Toon posts:

[ ? ] Text inladen op pagina's dmv textbestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een opdracht voor iemand en hij wil perse geen php en asp onderdelen (hij is bang voor de beveiliging), maar wil wel semi-dynamisch zijn site onderhouden.

Ik dacht eraan misschien kan ik wel externe textbestanden inladen waar text en eventueel soms een graphic ingezet kunnen worden.
Is het mogelijk om zonder php, asp, etc externe bestanden in te laden en te openen in bijvoorbeeld een table.

Het enige wat dan nog hoeft te gebeuren is de bestanden op de server zetten, maar is iig geen html kennis enzo nodig. En bovendien denkt hij dat de beveiliging zo 'beter' is..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Oftewel: er mag geen serverside taal gebruikt worden icm de beveiliging, maar je wilt wel serverside bestanden inlezen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

PHP & ASP niet veilig genoeg? Daarom dat er zoveel websites op draaien vermoed ik? Ik weet niet waarvoor hij de site nodig heeft, maar ik denk niet dat hij zo interessant zal zijn dat hij gehackt zal worden.

JSP kan zo'n zaken aan. Maar lijkt me maar even 'veilig' als de andere 2.

Lijkt me ook zo dat het grootste gevaar niet in de taal zal zitten maar in de gebruiker als hij er echt niets van kent.

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor.. sommige mensen hebben gewoon een plank voor de kop, die horen zoiets als: harrie van de overkant kende kees die hij bij het boodschappen tegenkwam en die had dus een medewerker in zijn nieuwe zaak en die hoorde bij de tandarts dat zijn zoon een vriend had die een serverside app kon proggen en die was dan weer gepakt door een onvriendelijke rus die in iran woont.

Maar als die mensen er zelf niks van snappen is het heel moeilijk ze te overtuigen dat wanneer je gewoon kwaliteit kunt leveren de enige zwakke schakel het wachtwoord of de host is.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan de boel in een iframe zetten.. Maar zonder serverside mogelijkheden, zijn we snel klaar in Programming & Webscripting. Misschien dat ze aan de andere kant nog wel ideeen hebben.

* gorgi_19 neemt een aanloop en trapt het topic door de schutting naar Webdesign & Graphics

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik neem aan dat je met dynamische onderdelen bedoelt; het updaten van de site via een soort van cms systeem.

Oplossing 1:
Hij gaat zelf statische pagina's produceren dmv. templates en wat wysiwyg editors.

Oplossing 2:
Je laat dmv. javascript textbestandjes (sytematisch genummerd of zo) weergeven op je pagina. Dan kan de persoon in kwestie zelf de txt's uploaden, ik neem aan dat de ftp beveiliging van de provider wel overtuigend genoeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowanov op 18-11-2004 13:56 ]

Pagina: 1