Toon posts:

[JS] image scaling "uitzetten" in mshtml

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik, zoals velen, voor een simpel CMS de mshtml-zut om een wysiwyg editor te bouwen. Werkt allemaal heel aardig, maar wat ik niet wil is dat gebruikers een afbeelding aanklikken en vervolgens kunnen gaan scalen (vanzelfsprekend omdat het dan te ranzig voor woorden wordt).

De ideale situatie zou de volgende zijn: gebruikers kunnen op een afbeelding klikken waarna een knopje in de toolbar een popup opent om deze afbeelding te bewerken in een eigen editor. Zonder in de wysiwyg editor zelf te gaan prutsen (uit verhouding, etc).

Na twee dagen Google/GoT kan ik niet zeggen dat ik ook maar iets wijzer ben geworden hoe dit te realiseren :/

Anyone die dit ooit eerder geprobeerd heeft, of is het simpelweg niet mogelijk en moet ik heel het mshtml-gebeuren maar laten varen (geen discussie over browsercompatibiliteit aub, het is voor IE only)?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

wat is er ranzig aan een dhtml image resizer? Je kan toch een klein divje in de rechteronderhoek zetten waarin je aangeeft da tje de image kan resizen als je dat divje sleept?

edit:
2 seconden googlen op dhtml image resizer komt uit op hier:
http://residence.educities.edu.tw/necnec/title.htm
Ik zeg niet dta dit anno 2004 de mooiste methode is, maar you get the point :)

[ Voor 38% gewijzigd door SchizoDuckie op 18-11-2004 12:41 ]

Stop uploading passwords to Github!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

SchizoDuckie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:39:
wat is er ranzig aan een dhtml image resizer? Je kan toch een klein divje in de rechteronderhoek zetten waarin je aangeeft da tje de image kan resizen als je dat divje sleept?
Het ranzige is dat je plaatjes van 1600*1200 als 160*120 op de website krijgt ;)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

André schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:40:
[...]

Het ranzige is dat je plaatjes van 1600*1200 als 160*120 op de website krijgt ;)
daar hebben ze toch de GD lib voor uitgevonden? geen argument imo :) je kan een plaatje inladen in wat voro size je maar wilt, deze resizen in de client, uitendelijk op opslaan klikken, en aan de serverkant wordt het plaatje geresized naar de maat die jij aangegeven hebt?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:42:
[...]

daar hebben ze toch de GD lib voor uitgevonden? geen argument imo :) je kan een plaatje inladen in wat voro size je maar wilt, deze resizen in de client, uitendelijk op opslaan klikken, en aan de serverkant wordt het plaatje geresized naar de maat die jij aangegeven hebt?
Ik heb een hele fijne image editor gemaakt in javascript die kan croppen etc (en meteen op een aangegeven plaats in het beeldarchief plaatst), dus die wil ik ervoor gebruiken. De html editor is in mijn opzet voor 0,0 bedoeld om afbeeldingen te bewerken. Vandaar :)

Verwijderd

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:39:
Het gaat er dus om dat ik het mshtml-gebeuren gebruik, en er dus geen sprake is van een divje rechtsonder, maar het standaardverhaal zoals in tig soortgelijke wysiwyg editors (die dit probleem allemaal niet afvangen |:().

Verwijderd

Je zult iets zoals als dit in je code moeten opnemen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
table.attachEvent("onresizestart", noresize)

function noresize(){
  event.returnValue=false;
  event.cancelBubble=true;
  return false;
}

Edit: dit werkt natuurlijk ook voor afbeeldingen, niet alleen voor tables.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 23:59 ]

Pagina: 1