Camerabewaking; IP of niet?

Pagina: 1
Acties:

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:33
Ik werk in een witgoedzaak met een groot magazijn, waar we voorheen camerabewaking hadden via een philips camerasysteem. 4 camera's, aangesloten op een tvtje, je kent dat wel. Het probleem was alleen dat de video's nooit verwisseld werden, en toen er werkelijk iets mis was, bleek ook niemand te weten hoe dit apparaat eigenlijk werkte. Toen er aan mij gevraagt werd of ik niet even kon komen kijken was het kwaad al geschied, iemand het t oude beestje kapot gekregen.

Nu willen we dus een paar nieuwe camera's en een centrale opslag. Is dit te doen met IP Camera's? Ik vind het op afstand bekijken minder belangrijk dan dat het beeldmatereaal netjes voor een aantal weken wordt opgeslagen. Nu heb ik al wat mooie (wireless) camera's gezien op internet (van linksys en sitecom), ik weet alleen niet of deze kunnen wat ik van ze verlang. Wie weet dat wel?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat verlang je dan? Ik heb hier ook weleens naar gekeken en ik meen dat de meeste video uploaden naar een ftp lokatie.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:19
Kijk eens op: http://www.mobotix.com/

Deze dingen hebben we op school ook hangen, en volgens te website is het mogelijk om langere tijd beelden te bewaren:
Long-term Storage Without Additional Software:
For long-term storage, Linux servers (using NFS) or Windows systems (with shared volumes) are easily set up. The camera manages its external storage automatically.

..:: ::..

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Wij hebben hier ook ip camera's hangen, merk weet ik niet precies meer...
Camera's draaien een eigen webserver. En als monitoring software gebruiken we go1984.
Bij beweging maakt hij screenshots of filmpjes. icm met een 200Gb HD loopt het perfect.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 15:17
Het bedrijf waar ik voorheen werkte heeft ooit ook IP-camera's aangeschaft (van Axis). Leuk spul, kost redelijk veel tijd en moeite, maar dan heb je ook wat.

We hebben ons toen laten voorlichten door de mensen van SecuredByWeb. Die nemen als ze langskomen voor een gesprek meteen een auto vol demonstratie-materiaal mee... kun je meteen zelf oordelen of het wat is.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet dat Axis een stel mooie (maar dure! :() cams maakt met daarbij optioneel allemaal centrale regel en opslag-meuk :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Als je het op afstand bekijken minder relevant vindt dan andere zaken, waarom neem je dan geen goeie analoge camera's met een HD-recorder (liefst een speciale voor beveiligingscamera's uiteraard)? IP lijkt me in jou geval dan alleen maar een (onnodig) dure oplossing.

Verwijderd

@ThaWout:

Het is natuurlijk niet zo verstandig je beeldmateriaal bij de camera te 'bewaren' ;)
Camera weg = bewijsmateriaal weg.

En aangezien ik het eerder reeel vind dat iemand van binnenuit snode bedoelingen zal hebben dan dat er vreemde mensen zich toegang verschaffen lijkt het mij sowieso gunstiger om in live-streams en opslag elders te voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:54 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22

m0nk

16-09-2003 15.15

axis was het ja, ip camera's, werken goed :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Hoe zit het met security van eventuele wireless ip camera's?
Ik kan me nog herinneren dat die X-nog-wat geen wep of wpa ondersteunde...

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:54:
@ThaWout:

Het is natuurlijk niet zo verstandig je beeldmateriaal bij de camera te 'bewaren' ;)
Camera weg = bewijsmateriaal weg.

En aangezien ik het eerder reeel vind dat iemand van binnenuit snode bedoelingen zal hebben dan dat er vreemde mensen zich toegang verschaffen lijkt het mij sowieso gunstiger om in live-streams en opslag elders te voorzien.
Okey ... ik had even over "centrale opslag" heengelezen ... of ik had het effe anders geïnterpreteerd net :).
Pagina: 1