Toon posts:

domein grootbedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallow.. ik heb een vraag.. ik ben van plan om een domein naam van een zeer groot bedrijf te registreren, alleen maar dan met een streepje er tussen..

dus: www.groot-bedrijf.nl zeg maar (domein zeg ik hier nog niet, sorry)

nu is mijn vraag, wat als dat bedrijf het domein wil? gaan ze dan direct een rechtzaak aanspannen of word het eerst vriendelijk verzocht? en als ze een rechtzaak aanspannen hoeveel kans heb ik dan dat ik win?

Maar gaan ze dat wel doen? als ik al direct zeg van ja, je krijgt het terug, zodat er geen rechtzaak komt kan dat ook wel of niet? mensen die hier verstand van hebben?

Verwijderd

neem contact op met t betreffende bedrijf; die weten het beter als geen ander...

good luck

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
Ligt er aan wat jij ermee gaat doen. En stel dat ze het willen hebben en jij wil het vrijwillig overdragen dan is er echt niets aan de hand hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Geheheh bedrijf bellen? grote kans dat ze dan DIRECT het domein registreren.. ik wil het gewoon parkeren en dan met sedo beetje geld verdienen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:45
Het staat of valt met het feit of het bedrijf een regegistreerd handelsmerk heeft. Een streepje ertussen wordt over het algemeen niet als een voldoende verschil aangemerkt, tenzij het 2 generieke termen ofzo betreft of je zelf ook bepaalde rechten op de naam hebt (achternaam?). Die rechtzaak ga je dus verliezen in dat geval, maar je krijgt eerst een briefje van de juridische afdeling (of van een onkundige webmaster zoals ik met een kleiner bedrijf wel eens heb meegemaakt die trouwens geen rechten op de naam hadden :P).

Verwijderd

toch niet sony heh
da's zo goed als rond.. :*)

en meestal wie t eerst komt wie t eerst maalt.. tenzei er zo'n 'r' teken achter de naam staat.... dan willen ze wel eens bokken... Als je een goede reden hebt om die naam dan te gebruiken (vertel je tegen de rechter in een kort geding) dan heb je n kans; als t alleen om door te verkopen is; bespaar dan de moeite...

nogmaals suc6

Verwijderd

Topicstarter
Maar zo ver wil ik het niet laten komen? gaat mij er om eerst wat geld er uit proberen te halen en als ze het eenmaal terug hebben gewoon "netjes" terug geven..

alleen is dat zo makkelijk? ben bang dat ik direct een grote rechtzaak aan me broek heb... maar aan de ene kant waarom zou een bedrijf direct een rechtzaak op poten zetten als ik het netjes terug geef, want een rechtzaak kost veel geld..of zie ik dat verkeerd

Verwijderd

kort geding is zoals t heet; kort

als je verliest dan kun je voor de gemaakte onkosten opdraaien; dure advocaat van de andere kant enzo...

Als je sterk staat maak je n kans.. anders niet, sorry...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het gaat over een .nl domeinnaam dus?
Als het over een groot algemeen bekend merk/bedrijf gaat kun je het wel vergeten zodra ze er een zaak van maken. Zie ook het boek Het nieuwe informatierecht.

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:53:
Maar zo ver wil ik het niet laten komen? gaat mij er om eerst wat geld er uit proberen te halen en als ze het eenmaal terug hebben gewoon "netjes" terug geven..

alleen is dat zo makkelijk? ben bang dat ik direct een grote rechtzaak aan me broek heb... maar aan de ene kant waarom zou een bedrijf direct een rechtzaak op poten zetten als ik het netjes terug geef, want een rechtzaak kost veel geld..of zie ik dat verkeerd
Als je veel geld wilt verdienen, moet je risico's nemen. Die risico's houden in dit geval in dat je een rechtszaak aan je broek krijgt. Je maakt overigens geen schijn van kans als het een geregistreerd handelsmerk is.

Mijn persoonlijke mening: ik vind het gewoon schofterig. Je hebt zelf geen enkele fatsoenlijke reden anders dan er wat aan te verdienen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:53:

Een rechter neemt alleen cases aan als er een terdegen niet op te lossen menings verschil bestaat. Lees dus als een schikking geen optie is.

