Goede cursus C++ *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.067 views sinds 30-01-2008

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik kan op kosten van de zaak een cursis gaan vvolgen volgend jaar. Ik wil al tijden C++ leren (ben er ook al mee bezig geweest maar heb last van een koude start). Ik wil deze mogelijkheid dus aangrijpen om een goede beginners cursis te doen. Ik wil dus eigenlijk in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk leren. Mijn leertempo ligt vrij hoog en ik heb al wat basis.
Ik beheers PHP (Oop ook vrij aardig) en Javascript.

Waar kan ik welke cursis het beste doen, naar jullie ervaring?

b.v.d.

p.s.: Ik zou het ook zelfstandig kunnen, geen probleem. Maar daar krijg ik niet betaal tijd voor en dan moet ik m'n les-boeken zelf betalen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

offtopic:
Misschien eerst een cursus Nederlands :)

Je zou eens op de site van CompuTrain kunnen kijken, die geven trainingen.
Overigens denk ik dat je cursus wel in verband moet staan met je werkzaamheden. Als je niets met C++ gaat doen, heeft het ook geen zin om er op kosten van de baas iets over te leren.

Tot slot is er denk ik geen algemene cursus C++, maar zal je via de leverancier van de omgeving misschien een cursus kunnen vinden. Dus via Borland, Microsoft, dat soort zaken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Het is cursus en php icm oo is onzin.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je zou eventueel wat oude topics erop na kunnen spitten. Dit onderwerp is al diverse keren gepasseerd hier.

Ik weet niet aan wat voor cursus vorm je zit te denken, maar als het resultaat uiteindelijk iets is dat je alleen wat simpele console programmatjes in elkaar kunt zetten, dan lijkt me dat niet direct erg nuttig en kan je beter een boek kopen met wat oefeningetjes erin.

En in plaats van C++ zou je ook meteen voor een wat modernere omgeving als java of C# kunnen gaan.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:21:
Het is cursus en php icm oo is onzin.
Daar ben ik het mee eens. Het is niet omdat je wat OO in PHP kunt doen, dat je daarom OO beheerst. :P

Maar goed, ik zou zeggen: kijk eens naar bepaalde bedrijven die cursussen verzorgen, en kijk of er daar wat tussen zit. Ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat je je niet direct moet focussen op cursussen ivm Visual C++ oid. Ik weet eigenlijk ook niet of er een 'algemene C++ cursus' aangeboden wordt.

Misschien is een goed (algemeen) C++ boek wel de beste manier om van start te gaan. In de P&W FAQ vind je wel eea denk ik.
En in plaats van C++ zou je ook meteen voor een wat modernere omgeving als java of C# kunnen gaan.
C++ is ook best modern hoor.
Het is niet zo dat C++ een oubollige taal is. Trouwens, Java en C# heb je te maken met een managed environment, in C++ niet.
Daarnaast kan je met C++ vrijwel alles wat in Java/C# mogelijk is. (Ok, je hebt geen attributes in C++, wat je wel hebt in C#).
Maar dit moet geen discussie worden C++ vs Java/C#.

[ Voor 26% gewijzigd door whoami op 18-11-2004 11:28 ]

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verder is de vraag hoeveel je hebt aan c++ als standaard developer. Ik zou dan toch liever voor een taal zoals Java gaan en naar het .NET platform kijken. Hierin zit te toekomst.

[edit]
spuit elf :z

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 18-11-2004 11:32 ]

• whoami
Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:32:
Verder is de vraag hoeveel je hebt aan c++ als standaard developer. Ik zou dan toch liever voor een taal zoals Java gaan en naar het .NET platform kijken. Hierin zit te toekomst.

[edit]
spuit elf :z
Mwah, 't is te zien wat je wilt doen he.
Daarbij, als je C++ beheerst, en je kent echt goed OO, dan is het een makkie om naar .NET / Java over te stappen.

• Bram77
Ik tik met haast, vandaar wat spelfouten...(maar 'cursis' is wel erg knullig idd :X )

Ik wil iig met Borland C-Builder leren werken.

PHP i.c.m. Oop is geen onzin. Zoek maar een op Google.
Ik zeg ook niet dat ik OO beheers. Maar begrijp de manier van denken zo'n beetje. Dat zal in C++ niet veel anders zijn.
Als ik dat zou willen had ik daar wel een topic over geopend.

CompuTrain heeft wel wat interssante mogelijkheden ja! Maar toch niet helemaal wat ik zoek.
Mijn baas heeft toegezegd dat ik betaald thuis kan studeren. Ik krijg dus gewoon doorbetaald en alle onkosten vergoed!

