Toon posts:

Statistieken gebruik verschillende e-mail clients

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals iedereen waarschijnlijk weet is er ontzettend veel informatie beschikbaar over de verschillen in marktaandeel van webbrowsers zoals firefox, internet explorer, enz.
Deze informatie is praktisch overal te vinden.

Omdat wij software willen ontwikkelen die moet intergreren met de e-mail client die een klant gebruikt, ben ik erg geinteresseerd in de verdeling van marktaandeel van de verschillende e-mail clients.

Op internet kan ik hier tot nu toe weinig informatie over vinden. Duidelijk wordt al wel dat Outlook en Outlook express het meest gebruikt worden maar exacte aantallen zijn er niet.

Weet iemand waar hier mee informatie over beschikbaar is?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je niet beter kijken naar de doelgroep voor jullie software :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doen we ook, alleen is de doelgroep erg breed. Van consument met een Windows machine tot bijvoorbeeld reklameburo die met de Mac werkt.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik hier om me heen kijk zie ik mensen vanalles gebruiken, Eudora, Outlook, Pegasus, Thunderbird... Die informatie is nauwelijks te achterhalen lijkt me, zelfs niet echt met enquetes. Je zou kunnen kijken op download.com of tucows o.i.d. om te zien wat daar het populairst is, maar met die gegevens heb je nog steeds geen marktaandelen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me ook wel een idee als tweakers hier eens een enquete over houd.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan heb je alleen tweakers.net bezoekers, lijkt met niet echt een representatieve weergave van "het nederlandse publiek" aangezien de kans groot is dat 80% van de bezoekers een affiniteit met ICT heeft ...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als het een zakelijke oplossing betreft denk ik dat je beste gok nog steeds Outlook is. Dit wordt vrijwel het meest gebruikt in bedrijfsomgevingen.

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Je kunt ook de headers van mails die je zelf ontvangen hebt eens bekijken... daar staat dacht ik altijd een regel bij met de gebruikte mailclient. Kwestie van mailbase exporteren naar tekstformaat en even filteren die hap.

Verwijderd

Topicstarter
Upquark schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:12:
Je kunt ook de headers van mails die je zelf ontvangen hebt eens bekijken... daar staat dacht ik altijd een regel bij met de gebruikte mailclient. Kwestie van mailbase exporteren naar tekstformaat en even filteren die hap.
Zat ik zelf ook al aan te denken. Jammer is alleen dat binnen ons bedrijf ook een beperkte hoeveelheid contacten zijn en hierdoor ook het resultaat gekleurd is.
Nu ik dit type brengt me dit wel op een idee.
Het zou aardig zijn om een programma te ontwikkelen wat uit outlook en outlook express (wat waarschijnlijk te meest gebruikte clients zijn) alle headers filtert en vervolgens ergens centraal opslaat welk e-mail clients gevonden zijn.
Als genoeg mensen uit verschillende doelgroepen dit programma een keer uitvoeren, is het mogelijk om een globaal beeld te krijgen van de verdeling van de e-mail client markt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Je zou eens een site kunnen mailen die heel veel mailtjes ontvangt.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

André schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:04:
Je zou eens een site kunnen mailen die heel veel mailtjes ontvangt.
Of Bill Gates :)
nieuws: Bill Gates ontvangt bijna 4 miljoen spamberichten per dag

[This is what you get when you mess with us]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:02:
Lijkt me ook wel een idee als tweakers hier eens een enquete over houd.
Heb je niet persé wat aan, omdat Tweakers geen doorsnee-bezoekers heeft. De gemiddelde Tweaker zal eerder geneigd zijn om een niet-standaard client te gebruiken dan een "standaard" internetter. Op mijn werk op de helpdesk van Planet vraag ik meestal niet eens naar de client, maar gok ik op Outlook Express 5 of 6. Een klein deel van de klanten (gokje: 10-15%) gebruikt Outlook 2000 of 2002. Dus daarmee ben je er al redelijk.
Voor je werk zou ik zeggen: maak modules voor Outlook Express en Outlook en ga daarna verder met extra modules voor Eudora, Pegasus, etc. Dan kan je bij de installatie (laten) kiezen welke module(s) je nodig hebt.

