Mn vader gaat een nieuwe pc kopen voor simpel gebruik (office, internet). In zijn huidige pc zit een voodoo 3 3000 16mb videokaart. In de komende nieuwe pc zit een S3 unichrome 64mb onboard chip. Nu heb ik het hele internet + Got afgestruind maar er is nog minder dan niks over de prestaties van deze vga-chip te vinden. Mijn vraag is nu: met welke videokaart is die unichrome een beetje te vergelijken? Is hij beter dan de voodoo kaart of niet?
"S3 Graphics UniChrome Pro IGP Graphics Core
With an internal data flow equivalent to that offered by the latest AGP 8X graphics cards, UniChrome Pro has separate 128-bit data paths for pixel data flow and texture/command access.
The 128-bit 2D graphics engine enables acceleration of high quality graphics features, allowing all productivity applications to run with the best appearance possible while not sacrificing system performance. The 128-bit 3D graphics engines features dual pixel rendering pipes for advanced 3D rendering, and is capable of two textures per pass with a triangle rate up to 4.5 million triangles per second, a pixel rate up to 200 million pixels per second, and a texel bilinear fill rate up to 400 million texels per second."
Eehm ja, ik denk het wel, mede omdat de chip zeg maar 4 jaar nieuwer is? Het zou niet best zijn als een fabrikant 4 jaar lang op hetzelfde niveau blijft hangen niet?
With an internal data flow equivalent to that offered by the latest AGP 8X graphics cards, UniChrome Pro has separate 128-bit data paths for pixel data flow and texture/command access.
The 128-bit 2D graphics engine enables acceleration of high quality graphics features, allowing all productivity applications to run with the best appearance possible while not sacrificing system performance. The 128-bit 3D graphics engines features dual pixel rendering pipes for advanced 3D rendering, and is capable of two textures per pass with a triangle rate up to 4.5 million triangles per second, a pixel rate up to 200 million pixels per second, and a texel bilinear fill rate up to 400 million texels per second."
Eehm ja, ik denk het wel, mede omdat de chip zeg maar 4 jaar nieuwer is? Het zou niet best zijn als een fabrikant 4 jaar lang op hetzelfde niveau blijft hangen niet?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Hij is beter, maar veel performance hoef je niet te verwachten in spelletjes. Aangezien je vader die toch niet speelt is dat geen probleem, en voor office/internet voldoet die kaart ruimschoots.
[ Voor 44% gewijzigd door AtleX op 18-11-2004 13:10 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Nee, snap ik, maar daar is de pc ook niet voor bedoeld, dat doe ik wel op mn eigen pc (zie specsAtleX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:10:
Hij is beter, maar veel performance hoef je niet te verwachten in spelletjes. Aangezien je vader die toch niet speelt is dat geen probleem, en voor office/internet voldoet die kaart ruimschoots.
Weet iemand toevallig ook of deze chip geschikt is voor DirectX 9?
Zou hij soms een beetje te vergelijken zijn met de mx440? Of is dat al te hoog gegrepen?
[ Voor 9% gewijzigd door UltraR-pc op 18-11-2004 13:15 ]
Bekijk ook eens:
- nieuws: Roundup van zeven geïntegreerde grafische chipsets Roundup van geintegreerde videokaarten.
- nieuws: Update van VIA-chipsetroadmap voor Intel en AMD Wat specificaties.
- nieuws: Roundup van zeven geïntegreerde grafische chipsets Roundup van geintegreerde videokaarten.
AtleX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:14:
Bekijk ook eens:
Nee, maar dat hoeft ook niet. De enige verschillen tussen onboard en los zijn het aantal aansluitingen en de snelheid. De beeldkwaliteit is gewoon goed en over snelheid hoe je je geen zorgen te maken bij Office/internet toepassingen.UltraR-pc schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:17:
[...]
Maar dat is natuurlijk niet een vergelijking met losse AGP-kaarten. Dus het zegt helaas niet echt heel veel.
Ja, idd.
En als ik naar de gameprestaties kijk denk ik dat hij de voodoo wel verslaat. (de prestaties zijn niks, daar niet van, maar UT4 is met de voodoo helemaal niet vooruit te branden)
Dus hij is wel geschikt. Das mooi. Bedankt!
En als ik naar de gameprestaties kijk denk ik dat hij de voodoo wel verslaat. (de prestaties zijn niks, daar niet van, maar UT4 is met de voodoo helemaal niet vooruit te branden)
Dus hij is wel geschikt. Das mooi. Bedankt!
