Toon posts:

Bestand met naam program in de root van C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een bestand in de Root van C: met de naam program (zonder extentie).
Bij het opstarten geeft Windows XP een foutboodschap hierover door een mogelijke conflict met de map Program Files.
Verder heb sommige programmas (blijkbaar die COM gebruiken) problemen om de Program Files directory te openen. Weet iemand hier iets over, is er misschien een KP artikel te vinden (reeds gezocht, maar vind helaas niets).

8)7

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Rename je program, want er zal een probleem ontstaan bij systemen die porgram files gebruiken. Die herkennen namelijk c:\progra~1 en dan krijgen ze 2 dingen voor de kiezen. de meeste programma's kunnen hier wel mee onmgaan maar ik zou toch even mn bestandje renamen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens goed op virussen en spyware gescand? welke scanners en versies daarvan gebruik je? Heb je een firewall, hoe is die ingesteld?

Kan je het verwijderen nadat je een backup hebt gemaakt? Werkt alles dan weer normaal? Heb je SP2 geinstalleerd voor Windows XP?

Zou je zo veel mogelijk info nog even in je startpost willen vermelden? dit wordt in Windows Operating Systems - Policy nader uiteengezet. Heb je al gezocht op support.microsoft.com of www.google.com gezocht? Wat vond je daarbij ? Welke oplossingen heb je geprobeerd? Wat werkte niet tot tevredenheid?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 18-11-2004 13:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
kun je dat bestand ergens uploaden? Kunnen we ffies kijken :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
0siris schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:23:
kun je dat bestand ergens uploaden? Kunnen we ffies kijken :)
joacim zou het op http://virusscan.jotti.dhs.org/ kunnen scannen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Klopt, maar ik wil met bijv. ultraedit eventjes een blik erop werpen (*klonk!*)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
euuhm...
Ok.. niet vermeld, nu wel. Ik heb zelf het bestand daar geplaast met behulp van kladblok en bestands extentie verwijderd. Is dus geen virus.
Windows geeft een foutmelding hierop, vervolgens heb ik programmas die niet meer correct willen draien (o.a. SQL2K).
Gezien de "nette" foutmelding die ik krijg bij re-booten is dit reeds bij Microsoft bekend, maar ik kan er niets over vinden.

Ik ben van mening dat een bestand is en geen directory, en dat dit geen conflict mag geven met de directory Program Files. Is dit een fout (bug) in Windows of moet de Programma makers hierop checken op e.o.a. manier???

8)7
Pagina: 1