Toon posts:

welke scsi kaart voor Quantum Atlas 10k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje:
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Quantum Atlas 10k rpm 18.2 gig. (Kon m toevallig goedkoop krijgen)Het is een scsi-3 ding met een 80-pins aansluiting.

Wat is een goedkope en goede scsi kaart om dit ding op aan te sluiten? Ik heb nl. niet het geld voor een of andere asociaal dure adaptec kaart. Moet het per se een scsi-3 kaart zijn of kan het ook gewoon op een uw-scsi? Ik ben verder niet van plan om heel veel scsi-apparaten aan te sluiten, misschien een cdrw of een scanner erbij.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37
Ik heb zelf 2 van deze schijven en ik moet je toch even vertellen dat het geen 80 pins, maar een 68 pins aansluiting betreft ;)

Ik heb zelf in bestelling de Adaptec 29160. Dit is zo'n beetje de opvolger van de 2940U2W en zeer geschikt voor deze schijven...

Deze schijven roeleren trouwens very bad!!!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
A3-D: Quantum maakt die dingen in 80 pins (SCA) en 68 pins uitvoering, dus het kan best.

frog: Wat je het beste kan doen is een convertje naar 68 pins kopen en er een AHA 2940 UW op aansluiten. Dan haal je misschien niet alles uit die schijven, maar ze zullen zeker niet langzaam zijn.

Verwijderd

Ik ga zelf binnenkort een paar Quantum Atlas IV schijven aanschaffen en die ga ik op een Adaptec 2940 U2W zetten. De 29160 wordt namelijk nog niet door Linux ondersteund :'(

Verwijderd

Topicstarter
Stel nou dat ik hem aansluit op een scsi2 controller bijv. een Tekram PCI kaartje (als dat kan - ik heb niet echt heel veel verstand van scsi),gaat dat dan veel schelen qua prestaties?

Scsi2 heeft geloof ik toch iets van 40mb per seconde doorvoersnelheid en dat haalt toch geen enkele schijf.

• White Feather
  • Laatst online: 12:22
Een pci kaartje heeft minimaal een doorvoer van 5mb/s. Bij deze schijf wil je echt wel een doorvoer van 40 mb/s dus een ultra -wide scsi kaart.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Een ultra-scsi controller trekt max. 20 MB/s. Maar dat is dan ook voor alle devices tesamen. Die HD alleen kan al meer denk ik, en als je dan ook nog gaat scannen bijv, dan wordt het wel erg druk op de bus. Dus je moet toch minimaal een UW kaartje nemen (40 MB/s).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nu over de adaptec 19160. Is dat een beetje een goed ding (in vergelijking met de 29160 en 2940)

Trouwens: ik heb de pinnetjes nog eens nageteld, en het het zijn er toch 68 :-)

• A3-D
  • Laatst online: 14:37
Zie je..ik wou al zeggen. Ik heb precies dezelfde schijven en kon echt geen 80 pinnetjes ontdekken ;)

Ik heb ook gekeken voor de 19160, maar ben nog geenéén winkel tegengekomen die 'm had :(
Maar dat hoeft ook niet, want de 29160 is zelfs een stuk uitgebreider en ook tegen een schappelijke prijs te koop. Heb op de beurs in Eindhoven de controller aangeschaft voor FL 579,= (OEM).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
De 19160 hebben ze bij de alternate voor f379 ex. Ik ben als alternatief nog opzoek naar een tweedehandse 2940u2w, maar zo hier en daar wordt er ongeveer 400 piek voor gevraagd.. no way.
Pagina: 1