Een bedrijf zal dus in contact met jou moeten treden en je verzoeken om de domein naam over te doen.

Maar zo te zien ben je niet echt een ondernemer, en als je geen problemen wilt kun je deze manier van geld versienen maar beter lings laten liggen. Daar je zonder confrontatie geen enkel bedrijf bereid krijgt tot een financieel intressante schikking.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:58 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hee TS, heet dit niet domeinkaping ofzo, Das toch illegaal? Volgens mij ben jij bezig een domein te registreren puur om er later een smak geld aan over te houden. Als dit jouw bedoeling is, wat ben jij dom/zielig* bezig... :P

Maar we kunnen het ook van de andere kant bekijken. Als jij nu echt iets nuttigs doet met je domein, wat ook slaat op de domeinnaam, dan kunnen ze je imho niet zo gek veel maken :D

offtopic:
* doorhalen wat niet van toepassing is

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 23:37
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:56:
[...]

Als je veel geld wilt verdienen, moet je risico's nemen. Die risico's houden in dit geval in dat je een rechtszaak aan je broek krijgt. Je maakt overigens geen schijn van kans als het een geregistreerd handelsmerk is.

Mijn persoonlijke mening: ik vind het gewoon schofterig. Je hebt zelf geen enkele fatsoenlijke reden anders dan er wat aan te verdienen.
Helemaal mee eens. Stel dat men ineens jouw naam als domein gaan gebruiken en jou er geld voor gaan vragen dan word jij daar ook niet vrolijk van.

Maar goed, je moet doen wat je niet laten kunt. We horen dan wel wanneer je klaar bent met de kosten terugbetalen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Zal de SIDN daar al geen stokje voor steken trouwens?

• kamerplant
  • Niet online
spone schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:59:
Hee TS, heet dit niet domeinkaping ofzo, Das toch illegaal? Volgens mij ben jij bezig een domein te registreren puur om er later een smak geld aan over te houden. Als dit jouw bedoeling is, wat ben jij dom/zielig* bezig... :P

Maar we kunnen het ook van de andere kant bekijken. Als jij nu echt iets nuttigs doet met je domein, wat ook slaat op de domeinnaam, dan kunnen ze je imho niet zo gek veel maken :D

offtopic:
* doorhalen wat niet van toepassing is
Dit heet flamen. Het laatste wat je zegt slaat trouwens ook nergens op.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... wel riskant zie ik wel..maar zo lang ik er geld aan kan verdienen is het mooi en als ze het dan willen hebben geef ik het gewoon netjes aan hun..ze moeten me toch eerst verzoeken om terug te geven...als ik dan nee zeg komt er een rechtzaak zo zie ik het? klopt dat? dus als ik ja zeg, is het formulieterjes tekenen en overdragen en klaar is kees.?

• Hugo
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:01:
hmmm... wel riskant zie ik wel..maar zo lang ik er geld aan kan verdienen is het mooi en als ze het dan willen hebben geef ik het gewoon netjes aan hun..ze moeten me toch eerst verzoeken om terug te geven...als ik dan nee zeg komt er een rechtzaak zo zie ik het? klopt dat? dus als ik ja zeg, is het formulieterjes tekenen en overdragen en klaar is kees.?
Jep en je bent je geinvesteerde geld kwijt. In de meeste gevallen is het kostenloos overdragen. Zet je er echter content op die het bedrijf in diskrediet kan gaan brengen dan word het een ander verhaal en kun je voor laster (ofiets dergelijks) gedagvaard worden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
WorkForce schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:03:
[...]

Jep en je bent je geinvesteerde geld kwijt. In de meeste gevallen is het kostenloos overdragen. Zet je er echter content op die het bedrijf in diskrediet kan gaan brengen dan word het een ander verhaal en kun je voor laster (ofiets dergelijks) gedagvaard worden.
het geinvesteerde geld is ook maar 15 euro voor het domein .. dus dat is niet zo erg... Maar ik weet niet of ik het wel zou doen.. ik bedoel, stel je voor dat ik doormiddel van wat rotzooi van sedo er gooit wat geld verdien..dat ben ik dan niet kwijt...dus dan loont het altijd..maar misschien ben ik gek aant worden

Verwijderd

geldkoorts.. komt bij de beste voor...

je kunt wel op n zwarte lijst terecht komen ivm misbruik; leechen etc...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:08:
geldkoorts.. komt bij de beste voor...

je kunt wel op n zwarte lijst terecht komen ivm misbruik; leechen etc...
gehehe heb toevallig ook nog echt koorts ;) Wat voor zwarte lijst?

