[Debian] Achterhalen gebruikte componenten, libraries, apps

Pagina: 1
Acties:

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 11:25
Mijn doelstelling is/was om een stabiel draaiende video streaming systeem te bouwen met VideoLAN (VLC). Na maanden prutsen doormiddel van trial & error heb ik een stabiel systeem.

Hoe kom ik er nu achter wat er exact (incl. versies van libraries e.d.) wordt gebruikt door het systeem zodat ik het systeem nogmaals kan opbouwen vanaf scratch. Echter dan gedocumenteerd.

Zijn er linux commando's hiervoor? Zo ja, welke? Een zetje in de goede richting zou me al een heel eind op weg helpen. Zit echt vast op dit moment.

Alvast bedankt _/-\o_

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dpkg -l ?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

eventueel dpkg -l >> packages.txt dan heb je alles in een text file.

Let echter op dat alle packages die je d.m.v. apt-get remove hebt weggehaald nog steeds in het overzicht staan (welliswaar met een rc tag erachter)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 11:25
Daar staat veel te veel in, meer dan het systeem echt gebruikt/nodig heeft. Maar probleem is dus, welke wel en welke niet.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat kan het systeem niet ruiken, welke apps/libraries jij wil gebruiken en welke niet. Kijken welke apps je gebruikt, en welke dependencies dat heeft, de rest kun je weggooien, als er ook geen recursieve dependencies naar verwijzen.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
'deborphan' wil ook wel eens helpen bij't opruimen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1