[Outlook 2003] Gedeelde agenda's aanvinken

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:27
Bij een klant van ons staat een Exchangeserver op Windows 2003. Elke client gebruikt Outlook. De receptie moet echter in alle agenda's kunnen kijken. Dit hebben we opgelost door een groep te maken, hier alle receptionisten in te stoppen, en alle gebruikers die groep recht te laten geven op hun agenda. Dit werkt perfect, en alle receptie mensen kunnen nu de agenda's zien van andere mensen.
Alleen is er nog 1 klein probleem, je moet elke keer bij het opnieuw starten van Outlook de agenda's aanvinken. Is er niet een mogelijkheid om alle agenda's automatisch te laten aanvinken? Zodat deze meteen te zien zijn?
In de opties van Outlook 2003 zelf vond ik niks. En met de search van GoT kwam ik alleen bij deze topic: outlook 2003 standaard gedeelde agenda openen. Maar aan "Exchang hoort niet in WOS, maar in SA" heb ik natuurlijk niet zo veel 8)7 Iemand een idee?

jboelen.nl

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 12:49
Misschien is gebruik maken van "Group schedules" een optie. Hiermee krijg je een overzicht van meerdere agendas tegelijk. Selecteer de agenda en kies vervolgens Actions -> View Group Schedules voor deze optie.

• polu
Het was even zoeken (EN - NL vertalen) maar heb het gevonden. Het is opzich een mooie optie, maar geloof niet helemaal de bedoeling. Men wil het echt zien zoals het eruit ziet als je ze aanvinkt.
Ik zat zelf te denken aan een Macro, maar ben niet in staat er eentje zelf te schrijven. In Excel kun je Macro's ook "opnemen" maar geloof niet dat Outlook dit kan. Ook eigenlijk geen flauw idee hoe je een Macro laat afspelen als Outlook wordt gestart. Heb ooit met Macro's gewerkt op school, maar das al zo lang geleden. :/

jboelen.nl

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Was dat niet iets met extra postvakken openen bij opstarten ?
Ofwel in het outlook profiel van je receptie gebruikers.

Abort, Retry, Quake ???

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je de agenda's nou eens allemaal eens selecteerd als favoriet, dan zou het beter moeten gaan denk ik.

• polu
Alleen de Agenda van de gebruikers is gedeeld. Als je nu in de Openbare mappen gaat staan, staat er niks. Als je er 1 toevoegd komt deze bij "Agenda's" te staan ipv "Openbare Mappen". En je kan alleen bij openbare mappen kiezen voor "toevoegen aan favorieten" zag ik. Hoe zit dat nou?

jboelen.nl

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 12:49
aZuL2001 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:35:
Was dat niet iets met extra postvakken openen bij opstarten ?
Ofwel in het outlook profiel van je receptie gebruikers.
Dat kan, maar dan moet je behalve rechten op de agenda ook review-rechten op Otlook Today van iedere gebruiker krijgen.

Een andere (omslachtige) methode is iedere gebruiker een snelkoppeling naar de Outlook agenda te laten maken, dit kan door vanuit Outlook de agenda naar het bureaublad te slepen. Deze snelkoppelingen kun je vervolgens kopiëren naar de receptie-pc en via een batch bestand allemaal tegelijk openen.

Ik ken trouwens het 'aanvinken' van andere agenda's niet in Outlook, maar ben ook niet bekend met Outlook 2003. Is dit een analoge optie aan het openen van een folder van een andere gebruiker in oudere Outloo-versies?

• polu
Ik ben in het testnetwerkje ook eens gaan klooien met Outlook 2000 in plaats van 2003, en dat is echt een wereld van verschil. Hele hoop opties die hier genoemd worden vind ik daar wel, en niet in 2003. Maar goed, er is dus voor 2003 geen "normale" optie om dat vinkje te zetten.
Ik ga nog wel verder klooien met de hints die hier gegeven zijn, en anders zetten ze maar handmatig af en toe een vinkje, bedoel, 30 agenda's standaard op je scherm lijkt me ook niet super kijken B)

jboelen.nl

• satmarco
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Dit is al lang geleden maar heeft hier iemand al een oplossing voor want ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
En ik kan helaas nog nergens vinden hoe dit te automatiseren valt.
Pagina: 1