Bedankt voor de hulp.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

@whoami
mee eens, en andersom is dat wat lastiger ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 18-11-2004 11:41 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Bram77
Precies de reden waarom ik voor C++ kies. Voor zover ik heb begrepen is Java zelfs een 'kind' van C++. Een programeertaal waarmee je sneller hapklare applicaties in elkaar kan draaien.

Ik wil gewoon alles kunnen maken wat in mijn hoofd op kan komen. C++ is, lijkt me, de grootste uitdaging en het meest flexiebel.

• whoami
Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:39:
PHP i.c.m. Oop is geen onzin. Zoek maar een op Google.
Iemand die zegt dat hij OOP beheerst en daarbij PHP in dezelfde adem noemt, moet je IMO niet te serieus nemen... :)

• Bram77
Ik weet dat het niet 'echt' Oop is. Maar het gaat er toch om dat je snap welke geachtengang er achter zit.... Of zie ik dat nu verkeerd?

• whoami
Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:43:
Precies de reden waarom ik voor C++ kies. Voor zover ik heb begrepen is Java zelfs een 'kind' van C++. Een programeertaal waarmee je sneller hapklare applicaties in elkaar kan draaien.
Nou nee, dat nu ook weer niet.

Java is misschien wel 'afgeleid' van C++, maar als je goed wilt ontwikkelen in Java (of in C#/.NET), dan zal dat ook niet 'snel' gaan. (Wel sneller dan in C++, omdat je in .NET / Java misschien een wat uitgebreider framework achter je hebt, maar als je goed wilt proggen, komt er wel eea bij kijken).
Pas ook op als je met C++ Builder aan de slag gaat, dat je niet vervalt in 'sleur 'n pleur' programmatie. C++ Builder en Delphi zijn krachtige omgevingen, en je kan er heel mooie , krachtige en goede applicaties mee bouwen, maar je moet het dan wel op de goeie manier doen.
Zie ook dit:

Drag 'n Drop; Sick of RAD

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Betaald thuis studeren, dan denk ik meteen aan de LOI :) Maar die hebben geen C++ in het assortiment.

Je zou eens bij Borland kunnen kijken, of een belletje naar de nederlandse importeur. Die hebben vaak ook contacten met ondersteunende bedrijven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Anoniem: 128124

Wat voor soort programma's wil je gaan schrijven? Dat is denk ik relevanter voor de vraag of je in een managed of unmanaged omgeving wilt werken. Voor veel programma's is unmanaged code onnodig moeilijk doen. Voor sommige programma's is het een verstandige keuze.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:43:
Java is afgeleid van c++, maar je kan java zien als een schonere versie (imho). Veel dingen zijn gewoon een stuk beter opgelost.
Ik wil gewoon alles kunnen maken wat in mijn hoofd op kan komen. C++ is, lijkt me, de grootste uitdaging en het meest flexiebel.
Leer eerst gewoon goed programmeren en ga niet meteen de meest gecompliceerde taal pakken.

Oja.. programmeren is niet denken op procedure nivo.
Als ik dat zou willen had ik daar wel een topic over geopend.
"Geef mensen niet wat ze willen.. maar wat ze nodig zijn" edgar dijkstra.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 18-11-2004 12:00 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Wij geven de voorkeur aan AT computing. Die hebben een goede C++ cursus, standaard C++ en dus niet beperkt is tot Microsoft of Borland C++

Overigens zou ik het commentaar over Java negeren. Microsoft komt gewoon met C++ voor .NET. Sterker nog, het is de taal die ze daar als systems-level taal zien voor .NET
Java is inderdaad simpeler voor sommige dingen, en C++ voor andere.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:58:

Java is afgeleid van c++, maar je kan java zien als een schonere versie (imho). Veel dingen zijn gewoon een stuk beter opgelost.
Ik zie java meer als een veilige versie waarin je in een sandbox zit, niet zozeer als een schonere versie. En die sandbox brengt nou eenmaal zowel baten als kosten met zich mee.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bram77
MSalters schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:11:
Wij geven de voorkeur aan AT computing. Die hebben een goede C++ cursus, standaard C++ en dus niet beperkt is tot Microsoft of Borland C++

Overigens zou ik het commentaar over Java negeren. Microsoft komt gewoon met C++ voor .NET. Sterker nog, het is de taal die ze daar als systems-level taal zien voor .NET
Java is inderdaad simpeler voor sommige dingen, en C++ voor andere.
AT computing bied wat ik nodig heb! Ik heb het voorgelegd aan mijn baas. Goedkoop is het niet....

