Ik heb een klein python programmatje geschreven dat de verbinding van een SpeedTouch 5xx Adsl modem met internet kan maken en verbreken. Ik heb dit gedaan voor iemand die ADSL Tijd Surfen van HetNet gebruikt. Bij dit abonnement moet je betalen per minuut dat je modem online is. HetNet levert een programmatje waarmee je de verbinding kan maken en verbreken, maar dat werkt alleen onder windows. Mijn variant is geschreven voor linux, maar zou moeten werken op alle platformen waarvoor python met gtk en glade beschikbaar is, mogelijk na kleine aanpassingen.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die het programmatje voor me willen testen. Bij de persoon voor wie ik het geschreven heb werkt het, maar ik zou graag wat meer commentaar willen krijgen. Het is mijn eerste python programma met GUI en verschillende files, dus is alle commentaar (mits constructief
) welkom: coding style, bestandslocaties enz. enz. Ik weet dat er sowieso nog veel aan moet gebeuren: exception handling, configuratie in de GUI om maar eens een paar belangrijke te noemen. Op dit moment hangt het programma gewoon als het modem uitstaat of een ander IP heeft.
Om het programma te kunnen gebruiken heb je een SpeedTouch 500 serie modem nodig. Ik heb hem getest op een 510, maar ik denk dat andere 500 serie modems ook werken (er is maar een handleiding voor de 5xx serie). Verder ga ik uit van de configuratie zoals die door HetNet wordt geleverd. Dit betekent mogelijkerwijs dat andere configuraties niet werken. Laat maar horen! Omdat GUI en intelligentie strikt gescheiden zijn, is het vrij eenvoudig om support voor andere providers toe te voegen.
Je kunt het programma hier downloaden. Lees vooraf de README.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die het programmatje voor me willen testen. Bij de persoon voor wie ik het geschreven heb werkt het, maar ik zou graag wat meer commentaar willen krijgen. Het is mijn eerste python programma met GUI en verschillende files, dus is alle commentaar (mits constructief
Om het programma te kunnen gebruiken heb je een SpeedTouch 500 serie modem nodig. Ik heb hem getest op een 510, maar ik denk dat andere 500 serie modems ook werken (er is maar een handleiding voor de 5xx serie). Verder ga ik uit van de configuratie zoals die door HetNet wordt geleverd. Dit betekent mogelijkerwijs dat andere configuraties niet werken. Laat maar horen! Omdat GUI en intelligentie strikt gescheiden zijn, is het vrij eenvoudig om support voor andere providers toe te voegen.
Je kunt het programma hier downloaden. Lees vooraf de README.
[ Voor 10% gewijzigd door Sir Isaac op 18-11-2004 15:36 ]