Toon posts:

USB PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien de Via USB controllers op mijn Abit KT7-RAID moederbord zwaar zuigen :r, ben ik op zoek naar een goed PCI kaartje met wat USB poortjes. Nu heb ik een aantal reviews gelezen op http://www.usbman.com en daar komen de volgende kaartjes (in volgorde van aflopende score) als goed naar voren:

Belkin QuadraPort USB PCI Card
ADS TurboQuad 4 Port USB PCI
Entrega (nu Xircom) 4 Port Upgrade Card

Het vervelende is echter dat ik in Nederland nog geen één aanbieder van deze kaartjes kan vinden. Dus mijn vraag: Weet iemand waar ik deze kaartjes (en dan het liefste de Belkin of ADS, of een ander PCI kaartje met de Lucent USS-344 chip) kan bestellen?

Mijn dank is groot.

Verwijderd

SITECOM USB 2PORT PCI 69,-

Werkt prima, zonder drivers. Prikken en NEXT->NEXT->NEXT->NEXT->NEXT->NEXT-> :P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
laat het me ffe weten als het wat uitmaakt. ik zit ook te kutten met die %#$%@# kt7 usb poorten....

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik snap het problem iet, op mijn kt7 werken ze perfect. Heb je ze op OS gezet in de bios?
Dat kan de oorzaak al zijn.......

Verwijderd

Topicstarter
Cartman!: Ik heb alle tips uit de FAQ al geprobeerd, nul resultaat. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met welk (merk/type)device je eraan probeert te hangen. De toleranties zijn blijkbaar nogal krap waardoor bepaalde combinaties niet werken.

Zelf heb ik problemen met een Lexmark Z51 printer, een Trust Compact Scan USB 19200 en een HP ScanJet 4200cse. Daarentegen werkt mijn Logitech FormulaForce Wheel (de originele) wel gewoon :?. Binnenkort krijg ik nog een USB webcam, ben benieuwd hoe die het eraf brengt.

Welke devices heb jij wel aan de praat?

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: Microwarehouse schijnt de Belkin kaart te kunnen leveren voor 99 piek excl. BTW.

weareborg: I'll keep you posted.
pentagon: Bedankt voor de tip, maar de Belkin en ADS kaartjes kwamen zo goed uit de test dat ik toch daar maar voor ga :P. Bovendien heb je dan vier USB poorten met elke poort zijn eigen controller. Kun je ook geen conflicten krijgen tussen de devices *D.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb ook problemen met de USB op mijn KT7-RAID mobo. Dus ik bestel een WISECOM PCI USB adapter voor weinig. . . . BLIJKT OOK EEN VIA CHIPSET op te zitten |:( . Gevolg GEEN oplossing voor probleem :'( .
Het probleem is bij mij dat streaming data door die USB troep niet wil werken. Devices die incidenteel eens wat erdoor willen gooien heb ik geen problemen mee :?
M.a.w. ik moet nog steeds een andere USB controller hebben (zonder VIA chipset).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla: Daarom probeer ik ook één van die drie kaartjes te kopen die ik in mijn eerste berichtje noem. Daar zit zeker geen Via chips op! In plaats daarvan maken deze gebruik van Lucent chips die een stuk beter schijnen te zijn.

Ik denk dat ik vanavond maar eens dat Belkin kaartje ga bestellen.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet gewoon niet voor een via chip(8083) gaan, ik heb hier veel problemen mee gehad. oa op sitecom en dynalynk

Tip ga voor een met een cmd chip die werkt perfect- de lucent werkte ook niet met mijn microsoft sidewinder dual strike

Verwijderd

Topicstarter
lester: Bedankt voor je reply, maar ik heb het Belkin kaartje (met een Lucent USS344 Quadrabus IC) inmiddels al bij MicroWarehouse besteld. Overigens heb ik er toch wel vertrouwen in afgaande op de lijst devices die USBman zonder enige problemen met dit kaartje getest heeft:

