Toon posts:

Asus V9999GE omruilen voor X800XT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag!

Ik ben op dit moment in het bezit van een Asus V9999 Gamer's Edition videokaart. Op zich een prima ding maar ik vind dat hij teveel herrie maakt in mijn barebone. Stilte is voor mij belangrijk aangezien deze barebone in principe de hele dag aanstaat. Ik zit er nu over te denken om mijn Asus te verkopen (voor €300) en wat geld bij te leggen voor een Sapphire Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI) (a €490). Wat denken jullie? Zou het verschil maken qua lawaai of moet ik me er gewoon bij neerleggen: high-end kaart = veel lawaai? Ik heb al wat gezocht en zie wel vaak voorbij komen dat de X800 XT kaart stil is, maar wat is dan stil (vooral dus ten opzichte van de Asus V9999GE)?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Verwijderd

Volgens mij is die Sapphire qua geluidsproductie niet veel stiller dan deze ASUS. De meeste High End kaarten hebben een goede koeling nodig en deze maakt of lawaai, of neemt nogal de nodige ruimte in. Normaal gesproken adviseer ik mensen welke een snelle maar toch stille High End videokaart zoeken de HIS X800 IceQIIs Cometh (zie hier een review van deze kaart op THG), maar ik vrees dat de omvang van deze kaart iets teveel zou kunnen zijn voor een barebone.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
High-end = veel lawaai

Wat je misschien beter kan doen is op zoek gaan naar een alternative koeling, zoals de NV Silencer en de Zalman ZM80D-HP. Is namelijk een goedkoper alternatief.

Ten tweede moet je eerst die kaart zien kwijt te raken voor die prijs. Meestal zijn tweede hands kaarten bijna niets meer waard. Of je moet een gek vinden natuurlijk, maar ik denk dat alternatieve koeling een betere oplossing is.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
cardinal808 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:01:
High-end = veel lawaai

Wat je misschien beter kan doen is op zoek gaan naar een alternative koeling, zoals de NV Silencer en de Zalman ZM80D-HP. Is namelijk een goedkoper alternatief.

Ten tweede moet je eerst die kaart zien kwijt te raken voor die prijs. Meestal zijn tweede hands kaarten bijna niets meer waard. Of je moet een gek vinden natuurlijk, maar ik denk dat alternatieve koeling een betere oplossing is.
denk niet dat die een zalman of een silencer kwijt kan in een barebone ;) :z

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
nou... daar kun je je in vergissen... de koeler van de ASUS is ook nog al groot
kijk gewoon eerst een keer na wat de dimensies zijn ipv een veronderstelling te gebruiken op basis van gokken ;)
en ja, ze zijn een stuk stiller

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

een flink high-end kaart in een barebone vind ik al spannend ivm warmte. waar laat ie zn warmte.
(kan aan mij liggen)

maar helaas is:
High-end = veel lawaai
en een andere koeler kan ook niet.
je moet je erbij neer leggen. (denk ik)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Of het die investering waard is betwijfel ik. Maar ATI is over het algemeen wel wat stiller dan Nvidia. Dit geld ook voor de x800 en de 6800 series.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Nah, die NV Silencer is een goede optie om zo'n lawaai kaart stil te krijgen. En die nieuwe NV Silencer 5 is wel een brute koeler die ook het gehuegen mee koelt, en over het algemeen nog beter koelt dan de standarad koeler, tegen iets minder herrie. Enige waar je rekening mee moet houden met dit monster is de grootte van de koeler, en de aansluiting van de powerkabel. Als de fan van de koeler over de aansluiting gaat, zoals bij mij het geval was, heb je nog niks aan dat ding. En of ie in een barebone past? Dat wordt krap aan. Maar die koeler zorgt er wel voor dat hij de warme lucht van de videokaart direct uit de kast blaast. Je levert dan wel een PCI slot in, maar goed... Dus die NV Sliencer 5 van Arctic cooling is een goede optie, maar ben benieuwd of ie past...

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de NV Silencer gaat niet passen want daar had ik al naar gekeken. Probleem is dat mijn barebone (Shuttle SN95G5) alleen ruimte biedt voor kaarten die een enkel slot in beslag nemen, er zit dus niet nog een PCI slot naast (althans dat zit er wel maar aan de verkeerde kant). Het AGP slot zit precies tegen de zijkant van de kast en daar zuigt hij ook meteen koele lucht aan door de gaten in de behuizing. Warmte is geen probleem aangezien er een grote koeler in zit de zowel de CPU koelt (heatpipes) en de warme lucht uit de kast blaast. Ik denk dat ik me er dus maar bij neer moet leggen :( Bedankt voor de antwoorden iig!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat denk je ervan om je kaart terug te clocken op het moment dat ie in 2d modus draait...
zo draait mijn kaart op 250/250 met de fan op 43% en wordt ie 42 graden.
practisch onhoorbaar.
Ga ik gamen dan zet AtiTool m op 520/560 en als ie boven de 60 graden wordt gaat de fan op 100%.
Lekker gamen, en tijdens downloaden ed snachts kan ik gewoon lekker slapen.
zou je je kaart willen houden dan moet je een vergelijkbaar tooltje zoeken voor je kaart... ik heb een vermoeden dat AtiTool speciaal voor Ati-kaarten is.

Verwijderd

Oneens, een X800 hoor je niet/nauwelijks. (ik spreek uit ervaring)

Uit een Sapphire X800XTPE review:

"in short means the fan is very tolerable and in most system configurations will not even be noticeable."

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 15:41 ]

Pagina: 1