Verwijderd

Als je dat doet hoop ik dat het bedrijf je voor smaad, gemis aan inkomsten en het misbruiken van hun naam aanklaagt. De kans is er natuurlijk dat hun het verliezen.. maarja dan ben jij al lekker diep in de kosten. Persoonlijk :r ik op domeinkapers, een van de laagste soort mensen op internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:10 ]

• Hugo
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:07:
[...]

het geinvesteerde geld is ook maar 15 euro voor het domein .. dus dat is niet zo erg... Maar ik weet niet of ik het wel zou doen.. ik bedoel, stel je voor dat ik doormiddel van wat rotzooi van sedo er gooit wat geld verdien..dat ben ik dan niet kwijt...dus dan loont het altijd..maar misschien ben ik gek aant worden
De kans is groot dat je de inkomsten die je geworven hebt met hun naam ook aan hun moet overdragen. Met andere woorden, je bent niet slim bezig als je dit doorzet. Vind je hetzelf ook niet een klein beetje raar dat iemand anders misschien niet al eerder op het idde zou kunnen zijn gekomen. Zeker een jaar of 4 geleden tot domeinkaping 'hot' was?

Verwijderd

lang leve de vrijheid van meningsuiting..

Peace

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je kan het ook gewoon niet doen en werken voor je geld :/

Ík zou je direct aanklagen als bedrijf en je helemaal failliet proberen te krijgen. Je zet immers een spampagina op een domein dat bewust gekozen is om bezoekers die eigenlijk míjn site willen bezoeken.

Oftewel, je probeert gewoon op een verachtelijke manier te profiteren van iemands bekendheid :)

Nee, het lijkt me geen goed plan.

Verwijderd

bedrijf kan ook zeggen: wij missen inkomsten omdat mensen op www.naam-domein.nl gaan in plaats van www.naamdomein.nl (van dat bedrijf)

Verwijderd

Slotje dan maar jongens?

• spone
  • Niet online
DataBeest schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:01:
[...]

Dit heet flamen. Het laatste wat je zegt slaat trouwens ook nergens op.
Ik ga verder ook totaal niet op jouw reactie in :O, zinloos :X

Hoe dan ook, voor de mensen die dingen iets minder snel doorhebben ;) :
- Je moet een domein niet gaan registreren 'om er later eventueel' veel geld aan te kunnen verdienen.
- Op zulke zaken moet je het niet aan laten komen, je weet niet welke sprongen het betreffende bedrijf later zal gaan maken...

Bovendien vind ik het persoonlijk ook helemaal niet helemaal eerlijk, maar ja, als ik dát zeg zijn er mensen aanwezig die beginnen te blaten dat ik flame...

* spone slaakt een hele diepe zucht

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

idd ik vind het een beetje "spineless", je probeert gewoon geld af te troggelen door een bedrijf zijn opgebouwde naam te misbruiken.

En nog "chicken" zijn ook als ze niet accoord gaan, heb je er zelf wel goed over nagedacht wat je doet of wil je alleen maar de euries zien !?

Ik denk dat je er niet echt over nagedacht heb. Daar je dat aan ons vraagt :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:20 ]

• Insano
  • Laatst online: 17-02 21:33
Ik had dit topic net ook al even bekeken, maar vind het gewoon nieteens de moeite waard om er op te reageren, vandaar dat ik het ook kort houd.