Ik denk wel dat je met je Voodoo 3 betere beeldkwaliteit gaat hebben. Die is namelijk bij 3dfx kaarten extreem goed 
En UT2004 is met MesaFX op een Voodoo 3 3000 perfect te spelen
[ Voor 23% gewijzigd door Mojo op 18-11-2004 13:22 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Besef wel dat die Voodoo misschien niet werkt in een nieuw moederbord, mijn Voodoo 2 banshee AGP werkt ook niet in mijn A7N8X.Mojo schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:21:
Ik denk wel dat je met je Voodoo 3 betere beeldkwaliteit gaat hebben. Die is namelijk bij 3dfx kaarten extreem goed
Pfoeh, nou word ik weer aan t twijfelen gebracht. Die voodoo was toen we de pc kochten idd één van de allerbeste kaarten die er waren.
Maar nu weet ik dus niet of ik hem ook in het nieuwe systeem zal prikken ten kosten van dat unichrome geval. hmmmmm, tja, ik weet t echt niet (of hij het doet op het nieuwe mobo buiten beschouwing gelaten.)
Iemand een overtuigend advies?
Maar nu weet ik dus niet of ik hem ook in het nieuwe systeem zal prikken ten kosten van dat unichrome geval. hmmmmm, tja, ik weet t echt niet (of hij het doet op het nieuwe mobo buiten beschouwing gelaten.)
Iemand een overtuigend advies?
[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 18-11-2004 13:36 ]
De Voodoo 3 heeft een AGP2x aansluiting. Als je moederbord een AGP4x/8x aansluiting heeft gaat het dus niet werken. Ga maar gewoon voor dat unichrome gevalletje.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik ben er ondertussen achter dat de voodoo idd niet op het mobo gaat passen.
Mn zusje kwam er nu echter mee dat zij toch wel graag the sims 1 wilde spelen op de nieuwe pc
Dus ff een mailtje naar de verkoper gestuurd. Die zegt nu dat de unichrome-chip wel geschikt is voor een spel als age of empires maar niet geschikt is voor de sims.
Iemand een idee waarom die dan niet geschikt is voor de sims?
Mn zusje kwam er nu echter mee dat zij toch wel graag the sims 1 wilde spelen op de nieuwe pc
Dus ff een mailtje naar de verkoper gestuurd. Die zegt nu dat de unichrome-chip wel geschikt is voor een spel als age of empires maar niet geschikt is voor de sims.
The Sims 1 draait daar prima op, maar The Sims 2 zal waarschijnlijk niet gaan.UltraR-pc schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:29:
Ik ben er ondertussen achter dat de voodoo idd niet op het mobo gaat passen.
Mn zusje kwam er nu echter mee dat zij toch wel graag the sims 1 wilde spelen op de nieuwe pc![]()
Ja, dat dacht ik dus ook.AtleX schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:31:
[...]
The Sims 1 draait daar prima op, maar The Sims 2 zal waarschijnlijk niet gaan.
Nou ja, bedankt. Die pc gaat het gewoon worden.
Als de sims 1 niet draaid is er iets aan de hand... ik draaid Battlefield 1942 op een intel extreme graphics, en de sims1 is helemaal geen probleem. Zelfs de sims2 draaid (maar niet echt superlekker).
Age of empires is software rendering. The Sims 1 is dat niet, die is Direct3D dacht ik. Misschien dat de verkoper daarom zei dat het niet zou werken. Age of empires gaat iig zeker wel werken. Van Sims 1 weet ik het niet zeker maar waarschijnlijk ook wel
*
Indien we praten over de S3 UniChrome
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Daar praten we over ja.Thandor schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:38:
Wat zou dat dan uitmaken. Software of niet? Ik bedoel, 3dkaart (sloeber of niet) is toch 3d kaart. En de sims kan je nou niet echt zwaar noemen ofzo.
BTW, de sims doet het op mn laptop met 4mb onboard vga
Met Direct3D/Glide o.i.d. ziet het er mooier uit dan in Software rendering en loopt het spel meestal een stuk beter
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Weet ik, maar ik bedoel, waarom zou de sims het dan niet doen? Die onboard chip moet dat toch ook gewoon aankunnen?Thandor schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:20:
Met Direct3D/Glide o.i.d. ziet het er mooier uit dan in Software rendering en loopt het spel meestal een stuk beter
Dit is met een beetje zoekwerk te vinden, reden dat je dat niets gevonden hebt is dat je niet de juiste zoektermen gebruikte...
Unichrome is namelijk GEEN onboard chip, het is een integrated VGA controller in de northbridge. Zoeken op integrated en je vindt zat. En dat de V3 met AGP 1.0 (3.3V) niet op een AGP 3.0 (1.5V) mobo gaat is ook FAQwerk...
Unichrome is namelijk GEEN onboard chip, het is een integrated VGA controller in de northbridge. Zoeken op integrated en je vindt zat. En dat de V3 met AGP 1.0 (3.3V) niet op een AGP 3.0 (1.5V) mobo gaat is ook FAQwerk...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()