[XP] Hoe gast rechten geven voor 'wijzigen muisaanwijzer'? *

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Mijn vriend heeft een programma op zijn PC, die Cursor Mania heet. Hiermee kun je o.a. de windows cursor in 1 keer veranderen in een andere icon.
Op zich leuk als je administrator bent, want dan verandert hij de cursor gelijk wanneer je er 1 uitkiest.

Zijn vriendin echter is geen administrator maar een gast en het lukt mij niet om haar dat recht ook te geven: "Het veranderen van de windows-cursor".

Welk recht dien ik haar toe te wijzen, wil ze dit wel kunnen veranderen, als ze in de gast-account zit.
De verwikkling van al die rechten in XP is zo krom, dat je niet meer weet welk recht wat doet en welke bijgevolgen het heeft, zeg maar gerust een zooitje met die verrekte policy's :?

Hoe kom je hier uberhaupt achter? Zo zijn er natuurlijk veel meer van dat soort geintjes, maar winXP biedt geen transparatie welke rechten hiermee samenhangen. Bij Microsoft weten ze het zelf ook niet meer volgens mij, te ingewikkeld :+

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 11:02

Xtremelead

powered by E-MU

een programmatje als regmon en/of filemon draaien en kijken waarop je access denied krijgt.
zie de zite van sysinternals.

[ Voor 7% gewijzigd door Xtremelead op 18-11-2004 13:33 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dat is op zich wel slim idd, hopen dat er niet een legio aan info op me afgevuurd wordt, want dat gebeurd met deze loggers.

Hopen dat hij het juiste path weergeeft van de blokkade. hmmm. Ik zal het in ogenschouw houden, wellicht dat iemand nog de directe instelling blot geeft.

AVB voor de tip !

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heeft er iemand al een directere oplossing voor dit probleem of is dit probleem domweg niet op te lossen als je als gast-account bent ingelogt.

Wat blijft het een warboel die policy's, zeer slecht !!! })

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt me toch meer een WOS probleem aangezien het om OS-Specifieke rechten gaat. Verder is het volgens mij niet de cursor; maar de aanwijzer die je wil aanpassen? :)

[XP] Rechten "Cursor Mania" in gast-account > [XP] Hoe gast rechten geven voor 'wijzigen muisaanwijzer'? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate