Toon posts:

Probleem met nec 2510a brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje waar ik echt niet meer uit kom. Heb al op vele sites
rondgeneust maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

We hebben al een tijdje een nec 2510 dvd brander en hebben ook al een aantal
dvd's gebrand en dat ging perfect.

Maar nu hebben we andere dvd's platinum dvd+r en iedere keer als ik nu een dvd
wil branden met burn image (weet niet of daar misschien het probleem zit) gaat alles
goed tot de brander bij ongeveer 10 % komt dan loopt de balk boven de complete balk (weet ff niet precies wat er bij die balk staat) terug naar 0 en daarna weer op naar 100 % en dan gebeurt er niks meer de tijd tikt wel gewoon door. Alleen het gebrande percentage blijft hangen.

Ik zou niet weten wat het probleem kan zijn. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes

Linda

Verwijderd

Je kunt de firmware upgraden zodat hij meer dvds supports, of andere merk dvds gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
De firmware heeft mijn vriend gisteren al geupgrade. Maar dit heeft
ook niet geholpen. Wat betreft de dvd's in het topic over welke
dvd's goed zouden zijn voor deze brander stond dat de platinum goed
werkten. Zou het hier dan echt aan kunnen liggen. Dan heb je toch
ook niks aan die lijst als het niet klopt.

Groetjes

Linda

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, (brand ook platinum) echter het komt op willekeurige momenten voor. De ene keer kan ik aan aantal dvd's branden, de andere keer loopt de teller even terug en blijft wanneer deze weer op 100% zit steken.
De brander wordt ook niet meer gedetecteerd (lampje is ook uit gegaan, en kan zelfs de lade niet meer open krijgen.)
Enige optie is een warme start. (ik draai winxp pro, sp1 met alle patches. amdxp 2500 512mb, nec 2510)

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 18:19
Zelf heb ik een NEC3500 dvd brander maar ik heb vergelijkbare problemen gehad. Problemen kunnen zijn:
1) Welk brand programma gebruik je? De eerste Nero 6 versie(s) gaven bij mij exact hetzelfde probleem als wat je beschreef, nieuwste Nero versie installeren zou voldoende moeten zijn
2) Ga naar je device manager (aparatenbeheer), properties van je primary/secondary ide channel en kijk of bij advanced options wel 'DMA if available' ingesteld staat ipv bijvoorbeeld PIO Mode 4.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit[/rml]

Volgens dit topic zouden de dvd's die je gebruikt geen probleem moeten zijn. Wat Dizzie dus zegt maar eens proberen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

dizzie; Thanx, Ik zal een nieuwe versie van Nero eens proberen (6.6.x), gebruik nu 6.3.1.6
Het DMA-probleem heb ik niet.

Motrax; Bedankt, De media verwachtte ik ook niet als probleem, daar een collega met het zelfde apparatuur werkt en wel met Platinum kan branden.

Als dit alles niet lukt, dan zal ik de writer omwisselen met een collega om uit te sluiten dat het aan mijn pc ligt. Misschien dat er een defect in de brander zit, gelukkig heb ik nog garantie.

Verwijderd

@ Dizzie&Motrax _/-\o_
Ik werk nu met Nero 6.6.1.0 en heb sindsdien geen dvd meer verbrand.
Het werkt dus. Mijn buffer is alleen nog niet stabiel (loopt regelmatig leeg), maar misschien dat dit met behulp van een reepje extra geheugen op te lossen is (heb nu 512mb)
of dat dit toch ergens anders aan ligt, want ik begrijp uit reacties in andere tweakers-topics (ervaringen nec 2510) dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Verwijderd

Het bleek dat mijn oplossing het probleem maar gedeeltelijk oploste, dvd's gingen niet altijd meer fout. maar de brander stopte er nog wel regelmatig even mee.
Ben nog even wezen zoeken, hier kwam uit voort dat er al een draadje actief was.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/891122///2500,stopt

Ik heb een paar firmware updates gedaan, aangezien ik ook een moederbord had met een Nvidia chipset (A7N8X-de luxe)
Pagina: 1