[Freesco] Webserver & control panel & Remote Desktop Web Con

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Situatie:

internet -------------Freesco Router (192.168.0.1)--------------Werk PC (192.168.0.2)

Op de freesco router heb ik een webserver staan die bereikbaar is vanaf internet op: xxx.xxx.xxx.xxx:80. Daarnaast is ook het contol panel van freesco bereikbaar vanaf het internet op: xxx.xxx.xxx.xxx:81.

Echter wil ik mijn Werk PC ook kunnen bereiken vanaf internet mbv Remote Desktop Web Connection. Ik heb de volgende regel bij de portmapping van Freesco staan: tcp,82,80,192.168.0.2 (m.a.w. poort 82 van de router wordt gemapt naar poort 80 van mijn werk pc). Ik heb ook poort 3389 (tcp & udp) gemapt naar 192.168.0.2. Helaas is mijn pc dan niet bereikbaar vanaf het internet op adres: xxx.xxx.xxx.xxx:82/tsweb.

Weet iemand hoe ik tsweb toch aan de praat kan krijgen?

Daarnaast lukt het mij niet om een audio conversatie op te starten met MSN Messenger 6.2. Ik heb in Freesco de volgende poorten daarvoor gemapt:
tcp,6901,6901,192.168.0.2
udp,6901,6901,192.168.0.2

Helaas werkt dit ook niet. Is hier een oplossing voor?

• Paters
  • Niet online
Wat ik me net bedenk is dat het een probleem kan worden om poorten anders dan poort 80 te gaan gebruiken. Welke poorten staan eigenlijk standaard open in bijvoorbeeld een internetcafe? Zou het mischien handig zijn om remote desktop web connection op poort 80 te draaien, en de webserver op poort 8080?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
vreemd..AFAIK werkt MSN 6.2 AV chat ook met non-uPnP firewalls.

waarom TS niet werkt weet ik niet, maar je hoeft btw niet udp EN tcp door te mappen hoor. TS maakt enkel gebruik van tcp..maar dat is nu even niet aan de orde

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
hmm het heeft volgens mij geen nut om remote desktop naar poort 80 te mappen want de client waarmee je gaat verbinden kijkt alleen maar naar de standaart poort.

• Tomaat
je kunt in RDC gewoon <ip>:<poort> invoeren hoor

• Paters
  • Niet online
@tomaat: wat is AFAIK? Waarom TS niet werk weet ik ook niet. Waar kun je de poort instellen dan?

@martijnf: Ik wil graag een webserver en RDWC gebruiken. Ze kunnen toch niet beiden poort 80 gebruiken? De webserver draait op de freesco bak en RDWC op mijn werk PC. Dan moet ik in freesco toch poort 80 mappen naar de werk PC?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:31
Paters schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:24:
@tomaat: wat is AFAIK? Waarom TS niet werk weet ik ook niet. Waar kun je de poort instellen dan?
....
As Far As I Know ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Paters
  • Niet online
Hmm.....nu is het zo dat tsweb achter de freesco router helemaal niet meer werkt. Wanneer ik naar xxx.xxx.xxx.xxx/tsweb ga krijg ik de melding dat ik de pagina niet kan vinden. Ik heb nog steeds op de freesco router poort 80 geforward naar poort 80 op mijn werk PC. Tevens is poort 3389 geforward. Het heeft gewerkt en snap niet waarom het nu niet meer werkt. Ik heb de http server en het contol panel van freesco zelfs uit gezet. Het lijkt wel of Freesco met willekeur werkt.

Wanneer ik de router tussen uithaal dan werkt tsweb wel gewoon. Dus aan mijn instellingen in m'n firewall van mijn werk PC kan het dus niet liggen. Het kan dus ook niet liggen aan de instellingen van TSweb. Het moet dus echt een fout van de router zijn. Heeft iemand enig idee waarom het niet zou kunnen werken?

• Tomaat
even voor de duidelijkheid; TSWeb is gewoon een ActiveX (lees: client-side) applicatie die vervolgens over poort 3389 naar je Remote Desktop machine een verbinding maakt he, en dus NIET het verkeer over HTTP via poort 80 naar de machine stuurt.

mja..en met "het werkt niet" kunnnen we natuurlijk ook vrij weinig he. we zijn nu eenmaal niet paranormaal begaafd ofzo :p althans, ik wel..maar ik kan nog niet bij andere mensen op hun pc kijken..daar oeffen ik nog op :+

• Paters
  • Niet online
Tomaat schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:49:
even voor de duidelijkheid; TSWeb is gewoon een ActiveX (lees: client-side) applicatie die vervolgens over poort 3389 naar je Remote Desktop machine een verbinding maakt he, en dus NIET het verkeer over HTTP via poort 80 naar de machine stuurt.

mja..en met "het werkt niet" kunnnen we natuurlijk ook vrij weinig he. we zijn nu eenmaal niet paranormaal begaafd ofzo :p althans, ik wel..maar ik kan nog niet bij andere mensen op hun pc kijken..daar oeffen ik nog op :+
Gaat de loginpagina van TSweb niet over poort 80? Dus dat je poort 3389 en poort 80 moet mappen naar de PC waar TSweb op draait? Als ik naar 192.168.0.2/tsweb ga krijg ik wel de loginpagina te zien.

Ik geef natuurlijk wel meer informatie dan "het werkt niet". Ik geef aan dat TSweb wel werkt als ik de router er tussen uithaal. Daarnaast geef ik aan welke poorten ik geforward heb. Alleen de conclusie is dat het niet werkt :'(

• Tomaat
misschien dat het beter is dat je je eerst eens wat meer verdiept in de materie..

• Paters
  • Niet online
Mischien is het handig dat jij je eerst eens verdiept in mijn posts :p. Er valt voor mij verder weinig te verdiepen. TSweb heeft gewoon gewerkt achter de router maar nu werkt het niet meer. Ik heb alles net zo ingesteld als toen het werkte, en nu werkt het niet meer. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik zou bij god niet weten wat.

Even een duidelijke samenvatting:
1. TSweb werkt via internet als ik de router tussen uit haal.
2. Poort 3389 (en poort 80) worden door de router geforward naar TSweb PC.
3. Ik krijg het loginscherm van TSweb wanneer ik op de TSweb PC mijn lokale ip-adres invul (192.168.0.2/tsweb)
4. Ik krijg geen loginscherm (lees: hij kan de pagina niet vinden) wanneer ik via internet naar mijn tsweb pc wil gaan (xxx.xxx.xxx.xxx/tsweb)

Wat doe ik dan nog fout?

• Paters
  • Niet online
Om een of andere reden doet hij het weer. Ik heb een webserver draaien op de freesco router (poort 8080). Op poort 80 lukt niet, want dan kom ik niet op de TSweb inlog pagina. Tevens moet ik poort 80 mappen naar mijn Werk PC, aangezien daar TSweb op draait (zonder deze map doet hij het niet). Ik neem aan dat poort 8080 standaard open staat in bijvoorbeeld een internetcafe. Ik wil namelijk wel dat de webserver voor iedereen bereikbaar is.

Helaas werkt msn audio gesprek nog steeds niet. Ik heb 6901 (tcp en udp) en 5004 t/m 65535 (udp) gemapt. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit toch werkend kan krijgen?
Pagina: 1