Toon posts:

Versterker +nieuwe tv ok, maar met oude tv niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een versterkerkastje voor mijn TV-signaal. 2 nieuwe tv's die daar op aangesloten zitten doen het prima.

Maar zodra ik een nieuwe TV wissel voor mijn oude TV (25 jaar oude Philips) dan kan deze alleen nog maar Ned 1,2 en 3 weergeven. :? De overige zenders zijn zeer slecht. Zonder versterkerkastje werkt de oude TV wel goed (alleen zwak signaal).

Nu zit er in het zenderkastje (zo eentje met wieletjes :) ) ook schakelaartjes op welke type frequentie hij zit. A,B en C.

Ned 1 2 en 3 zitten op B de rest op C. Dus wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. (Overigens komt FoX, die ook op C zit met verterker kastje wel redlijk goed door :? )

Wie helpt mij? Ik begrijp er helemaal niets meer van? :? En onversterkt is mijn beeld zo zwak.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb wel eens eerder gehoord dat versterking problemen kan opleveren. Wat je kan doen (symptoom bestrijding maar goed), is je oude tv aansluiten voor de versterker.

Jag

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
Misschien overstuurd?
Oudere tv-tuners zijn vaak veek gevoeliger dan nieuwe ( nieuwer is niet altijd beter :Z )
Het kan dus best zijn dat je nieuwe tv te veel signaal binnenkrijgt.
Voor professionele systemen wordt het signaal zo vroeg mogelijk "opgepompt", om vervolgens voor elke volgende aansluiting gedempd te worden naar +- 65 Db.
Misschien is het dus al genoeg om voor je oude tv een splittertje te hangen, waardoor je minder signaal krijgt ( +- -3db ) en je oude tv dus weer wel uit te voeten kan met het signaal.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar het zou kunnen.
Nederland 1,2 en 3 zitten bovendien meestal in de lagere frequenties volgens mij. misschien kan dat er ook iets mee te maken hebben?

<edit>
typo's
</Edit>

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand? Mijn TV_boer kon me ook al niet helpen :'(

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
wij hebben thuis een versterker die je kan regelen. Misschien iets om op zoek naar te gaan? Hangen 4 tv achter.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....