[delphi/asp] DLL van OLE object blijft in gebruik

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb in Delphi een OLE object gemaakt, dat ik in ASP (vbscript) wil gebruiken. Echter nu wil ik een nieuwe versie van de DLL op de webserver zetten, maar hij zegt dat ie in gebruik is. Ook de DLL op de webserver zelf verwijderen geeft de melding dat ie nog in gebruik is.

In ASP maak ik het object netjes aan met Server.CreateObject en zet ik em weer op Nothing als ik em niet meer nodig heb. Hij wordt in het script dus zeker weten vrijgegeven. Daarnaast maakt het niets uit of ik eerst "regsvr32 /u oleobjectje.dll" uitvoer, en dan verwijder. Hij blijft in gebruik.

Das dus een praktisch probleempje bij gebruik van OLE objecten. Is hier een oplossing of workaround voor? Wat ik dus wil is na unregisteren, het ding gewoon kunnen overschrijven met de nieuwe versie.

日本!🎌

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30

TeeDee

CQB 241

Geef IIS eens een iisreset?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55
Start -> Run (Uitvoeren) -> iisreset /reset

of:
- iisreset /stop
- iisreset /start

Melding komt ook als je bijvoorbeeld nog een Visual Interdev open hebt staan die dat object gebruikt. Als laatste, heb je de dll geinstalleerd als Com+ ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
(jarig!)
Duh, dan herstart je botweg de hele IIS. Het is toch onzin als dat nodig zou zijn om 1 OLE objectje te vervangen?

En nee, geen Visual Interdev, gewoon een teksteditor voor ASP. En ja, uiteraard heb ik wel eerst "regsvr32 oleobjectje.dll" gedaan, anders werkt het al helemaal niet.

[ Voor 43% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-11-2004 12:47 ]

日本!🎌

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:56

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Als ik me goed herinner kan je ergens in IIS aangeven dat ie jouw ASP pagina en/of je dll niet moet cachen. Dan wordt alles altijd weer netjes vrijgegeven na een request. In een productieomgeving is dat niet handig, voor development des te meer.
Dit werkte althans bij mijn ISAPI dll's die ook gelocked bleven staan na een request, dus je zou kunnen kijken of dat met ASP pagina's ook kan.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
(jarig!)
Ja, vinkje gevonden :)

Alleen het geeft de DLL in kwestie niet vrij na een request dat er gebruik van maakt...

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-11-2004 14:29 ]

日本!🎌

Pagina: 1