform, dus als het al draait (Gok van niet, tenzei via emulator achtig iets), kan het heel brak lopen.
alsof linux niet op andere platformen kan draaien :o

http://linuxdevices.com/news/NS6343816983.html

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Ik kan je vertellen dat Linux op een ARM prima werkt. Alleen zit je vast aan wat patches die je moet uitvoeren. En de belangrijkste vraag is: Hoe krijg je de software in je telefoon, is daar een JTAG aansluiting aanwezig? Een verdere vraag is, heb je genoeg kennis in huis om overal drivers voor te schrijven? Van keyboard tot beeldscherm tot mmc/sd reader. Ik vermoed dat dit niet gedocumenteerd zal zijn dus het is volgens mij vrij onmogelijk om Linux goed werkend te krijgen ;)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Nakebod schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:28:
[...]

:? Er zijn toch verekte veel MIPS-based routers/gateways (LinkSys bv.) die op Linux draaien...

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik zeg niet dat het niet kan :+
Maar "normale" Linux software zal dat niet zo snel doen :)
Klaus_1250 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:36:
[...]

:? Er zijn toch verekte veel MIPS-based routers/gateways (LinkSys bv.) die op Linux draaien...
Idem hier, het kan wel ja.

Ik gok dat ik dan ook een beetje onduidelijk daarbij was :)
Ik ging er meer van uit, qua software, de standaard programma's in rpm/deb/tar.gz formaat, geschreven voor het "standaard" x86 platform.

Pagina: 1