Toon posts:

kan geen mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een email server opgezet. Bijna alles werkt nu naar behoren echter vergeet ik blijkbaar een ding. Het ontvangen van emails werkt nog niet helemaal.
Ik heb een domeinnaam en ben verbonden met direct-adsl van KPN. Ik beheer mijn domein met de nameservers van TransIp (8 euro per jaar voor een .nl :). Ik weet dat voor email een relay gebruikt moet worden bij KPN. Outbound email wordt dus altijd naar smarthost.direct-adsl.nl verzonden.
Inbound werkt echter nog niet compleet. Het vreemde wat ik heb geconstateerd is dat als ik vanaf een email-server bij een vriend van mij een email stuurt deze wel aankomt maar vanaf bijvoorbeeld gmail.com en hotmail.com niet.
Daarbij moet ik zeggen dat de server van die vriend onder speed.planet.nl valt die volgens mij misschien wel dezelfde smtp-relay gebruikt als direct-adsl. Ik heb geen trusted domains ingesteld.
Ik heb van alles geprobeerd. Ook de mail direct naar mijn machine te forwarden maar helaas zonder resultaat.
Weet iemand wat ik wellicht vergeten bent. Met "search" heb ik geen oplossing kunnen vinden.

GEGEVENS
Nameserver:
ns1= ns0.transip.nl. (standaard)
ns2= ns1.transip.nl. (standaard)

@ A 81.207.*.*
@ MX 10 yzf.mijndomein.nl.
yzf A(subdomein) 81.207.*.*

*) heb ik weggelaten

Server: MDaemon, winxp
Router: Speedtouch 510i

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:35 ]

Verwijderd

Beter een domme vraag, dan niet vragen, maar heb je port 110 intern gerouteerd naar je server?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp
ja, zoals ik al zei kan ik wel email ontvangen van een mail server binnen planet. Dat gaat over poort 110

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:43:
bedankt voor je hulp
ja, zoals ik al zei kan ik wel email ontvangen van een mail server binnen planet. Dat gaat over poort 110
geen probleem, dus ik kan hieruit concluderen dat je dat gedaan hebt?

Wat is het domein als ik vragen mag?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Ik snap nu je vraag eigenlijk pas. Op mijn router heb ik een NAT entry toegevoegd :

Nr Type Inside address Outside address Prot State
14 Temp 10.0.0.153:110 unspecified:110 tcp NONE

De server is 10.0.0.153
Bedoel je dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:49 ]

• ruudjo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02-2025
Misschien heb je wat aan de informatie op deze pagina: http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-dadsl.html#103 en dan vooral met het pdf-bestand bij vraag 3.

Het ergste moet nog komen.

Verwijderd

Topicstarter
Die site had ik nog niet gezien. dat had ik dus nodig. bedankt

Greets!!
Pagina: 1