[WIN2K] Speciaal login script

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06-2025
Ben de hele dag al bezig met een loginscript waarvan ik nu niet zeker meer weet ofdat het gaat werken wat ik wil.

Het volgende:

Ik wil van lokatia a: [netwerkmap] naar lokatie b: [lokale map] 2 bestanden kopieëren, namelijk de hosts files.

Dit doe ik als volgt:

cd\
cd win*\system32\drivers\etc

copy \\file\temp\hostfiles\*.*

Dit werkt. Dat is het probleem niet. Alleen nu is het zo dat ik mensen op de pc's de schrijfrechten heb ontnomen op de c:\ partitie. Ze hebben dus geen toegang daar en ik krijg ook de melding toegang geweigerd.

Zonder ze admin te maken vraag ik mij af hoe ik dit kan oplossen...

Kan ik in de bat file dus eerst inloggen met een andere user en dan die actie uitvoeren? Of moet ik ergens een login in zetten?

Wie heeft er advies of de oplossing?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik laat batchfiles (in XP) uitvoeren door de Administrator ook als deze niet is ingelogd. Werkt perfect en de gebruiker ziet er niets van.

ARME AOW’er

Verwijderd

Kan je niet gewoon iedereen schrijfrechten geven op alleen die directory?
Dan is het opgelost. Of wil je dat per se niet?

• Swanfield
Nou dan moet ik alle machines af das niet zo fijn :p

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Swanfield
Guardian Angel schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:07:
Ik laat batchfiles (in XP) uitvoeren door de Administrator ook als deze niet is ingelogd. Werkt perfect en de gebruiker ziet er niets van.
Ik heb hem bij de login scripts staan van WIN2K server dus dan kan je volgens mij niet aangeven welke user het moet uitvoeren

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

ik mag aannemen dat je een domain hebt met windows 2000 dus met active directory etc.

je zou het login script op compute configuration\windows settings\scripts (logon, logoff) kunnen laten draaien. Zorg dan wel dat de computers waar het voor geld in deze OU staan of configureer Loopback policy met Merge optie. (computer configuration\administrative templates\system\group policy\ [user group policy loopback processing mode] )

• Swanfield
Ik heb nu het volgende:

runas /env /user:nsecure\administrator "\\file\temp\test.bat"

Ik draai dus het bat filetje als administrator maar moet wel een paswoord opgeven. Is dit automatisch op te geven?

runas /env /user:nsecure\administrator:paswoord
runas /env /user:nsecure\administrator paswoord

werkte beide niet....iemand enig idee?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 13:17
wij gebruiken hier een SU account hiervoor.. maar vind ff geen KB artikel erover.. is een account dat aangeroepen wordt in het loginscript en wel genoeg rechten heeft.

• Swanfield
m3gA schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:53:
wij gebruiken hier een SU account hiervoor.. maar vind ff geen KB artikel erover.. is een account dat aangeroepen wordt in het loginscript en wel genoeg rechten heeft.
Ah even kijken of ik dat voor elkaar krijg :p neem aan gewoon paswoord blanco?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

hou er rekening mee dat users de share kunnen benaderen jou cmd uit kunnen lezen en zo fijn username & password krijgen met meer rechten dan zij zelf hebben. Een beetje slimme gebruiker heeft dit zo gevonden....en daar ging je security.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 13:17
Damien2004 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:54:
[...]

Ah even kijken of ik dat voor elkaar krijg :p neem aan gewoon paswoord blanco?
we gebruiken wel kix om het eea aan te roepen
je moet wel een su service hebben maar die draait vanaf 2000 standaard dacht ik.
beginscript
en je moet het pw aangeven ..in het script.

• Swanfield
Dit snap ik even allemaal niet :S

Ik dacht een user aan te maken zonder paswoord zodat ik de paswoord vraag niet zou krijgen met de runas commando

Verwijderd

Dat gaat ook niet, runas van microsoft vraagt altijd om een password, probeer anders de runas.exe die je hier kunt downloaden, deze is gratis, gebruikt de standaard runas service van windows, en je kunt er ook passwords mee encrypten, dus geen plain text passwords meer in je scripts.

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2005 12:00 . Reden: url foetsie :w ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit topic is wel erg oud, en besides, dit soort topics kicken om je eigen site te promoten is niet zo gewenst op GoT. het bestand wat je ter download aanbiedt is eveneens copyrighted en ik zie op de site geen enkele verwijzing naar de maker. Bovendien heb ik het op drie pc's geprobeerd, en het start nergens op.

Daarom sluit ik even dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.