recorded dvd afspelen op pc

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 12:26
Omdat ik geen tv-in of iets dergelijks op mijn videokaart heb, en ik een aantal videobanden gedigitaliseerd wilde hebben, heb ik geprobeer met een jvc dvd recorder de videobanden over te zetten op dvd.

Nu is dit wel gelukt, en kan ik ze heel goed afspelen op tv in de dvd recorder. Echter kan ik ze niet afspelen op mijn pc. Het lijkt me dus dat jvc een bepaald formaat gebruikt om op te nemen.

Nu was mijn vraag eigenlijk of het op één of andere manier mogelijk is de dvd's toch af te spelen op de pc?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

het lijkt me dat het gewoon zou moeten werken, kan je ff een screenie posten van de inhoud van de DVD, met name de VIDEO_TS map, als je die hebt. (zoniet, is het geen dvd-video)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Wat voor programma gebruik je voor het afspelen op je computer?

• mastair
Ow sorry vergeten te vermelden:

Ik kom dus helemaal niet op de dvd, kan niet kijken wat er op staat. Krijg dan een foutmelding: onjuiste functie. Terwijl hij het in de dvd recorder wel degelijk doet.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Sommige dvd's moet je finalysen. Kijk anders even of dat helpt.

• mastair
Hmmm.... moet dat met dat dvd recorder? Ik kan dat namelijk nu niet kijken, want die dvd recorder is niet van mij.

Verwijderd

dvd-r /dvd+r ondersteuning van dvd speler in je pc ?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Een dvd brander zou niet gefinishte dvd's toch moeten kunnen lezen.... maar even finalizen op je jvc zou idd nooit kwaad kunnen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• mastair
Ik bekijk de dvd's in mijn nec 2510 dvd brander die zowel + als - aankan. De jvc brander brandde echter alleen -

Finalizen kan ik nu eventjes niet proberen want heb de recorder dus niet bij de hand.

Iemand anders al hetzelfde gehad?

• mastair
*kick* :)

• mastair
niemand? :'(

Verwijderd

je weet zeker dat je het in - formaat hebt opgenomen? de jvc kan namelijk ook ram schrijven, en als je het daarin hebt opgenomen dan kan je het wel vergeten. mocht dat niet het geval zijn dan moet je toch finalizen. dat hoeft niet perse in de recorder waarin je het hebt opgenomen, mag zelf een ander type of merk zijn.

• mastair
Is het niet zo dat als je kan finalizen met je dvd brander (in pc) dat je 'm ook gewoon kan benaderen?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Finalizen op de recorder waar hij op gemaakt is. Kom dit erg vaak tegen. Standaard werkt een niet gefinalizede dvd niet op welke andere speler dan ook.

Canon Digital Ixus V3

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 15:53
RawPeanut schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:58:
Finalizen op de recorder waar hij op gemaakt is. Kom dit erg vaak tegen. Standaard werkt een niet gefinalizede dvd niet op welke andere speler dan ook.
zeker met DVD -r idd.
mastair schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:55:
Is het niet zo dat als je kan finalizen met je dvd brander (in pc) dat je 'm ook gewoon kan benaderen?
tja, dat zal een gok worden, maar je kan het natuurlijk uitproberen... finalisen in bv Nero ofzo

punt is wel dat als het niet werkt, je ook gelijk een probleem hebt.

is het iets belangrijks dat je opgenomen hebt?

Leeg - Sinds 20180907

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
RawPeanut schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:58:
... Standaard werkt een niet gefinalizede dvd niet op welke andere speler dan ook.
Met een DVDRW wel, mits je geen "bewerkingen" hebt uitgevoerd. DVDR inderdaad finaliseren (of compatibel maken zoals dat in mijn Philips DVD Recorder heet) in de recorder zelf.

(of een recorder van gelijke aard, ik heb ooit een DVDR ergens opgenomen met een type en gefinaliseerd ergens anders met een net iets ander type)

Gelet op onderstaande wil ik even toevoegen dat mijn ervaring geheel ligt bij Philips DVD-recorders, die werken met DVD+R(W)'s

[ Voor 14% gewijzigd door FiscBiker op 24-11-2004 01:31 . Reden: toevoeginkje ]

• mastair
Het punt is namelijk dat het een dvd-rw is, en ik hem helemaal niet kan openen met mijn gewone dvd brander. Op de dvd recorder pakt ie 'm echter wel.

Pagina: 1