Toon posts:

[printen] probleem met gedeelde netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is er hier op kantoor een Brother netwerkprinter aangeschaft die het in alle opzichten prima doet. Er stond echter in de handleiding dat je niet kon printen via NT. Ik dacht zelf dat ze dat er maar bij hadden gezet om te voorkomen dat ze support moesten leveren voor een "oud" besturingssysteem maar dat het waarschijnlijk gewoon zou werken.

Niet dus. We hebben 1 hele belangrijke machine waar ook veel van geprint moet worden die dus op NT draait en het is inderdaad niet mogelijk om de printer toe te voegen onder NT.

Nou hebben we ook al een oplossing bedacht maar deze is nog niet helemaal af. We hebben een constructie gemaakt waarbij print-files automatisch worden geprint naar een PDF file en dat deze PDF files automatisch naar een andere machine worden verplaats (w2k, printen werkt op die machine) alwaar we dan automatisch deze files willen laten printen.

Dat laatste is het probleem. We hebben dus een stukje software (we verkopen het zelfs ;) ) dat "weet" wanneer er een nieuw bestand staat en dan kun je een script, programma of wat dan ook starten.

Nu de vraag: wat voor actie kan ik doen waarmee ik die PDF's naar de printer krijg. Ik dacht zelf gewoon een simpel "copy" commando. Dit geeft geen foutmelding maar zorgt er ook niet voor dat de file geprint wordt (files komen ook niet in de queu).

Iemand ideeen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:55 ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 16:44

JaltaH

meh

Probeer dit eens...

Halverwege de pagina staat een batchfile die pdf files kan printen, met een uitleg erbij. Op die pagina is ook een VBS versie te vinden.

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

Topicstarter
JaltaH schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:24:
Probeer dit eens...

Halverwege de pagina staat een batchfile die pdf files kan printen, met een uitleg erbij. Op die pagina is ook een VBS versie te vinden.
Deze werkten allebei niet naar behoren. Maar je hebt me toch naar de oplossingen geleid. Ik ben op die site waar die VBS versie op stond wat beter gaan zoeken en toen vond ik dit. In combinatie met Acrobat Reader 6.* werkt dit perfect. Let op: icm Acrobat 5 werkte het bij mij traag/niet helemaal naar behoren (reader sloot soms niet etc).

Deze is opgelost en kan op slot. Bedankt maar weer.