Mensen.. kijk eens naar sandertje's profiel.... :+ :Z
daag sandertje, was je kleuterschool eerder uit vandaag ofzo? :+

pfff :X

[ Voor 5% gewijzigd door Insano op 18-11-2004 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...licht moeilijker dank dacht....ik dacht dat het zo was van ik registreer het, klauw er even wat geld uit, ze zeggen van hee verek das ons domein met streepje er tussen ze mailen of bellen en ik geef het netjes terug,.. maar blijkt toch anders te zitten

• Nielson
  • Laatst online: 14:15
Van http://www.sidn.nl :
Inbreuk op merk(recht) en handelsnaam

Bij het aanvragen van een .nl-domeinnaam tekent de aanvrager een registratiecontract (tot 29 januari 2003 een vrijwaringverklaring) waarin hij aangeeft geen inbreuk te maken op de rechten van derden. Wanneer u meent dat iemand inbreuk maakt op uw merkrecht of handelsnaam kunt u eerst proberen of u er met de andere partij onderling tot een oplossing kunt komen.

Indien dit niet lukt dan kunnen zich twee situaties voordoen. Wanneer het handelt om een .nl-domeinnaam die valt onder het Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen zoals dat geldt vanaf 29 januari 2003 dan heeft u twee keuzes:
het geschil voorleggen aan het arbitrage-instituut voor .nl-domeinnamen;

de gang naar de rechter.
Handelt het om een .nl-domeinnaam die niet valt onder het Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen zoals dat geldt vanaf 29 januari 2003 dan rest u slechts de overweging om al dan niet naar de rechter te stappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:16:
Hmmm...licht moeilijker dank dacht....ik dacht dat het zo was van ik registreer het, klauw er even wat geld uit, ze zeggen van hee verek das ons domein met streepje er tussen ze mailen of bellen en ik geef het netjes terug,.. maar blijkt toch anders te zitten
mag dat dan wel :?

Een auto van een autodealer jatten, en hem terug geven voor geld?

Verwijderd

Topicstarter
Jat um niet.. ze hebben al een domein, je moet het zo zien:

www.startpagina.nl bestaat al

dan was het bijvoorbeeld mijn bedoeling gweest wwww.start-pagina te registeren

of www.radio1.nl is echte site, dan zou ik www.radio-1.nl registreren (deze domeinen bedoel ik overigens niet is maar een voorbeeld)

de mensen van start-pagina.nl zin dan ook illegaal bezig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:16:
Bij een groot bedrijf krijg je als eerste een brief van hun advocaat. Als je het domein zelf niet doel bewust gebruikt is het kaping. Doe je dit wel is het misbruik van de handels naam.

en nee ieder boek en iedere browser heeft een startpagina, maar van-putten-industrial-services ligt wel even anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:22:

of www.radio1.nl is echte site, dan zou ik www.radio-1.nl registreren (deze domeinen bedoel ik overigens niet is maar een voorbeeld)

Stel, jij hebt een bedrijf: www.bedrijf-x.nl met een omzet van 10.000 euro per jaar, dan komt er iemand die www.bedrijfx.nl regristreerd, jouw omzet daalt naar 5000 euro per jaar omdat mensen jouw site niet kunnen " vinden" door www.bedrijfx.nl

zo zie ik het dan, waarom moet je perse dat adres hebben? als je weet dat iemand anders verlies kan maken en jouw erop aanspreken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
En bijvoorbeeld www.radio-538.nl dan (echte is www.radio538.nl)

Verwijderd

waarzijn we nog mee bezig?! iemand helpen die de maatschappij wil verzieken? Nee toch?! ik ben iig weg hier! Laterz

• kamerplant
  • Niet online

Dat is geen goede vergelijking. Start pagina is namelijk ook gewoon een woord, 'radio' ook. In veel gevallen wordt er niks mee gedaan, stel dat Startpagina.nl graag start-pagina.nl gehad zou willen hebben zouden ze die wel direct geregged hebben, blijkbaar hebben ze hierbij geen belang, dus doen er ook geen moeite voor om alsnog het domain te bemachtigen.

🌞🍃

Verwijderd

Ja jeetje, gaan we nu al alle mogenlijkheden voor je doornemen, je mag zelf gerust nadenken hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:27:
[...]

