Ik heb een email server opgezet. Bijna alles werkt nu naar behoren echter vergeet ik blijkbaar een ding. Het ontvangen van emails werkt nog niet helemaal.
Ik heb een domeinnaam en ben verbonden met direct-adsl van KPN. Ik beheer mijn domein met de nameservers van TransIp (8 euro per jaar voor een .nl
. Ik weet dat voor email een relay gebruikt moet worden bij KPN. Outbound email wordt dus altijd naar smarthost.direct-adsl.nl verzonden.
Inbound werkt echter nog niet compleet. Het vreemde wat ik heb geconstateerd is dat als ik vanaf een email-server bij een vriend van mij een email stuurt deze wel aankomt maar vanaf bijvoorbeeld gmail.com en hotmail.com niet.
Daarbij moet ik zeggen dat de server van die vriend onder speed.planet.nl valt die volgens mij misschien wel dezelfde smtp-relay gebruikt als direct-adsl. Ik heb geen trusted domains ingesteld.
Ik heb van alles geprobeerd. Ook de mail direct naar mijn machine te forwarden maar helaas zonder resultaat.
Weet iemand wat ik wellicht vergeten bent. Met "search" heb ik geen oplossing kunnen vinden.
GEGEVENS
Nameserver:
ns1= ns0.transip.nl. (standaard)
ns2= ns1.transip.nl. (standaard)
@ A 81.207.*.*
@ MX 10 yzf.mijndomein.nl.
yzf A(subdomein) 81.207.*.*
*) heb ik weggelaten
Server: MDaemon, winxp
Router: Speedtouch 510i
Ik heb een domeinnaam en ben verbonden met direct-adsl van KPN. Ik beheer mijn domein met de nameservers van TransIp (8 euro per jaar voor een .nl
Inbound werkt echter nog niet compleet. Het vreemde wat ik heb geconstateerd is dat als ik vanaf een email-server bij een vriend van mij een email stuurt deze wel aankomt maar vanaf bijvoorbeeld gmail.com en hotmail.com niet.
Daarbij moet ik zeggen dat de server van die vriend onder speed.planet.nl valt die volgens mij misschien wel dezelfde smtp-relay gebruikt als direct-adsl. Ik heb geen trusted domains ingesteld.
Ik heb van alles geprobeerd. Ook de mail direct naar mijn machine te forwarden maar helaas zonder resultaat.
Weet iemand wat ik wellicht vergeten bent. Met "search" heb ik geen oplossing kunnen vinden.
GEGEVENS
Nameserver:
ns1= ns0.transip.nl. (standaard)
ns2= ns1.transip.nl. (standaard)
@ A 81.207.*.*
@ MX 10 yzf.mijndomein.nl.
yzf A(subdomein) 81.207.*.*
*) heb ik weggelaten
Server: MDaemon, winxp
Router: Speedtouch 510i
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:35 ]