Toon posts:

Ondertitels vertalen voor dvd (.ssa)

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn uiteindelijke doel is een ondertitel in srt bij een dvd image, oftewel een ondertitel toevoegen. Maar halverwege het proces stuitte ik op een probleem.
Ik heb de tutorial van http://www.dvd2dvd-r.be/ gebruikt.

Ik heb de ondertitel van de originele dvd "geript" in .ssa. Deze ondertitel is echter in het deens. Dit is allemaal gelukt dus als resultaat kan ik kijken wanneer welke zin gezegd wordt:

Dialogue: Marked=0,0:01:46.74,0:01:50.13,Style1,Comment,0000,0000,0000,,Kyllingen stak af!\NFang den kylling!
Dialogue: Marked=0,0:02:15.58,0:02:18.61,Style1,Comment,0000,0000,0000,,Bliver billedet godt,\nfar jeg job pa avisen.

omdat het onmogelijk was voor mij om de engelse .srt die ik van internet heb geplukt te synchroniseren zodat de tijden klopten met de ssa (ik weet zeker dat de deense .ssa goed gesynchroniseerd is en heb alle mogelijke programma's gebruik; maestra, subsynch) heb ik de engelse .srt ook in .ssa omgezet.

Hieronder zie je dus de vertaling van "Kyllingen stak af!\NFang den kylling!" en Bliver billedet godt,\nfar jeg job pa avisen.

Dialogue: Marked=0,0:01:47.24,0:01:52.84,Style1,Comment,0000,0000,0000,,Darn! The chicken got away!\NGo after that chicken, man!
Dialogue: Marked=0,0:02:16.56,0:02:20.32,Style1,Comment,0000,0000,0000,,If it's a good photo,\NI'll get a job at the newspaper.

Maar zoals je ziet komen de tijden vd engelse niet overeen met de originele deense en die zijn ook niet goed te krijgen, nu had ik bedacht dat je gewoon de engelse tekst kon copypasten over de deense. (alles staat op volgorde en bovendien is alles dan gesynchroniseerd
Dan zou mijn probleem opgelost zijn alleen het zijn duizenden regels, heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken zonder uren te copypasten.???? (ik kan niet programmeren/coderen)

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:38 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 20:47
MOet je even googlen naar Subtitle workshop, daar kun je dit wel mee doen, in een grijs verleden ook wel eens gedaan

Verwijderd

En als je de tijd van de Engelse ondertitel nou eens gelijk zet met de Deense ondertitel, heb je dat al geprobeerd? Kun je doen met Subtitle Workshop. Kijk bij 'Edit -> Timings -> Set Delay...'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit even proberen, het klinkt veel belovend hartelijk allebei...