Ja jeetje, gaan we nu al alle mogenlijkheden voor je doornemen, je mag zelf gerust nadenken hoor.
doek heel erg hard, alleen ik heb er weinig verstand van en zie dan graag wat anderen daar over denken of weten... Ik ben heel hard aan het zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:30:
[...]

doek heel erg hard, alleen ik heb er weinig verstand van en zie dan graag wat anderen daar over denken of weten... Ik ben heel hard aan het zoeken
Dan moet je geld gaan verdienen met zaken waar je wel verstand van hebt, anders zou het nog wel eens veel geld kunnen gaan kosten.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nee, want 'start' en 'pagina' zijn generieke termen die gewoon in het dagelijks taalgebruik voorkomen ("Wat is jouw startpagina? Ik heb GoT als startpagina.").
Aan de andere kant zou startpagina.nl wellicht kunnen aandragen dat het 'merk' startpagina wel zo bekend is dat startpagina.nl met het woord wordt vereenzelvigd.

Maar ik vind het een lage actie van je. Je lijkt je totaal niet te realiseren waarmee je bezig bent, 'even gauw geld verdienen'? Denk je nou echt dat dat grote bedrijf op je aanbod ingaat? Als ze dat doen dan is de beer los natuurlijk. Want ga je daarna www.groot--bedrijf.nl registreren?

Zolang je niks met het domein doet lijkt me dat dat grote bedrijf het geen reet kan schelen. Als je (ik noem maar iets) een geitenporno pagina op die site zet in de hoop dat ze bang zijn voor negatieve publiciteit, dan ben je driewerf de lul want dan klagen ze je helemaal aan voor (poging tot) imagobeschadiging etc.

Wat wou je ervoor vragen? 5000 euro? Ik denk dat ze dat geld liever uitgeven aan een advocaat om jou even goed voor het blok te zetten ipv.serieus met je in zee te gaan.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Gunp01nt schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:33:
[...]

Nee, want 'start' en 'pagina' zijn generieke termen die gewoon in het dagelijks taalgebruik voorkomen ("Wat is jouw startpagina? Ik heb GoT als startpagina.").
Aan de andere kant zou startpagina.nl wellicht kunnen aandragen dat het 'merk' startpagina wel zo bekend is dat startpagina.nl met het woord wordt vereenzelvigd.

Maar ik vind het een lage actie van je. Je lijkt je totaal niet te realiseren waarmee je bezig bent, 'even gauw geld verdienen'? Denk je nou echt dat dat grote bedrijf op je aanbod ingaat? Als ze dat doen dan is de beer los natuurlijk. Want ga je daarna www.groot--bedrijf.nl registreren?

Zolang je niks met het domein doet lijkt me dat dat grote bedrijf het geen reet kan schelen. Als je (ik noem maar iets) een geitenporno pagina op die site zet in de hoop dat ze bang zijn voor negatieve publiciteit, dan ben je driewerf de lul want dan klagen ze je helemaal aan voor (poging tot) imagobeschadiging etc.

Wat wou je ervoor vragen? 5000 euro? Ik denk dat ze dat geld liever uitgeven aan een advocaat om jou even goed voor het blok te zetten ipv.serieus met je in zee te gaan.
Uhm...Wil um helemaal niet verkopen??? ze mogen hem hebben van mij als je dr om vraagt..geen zin in jurdisch gedoe..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:44:
Hallow.. ik heb een vraag.. ik ben van plan om een domein naam van een zeer groot bedrijf te registreren, alleen maar dan met een streepje er tussen..

dus: www.groot-bedrijf.nl zeg maar (domein zeg ik hier nog niet, sorry)

nu is mijn vraag, wat als dat bedrijf het domein wil? gaan ze dan direct een rechtzaak aanspannen of word het eerst vriendelijk verzocht? en als ze een rechtzaak aanspannen hoeveel kans heb ik dan dat ik win?

Maar gaan ze dat wel doen? als ik al direct zeg van ja, je krijgt het terug, zodat er geen rechtzaak komt kan dat ook wel of niet? mensen die hier verstand van hebben?
groot bedrijf = grote schadeclaim (kun je verwachten)

Uhm...Wil um helemaal niet verkopen??? ze mogen hem hebben van mij als je dr om vraagt..geen zin in jurdisch gedoe..

wat heeft het dan voor een nut |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:39 ]

Verwijderd

WAT IS JE BEDOELING DAN??!! mensen stangen? jezelf in rommel storten? soort tijdsverdrijf van je?

• Hugo
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:37:
[...]

