[AIX] Open source server monitoring software gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:31

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Mijn werkgever moet voor een klant, die 2 IBM machientjes met AIX erop heeft staan een servermonitoring opzetten. Aangezien ik dit bij andere klanten al gedaan heb (vooral in de onderhoud kant van de monitoring) zijn ze bij mij uitgekomen met de vraag om alle mogelijkheden na te gaan, alvorens ze de mogelijkheden aan de klant voor gaan leggen.

Naast de payware software BigBrother en HP Openview Network & Nodemanager willen ze graag ook wat open source pakketten aan kunnen bieden, aangezien de klant van open source is gecharmeerd. Na wat zoeken kwam ik nagios tegen als open source freeware pakket. Mijn vraag is: kennen jullie nog andere open source (freeware) monitoring pakketten?

Er hoeft niet veel gemonitord te worden, enkel CPU gebruik, geheugen, aantal processen die moeten draaien, vollopen van filesystemen......
Dit is eenvoudig middels een paar scriptjes te realiseren, heb die scripts ook al klaar staan, maar ik moet toch verder zoeken naar open source pakketten.

Hier kon uw advertentie staan

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Of je dit op AIX gecompileerd gaat krijgen weet ik niet*, maar er is een open source variant op Big Brother: Big Sister. Wellicht lukt het daar mee :)

* Zie net dat het in Perl is, dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door dawuss op 18-11-2004 12:31 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:31

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Edit: las niet goed, het product is ook als final version te verkrijgen.

Bedankt, ik neem BigSister mee in de overwegingen.

[ Voor 68% gewijzigd door Nitroglycerine op 18-11-2004 12:43 ]

Hier kon uw advertentie staan

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Nagios. Dat owned. Helemaal plugable. www.nagios.org
Ik ben er een tijd mee bezig geweest en heb een systeem om meer dan 300 services te monitoren. Werkt hartstikke mooi.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier -op mijn werk- gebruiken we TEC op AIX 4.3.3.0 en AIX 5.2. Dit let op de zaken die jij noemt. Wat het pakket kost/of het OSS is durf ik alleen niet te zeggen.

Een erg simpele oplossing is 2 terminals waar /usr/local/bin/monitor in draait :)

[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 18-11-2004 16:03 . Reden: kosten ]

Verwijderd

'mon' is ook er goed, als je geen behoefte hebt aan allemaal grafische poespas.
http://www.kernel.org/software/mon/
Pagina: 1