Vreemd voeding probleem met Sweex 650 W

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een Sweex voeding gekocht 650 W
Kwalitatief niet de beste dat weet ik, maar goed genoeg voor mijn systeem (zie specs). Hij is lekker stil daar ging het om.

Het rare is dat zodra windows geladen wordt de voeding ermee kapt en mijn pc uitvalt. Ik heb ook al alleen één HD geprobeerd, dat lukte de allereerste keer maar daarna ook niet meer.

Wat ik niet bergijp is dat ik met een geleende voeding (Sweex 300W) nergens problemen mee heb.

Ik heb toen de voeding terug gestuurd en een nieuwe gekregen, maar die heeft exact hetzelfde probleem.

Voor de duidelijkheid, ik heb dus nu ALLEEN mijn HD aangesloten geen extra fan's etc.
En die HD doet het wel onder een andere voeding (mijn hele systeem draait onder een andere voeding btw)

One World Concepts

Verwijderd

Slechte voeding, inruilen voor een andere (niet zelfde type) denk niet dat er een oplossing voor bestaat....

• B_FORCE
  • Niet online
mm, zou ik erg vreemd vinden aangezien er zat mensen draaien die een behoorlijk zwaarder systemen hebben dan die van mij.
(owjha, ik heb ehm ook getest als ik niet overclock, maar dan det hij ook niets)

One World Concepts

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Volgens mij heeft dit te maken met verschil in specs.. Je hebt een P3-moederbord dat voldoet aan ATX 1.3 dacht ik en de voeding aan ATX 2.03,... ik denk dat daar het verschil/probleem ligt. Andere voeding is dan de enige oplossing denk ik.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• B_FORCE
  • Niet online
all_by_myself schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:56:
Volgens mij heeft dit te maken met verschil in specs.. Je hebt een P3-moederbord dat voldoet aan ATX 1.3 dacht ik en de voeding aan ATX 2.03,... ik denk dat daar het verschil/probleem ligt. Andere voeding is dan de enige oplossing denk ik.
mm, dat zou erg rot zijn, ik heb nmlk al behoorlijk gezeur gehad met deze voeding. Was eerst verkeerd geleverd en moest iets van 2 weken ofzo nog eropg wachten, heb je ehm eindelijk, is die niet goed |:( argghh :( .
Maargoed de vraag is welke ik dan wel kan hebben, maargoed daar gaat al een ander groot topic over.

One World Concepts

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zou in ieder geval niet meer naar merken als Sweex, Qtec etc. kijken. De opgegeven 650Watt zal ook niet helemaal waar zijn :P.

Een 300Watt Zalman, Enermax etc. is altijd nog béter dan een 650Watt Sweex! Die dingen schijnen er overigins zomaar mee te kunnen kappen. Ik heb er ook wel eens last van gehad met een Maxpower (schijnt ook onder Sweex te zitten).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• B_FORCE
  • Niet online
jah ik weet idd dat die 650watt piek is, maargoed er blijft nog genoeg over voor mijn systeem. Zalman is misschien wel beter alleen ook veel duurder (geld groeit niet op mijn rug :) )
En de voeding die ik er nu in heb is ook een Sweex die leeft al iets van 2 jaar. (is geleende voeding)
Mijn pc heeft het overigens hiervoor ook perfect met een no.name voeding gewerkt

[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 18-11-2004 14:11 ]

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
wat zijn de verschillen precies tussen ATX v 1.3 en ATX 2.03 precies dan?
edit:
shit had moeten editten ipv nieuwe post, sjorrie |:(

[ Voor 36% gewijzigd door B_FORCE op 18-11-2004 14:42 ]

One World Concepts

Pagina: 1