Sorry maar wat snap jij niet? Iedereen raad het je af en jij blijft vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:38:
WAT IS JE BEDOELING DAN??!! mensen stangen? jezelf in rommel storten? soort tijdsverdrijf van je?
ME BEDOELING IS OM DAN EERST ER GELD UIT TE HALEN. BIJVOORBEELD DOOR SEDO(.co.uk) DUS GEWOON DOMEIN PARKER EN GELD UIT HALEN..DAS MIJN BEDOELING

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WorkForce schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:38:
[...]

Sorry maar wat snap jij niet? Iedereen raad het je af en jij blijft vragen?
Over twee weken heeft hij hulp van Wekkel nodig >:)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:38:
Geld verdienen met de naamsbekendheid van het bedrijf van die andere domein. Als het bedrijf dan het domein eist, draagt hij hem gewoon over, maar het verdiende geld heeft ie wel in zijn zak zitten. Dat wil ie.
Probleem alleen is: Als hij zich met dezelfde zaken gaat bemoeien als het bedrijf is het inkomstenderving en dan heeft ie een probleem.

• Insano
  • Laatst online: 17-02 21:33
sandertje al doe je nou het volgende:

1. registreer www.rand-stad.nl
2. maak op dat domein een forwarder naar www.randstad.nl
3. browse zelf met je eigen pctje naar je domeintje
4. kijk vervolgens naar het dichtsbijzijnde randstad kantoor
5. GA OPZOEK NAAR EEN BAAN!

:+ :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:41:
[...]

ME BEDOELING IS OM DAN EERST ER GELD UIT TE HALEN. BIJVOORBEELD DOOR SEDO(.co.uk) DUS GEWOON DOMEIN PARKER EN GELD UIT HALEN..DAS MIJN BEDOELING
hoop op n rechtzaak; ik zou als ik jou was er gewoon voor gaan! 100% (rookie)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
[...]

Je bedoelt banners op de website, die je aan het domein gekoppeld hebt, te plaatsen en hopen dat je veel hits krijgt?

Verwijderd

[...]

:/ ik vat hem niet :/

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:43:
[...]

Je bedoelt banners op de website, die je aan het domein gekoppeld hebt, te plaatsen en hopen dat je veel hits krijgt?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat bedoel ik..eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel....

Verwijderd

DAT GAAT NIET ZO MAKKELIJK ALS JE DENKT, JE KUNT JE TIJD EN ENERGIE VAST WEL AAN ZINNIGERE DINGEN BESTEDEN. IN PLAATS VAN ANDEREN VOOR JE LATEN DENKEN OVER DINGEN WAAR JE ZELF GEEN VERSTAND VAN HEBT.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:46:
DAT GAAT NIET ZO MAKKELIJK ALS JE DENKT, JE KUNT JE TIJD EN ENERGIE VAST WEL AAN ZINNIGERE DINGEN BESTEDEN.
IS JE CAPSLOCK STUK OFZOW?

Verwijderd

in plaats van GOT te verzieken....

Verwijderd

hjij begon met schreeuwen ;) en ik ga stoppen, je ziet toch alleen maar de euries.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:46:
[...]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat bedoel ik..eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel....
dus het gaat alleen maar om dat je veel hits krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Owja, sorry, excuses..!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:49:
[...]

dus het gaat alleen maar om dat je veel hits krijgt?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Verwijderd

en het nut daarvan is: de kick?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:50:
[...]

en het nut daarvan is: de kick?
8)7 Geld?? hits zijn geld..... als je het goed aanpakt..?

• gorgi_19
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:51:
8)7 Geld?? hits zijn geld..... als je het goed aanpakt..?
Jups, maar leveren pageviews zo veel op? :) Verder zal je moeten kijken dat een domeinnaam geen inbreuk maakt op een merk :) Als ik 2 konijnen heb met de namen coca en cola en ik registreer bij wijze van spreken www.coca-cola.nl en ik maak er een hele mooie konijnensite van met allemaal schattige plaatjes van ze, dan is er niets aan de hand (mits er dan ook geen reclame of verwijzingen naar andere frisdrankmerken op staan) :)

Echter, recht krijgen en recht hebben zijn twee verschillende dingen :) Je kan theoretisch misschien best je domeinnaam houden (en uiteindelijk een zaak winnen), maar zijn dat je de hoofdbrekens en mogelijke juridische kosten waard? :)

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 18-11-2004 15:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• HunterPro
  • Niet online
geloof me, als dit een klant van mij zou zijn zou ik ze adviseren om je helemaal kapot te procederen. Tot elk schroefje aan toe wat ze mogelijk niet verkocht hebben omdat potentiele klanten op jouw kermisattractie komen ipv de corporate site.