Zo scherp als een voetbal!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat Lotus Notes (naar programma) ook een grote gebruikersgroep heeft. Vooral in bedrijven.

Kanj e misschien uitleggen hoe je wil integreren met je mail programma? Kan je bijvoorbeeld ook integreren met mutt of pine op een server? Of wil je een HTML mail sturen die de interface van de verschilllende clients nabootst?

Verwijderd

Topicstarter
De software moet integreren met de e-mail client. Er moet een nieuw menu toegevoegd worden aan het programma en bepaalde acties (zoals bijv. 'insert attachment') moeten afgevangen worden door de plugin.

Ik vind het wel een plan om een aantal sites te e-mailen met de vraag om een enquete te doen naar het gebruik van de verschillende e-mail clients.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:40:
Ik vind het wel een plan om een aantal sites te e-mailen met de vraag om een enquete te doen naar het gebruik van de verschillende e-mail clients.
Je weet dat je een behoorlijke kans loopt dat je in dat geval wordt verwezen naar deze site?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:47:
[...]

Je weet dat je een behoorlijke kans loopt dat je in dat geval wordt verwezen naar deze site?
Sorry ik begrijp je niet helemaal. Waarom zou een download.com of een www.salland.nl of weet ik wat voor een website mij verwijzen naar tweakers.net?
Misschien mis ik iets? Het is tenslotte vrijdag middag :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:50:
[...]
Sorry ik begrijp je niet helemaal. Waarom zou een download.com of een www.salland.nl of weet ik wat voor een website mij verwijzen naar tweakers.net?
Misschien mis ik iets? Het is tenslotte vrijdag middag :)
Tweakers.net heeft een behoorlijke reputatie en ik heb al vaker gehoord dat helpdesks bijvoorbeeld al naar tweakers.net en GoT verwijzen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk wat je bedoeld.
Voor een website, om hier aan mee te werken, moet er ook een voordeel aan zitten. Hier moet ik nog even over nadenken. De kans is namelijk groot, dat ik vaak een afwijzing zal ontvangen als ik websites zomaar vraag om mee te werken.
Misschien dat het aardig is als de resultaten publiek worden gemaakt op een website waar ze vervolgens als sponsor op geplaatst worden.
Ideen zijn uiteraard welkom.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Flauw, maar misschien terecht:

Als je informatie wil hebben om geld mee te gaan verdienen, ben dan ook bereid er geld in te investeren.

Als jij van Tweakers.net een enquete wil hebben, stuur Femme of iemand anders een mailtje en bied een aardig bedrag voor de resultaten van de enquete.

Als je een open-source of gratis programma gaat neer zetten, dan maakt het weinig uit, gooi hier het idee neer, misschien dat we kunnen helpen.

Verwijderd

Maak maar een extensie (met de door jou gewenste functionaliteit) voor Mozilla Thunderbird.
Als dat eenmaal werkt naar behoren, maak je gewoon ook nog een (closed source) versie voor Outlook (Express).

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:28:
Flauw, maar misschien terecht:

Als je informatie wil hebben om geld mee te gaan verdienen, ben dan ook bereid er geld in te investeren.

Als jij van Tweakers.net een enquete wil hebben, stuur Femme of iemand anders een mailtje en bied een aardig bedrag voor de resultaten van de enquete.

Als je een open-source of gratis programma gaat neer zetten, dan maakt het weinig uit, gooi hier het idee neer, misschien dat we kunnen helpen.
Investeren is ook geen probleem. Ik had alleen verwacht dat dit soort informatie wel publiekelijk beschikbaar zou zijn net zoals bijvoorbeeld het gebruik van browsers, OS'en en webservers.
Pagina: 1