3Com Home Connect USB Video Camera
Ariston 4 Port USB Hub
Ariston Apollon USB Speakers
Belkin AeroMouse USB
Belkin BusStation 7 Port USB Hub
BTC 8113W USB Keyboard
D-Link USB Web Camera
Gravis Game Pad Pro USB
HP DeskJet 970Cse
HP ScanJet 5200 Cse
Kensington USB Video Camera
Microsoft IntelliMouse with IntelliEye
Microsoft Natural Elite USB
Microsoft Natural Keyboard Pro
Microsoft Optical Mouse
Microsoft Precision Pro USB Joystick
Okidata 390 Dot Matrix Printer using a Belkin Parallel to USB Adapter
Razer Boomslang 2000 Gaming Mouse
Visioneer 8600 One Touch Scanner
Wacom Graphire Tablet
Xircom PortStation with 7 Port USB Hub, Ethernet, Parallel, and Serial Adapters

Helaas is de levertijd ongeveer anderhalve week :'(. Tegen die tijd laat ik hier wel weten hoe het kaartje bevalt.

Verwijderd

Topicstarter
Even een aanvulling:

Heb gisteren de webcam ontvangen die ik via Let's buy it gekocht had. Het gaat om een AverMedia InterCam USB ELITE. Verder een waardeloze camera (korrelig, donker beeld) maar dat geeft niet voor 59 piek inclusief verzendkosten. 8-)

Het positieve is echter dat deze webcam zich precies volgens het boekje onder Win2K liet installeren. Stekkertje in de USB poort, drivertjes installeren, software applicaties erbij en klaar is Klara. Het kan dus wel, zelfs op een Abit KT7-RAID! :+

De score is nu dus 3-2: 3 devices die het niet doen en 2 wel. To be continued zodra ik het Belkin kaartje binnen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik uiteindelijk het Belkin kaartje ontvangen. Vol verwachting kloptte mijn hart, maar helaas, het maakt geen ene r*k uit! Het gedrag blijft hetzelfde, of ik de USB devices nu op de Via USB controllers aansluit of op het Belkin kaartje.

Sterker nog, als ik het Belkin kaartje in PCI slot 4 of 6 stop (die delen een IRQ met de onboard USB controllers) dan wordt het systeem zo instabiel dat het hele zaakje binnen een minuut na opstarten muurvast zit. Hierbij maakt het niet uit of ik de onboard USB disable of niet.

Toevallig heeft een collega van me ongeveer hetzelfde systeem gekocht, eens kijken of mijn USB devices daar wel werken. Zo ja, dan toch maar eens gaan zeuren bij de leverancier.

Ciao.

Verwijderd

ik heb de abit kt7 raid heb nergens problemen mee down ff de nieuwe via 4 in 1 driver of flash je bios daarna had ik ook geen gezeik meer met die usb poorten
www.via.tw.com

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
laat ik het nou eens (bij mij dan) opgelost te hebben:
isdn kaart eruit, agp 4x disablen
memmory timings niet te hoog
en alles loopt 100% stabiel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Win2K er maar weer eens opnieuw opgezet. Echter, eerst heb ik BIOS versie WZ (?) met modbin aangepast en ACPI in de BIOS uitgezet zodat in ieder geval niet alle devices op één IRQ terecht komen.

Daarna heb ik alle PCI kaarten (ook het Belkin kaartje) één voor één toegevoegd en nu heb ik een systeem waarin alles lijkt te werken, inclusief de scanner. Dus snel even een disk image maken zodat ik altijd weer terug kan vallen op deze situatie.

Ik heb nu vier USB devices (scanner, webcam, gamepad, stuurtje) aan de onboard USB controllers hangen. Nieuwe USB devices hang ik dan maar aan het Belkin kaartje. De printer blijft voorlopig aan de parallelle poort hangen totdat ik dat disk image gemaakt heb.

Gegroet.
Pagina: 1