• HunterPro
  • Niet online
gorgi_19 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:55:
[...]

Jups, maar leveren pageviews zo veel op? :) Verder zal je moeten kijken dat een domeinnaam geen inbreuk maakt op een merk :) Als ik 2 konijnen heb met de namen coca en cola en ik registreer bij wijze van spreken www.coca-cola.nl en ik maak er een hele mooie konijnensite van met allemaal schattige plaatjes van ze, dan is er niets aan de hand (mits er dan ook geen reclame of verwijzingen naar andere frisdrankmerken op staan) :)

Echter, recht krijgen en recht hebben zijn twee verschillende dingen :) Je kan theoretisch misschien best je domeinnaam houden (en uiteindelijk een zaak winnen), maar zijn dat je de hoofdbrekens en mogelijke juridische kosten waard? :)
Fout. Er is genoeg jurispredentie beschikbaar waarbij een domeinnaam wordt toegewezen aan eiser omdat deze deelneemt onder deze naam aan het economisch verkeer, en de uniekheid van een domeinnaam, in combinatie met een internationaal geldend beschermd merkenrecht, maken dan dat een rechter kan oordelen dat een domein eiser toekomt en niet gedaagde :)

Verwijderd

HunterPro schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:01:
[...]

Fout. Er is genoeg jurispredentie beschikbaar waarbij een domeinnaam wordt toegewezen aan eiser omdat deze deelneemt onder deze naam aan het economisch verkeer, en de uniekheid van een domeinnaam, in combinatie met een internationaal geldend beschermd merkenrecht, maken dan dat een rechter kan oordelen dat een domein eiser toekomt en niet gedaagde :)
De aanklager kan iemand aanklagen (degene die dat domeinnaar regristreerd) omdat ze verlies draaien? moeilijk zin, HunterPro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 16:05 ]

• gorgi_19
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

HunterPro schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:01:
[...]

Heb je wat zaken dan voor me, of verwijzingen waar ik wat kan vinden?
Het enige wat ik kan vinden is het volgende:
De merknaam - indien deze ook actief wordt gebruikt - wint het meestal van de domeinnaam. Maar niet in alle gevallen, zoals blijkt uit een recente uitspraak van de Rechtbank Amsterdam waarin werd bepaald dat de domeinnaam ariel.nl mag worden gebruikt door iemand anders dan de merkhouder van Ariel, het grote Proctor & Gamble. De eigenaar van de domeinnaam, die met zijn privé internet-pagina geen enkel winstbelang nastreefde, is van Joodse afkomst en heeft voor de domeinnaam ‘ariel’ gekozen vanwege zijn grote liefde voor leeuwen en de naam ‘ariel’ in het Hebreeuws ‘leeuw van god’ betekent. Je dure merknaam dus naar de leeuwen!
Wat imho redelijk overeen komt met mijn konijnenvoorbeeld :) Wellicht dat mijn verhaal nog aangevuld moet worden dat er gekeken wordt met welke reden een domein geregistreerd is; te goeder of te kwader trouw :)

Verder is merkenrecht een ontzettend complex iets; aangezien je een merk kan registreren in bepaalde categorieen (waardoor een merk dus in principe door 2 verschillende partijen gebruikt kan worden).

Alleen in deze case schat ik niet in dat een rechter het domein zal toewijzen aan de topicstarter :) Het lijkt me vrij me vrij lastig hard te maken dat er niet sprake is van winstbejag.

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 18-11-2004 16:09 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dicht totdat we tijd hebben om hier naar te kijken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze blijft dicht ivm het trieste onderwerp. Bij deze overigens wel het verzoek aan de mensen die hier in de trant van 'SLOTJUUH!' reageerden om het in het vervolg gewoon bij een topicreport te laten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.