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

.oisyn schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:28:
[...]
Ik zie java meer als een veilige versie waarin je in een sandbox zit, niet zozeer als een schonere versie.
Qua taalconstructies is Java nu eenmaal een stuk cleaner. Interfaces, packages, geen macro`s :'(, geen halfgebakken virtual methodes en nog veel meer.

Vanuit cosmetisch oogpunt is java nu eenmaal een stuk cleaner.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is natuurlijk maar net hoe je schoon definieert ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

.oisyn schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:26:
Het is natuurlijk maar net hoe je schoon definieert ;)
Ik wil niet zeggen dat java heilig is hoor.. Ik zit me ook wel eens dood te ergeren aan totale kut oplossingen en kneuterigheid en zo nu en dan loop ik ook wel eens te schoppen tegen het 'wij beschermen je tegen al het kwaad in de wereld' idee van java. Vooral als je op micronivo met optimalisatie bezig bent dan tja.... dan houd het wel vaak op.

Maarja... over het algemene spectrum gezien vind ik java een schonere taal. En voor normale webapplicaties zijn java/.net de platformen op dit moment. Je moet wel een verdomd goeie reden hebben om daar nog iets met c++ (en niet .NET c++) te doen.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 23:04
Je kunt in C++ best leren programmeren. Je moet alleen niet gelijk de meest complexe technieken e.d. willen gaan gebruiken. Het hangt er van af wat je wil kunnen programmeren, maar ik denk dat het voor elke programmeur nuttig is om bepaalde vaardigheden te bezitten op het gebied van software architectuur/design, maar ook op lager niveau. Met dat laatste bedoel ik dus dat je ongeveer snapt hoe een computer werkt (het valt me op dat veel mensen dat eigenlijk niet eens weten en die zich wel programmeur durven te noemen). Dus hoe een processor globaal werkt, hoe geheugen is ingedeeld en kan worden gebruikt etc. Daarnaast is het ook goed om bepaalde algoritmen te kennen en deze zelf te kunnen maken. Veel 'programmeurs' kunnen dat laatste ook niet eens.

Ik wil niet zeggen dat iedereen dat moet kunnen die software ontwikkelt. Maar ik vind iemand pas een goede programmeur als hij/zij minimaal die vaardigheden heeft.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11
Als je de richting op wilt van webdeveloper heb je aan C++ vrijwel niets. Wil je de system kant op, dan heb je aan Java vrijwel niets.

Aan jou de keus ( raar dat je baas daar niets over te zeggen wil hebben trouwens )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Martin Sturm schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:31:
Met dat laatste bedoel ik dus dat je ongeveer snapt hoe een computer werkt (het valt me op dat veel mensen dat eigenlijk niet eens weten en die zich wel programmeur durven te noemen). Dus hoe een processor globaal werkt, hoe geheugen is ingedeeld en kan worden gebruikt etc. Daarnaast is het ook goed om bepaalde algoritmen te kennen en deze zelf te kunnen maken. Veel 'programmeurs' kunnen dat laatste ook niet eens.
Hmm tja... ik weet het wel maar ik moet eerlijk toegeven dat ik die kennis niet vaak gebruik. Zeker als je op een hoger nivo met software ontwikkeling bezig gaat is het eigelijk redelijk oninteressant. En als je richting talen zoals Prolog gaat dan interesseerd het echt helemaal niemand nog een kont. (Ok... zijn ook niet veel programmeurs (behalve ik) die dat voor hun brood doen :P )
Ik wil niet zeggen dat iedereen dat moet kunnen die software ontwikkelt. Maar ik vind iemand pas een goede programmeur als hij/zij minimaal die vaardigheden heeft.
Ja minimaal..

Ik ben ook groot gebracht in de 'klassieke' school en als ik heel erg eerlijk ben, interesseerd het me echt geen flikker. Op erg laag nivo bitneuken en gezeik met allerlei hardware troep. Ik werk veel liever op een hoger abstractie nivo en die hele machine eronder.. tja.. tis dat mijn vm het nodig heeft.. maar het kan om mij gestolen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 18-11-2004 14:38 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als je spreekt over optimaliseren denk ik nou niet meteen aan Java. ;)

offtopic:
Om verwarring te voorkomen, het is "Edsger W. Dijkstra". Ik kan het weten, krijg nog dagelijks college van zijn nazaten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grijze Vos op 18-11-2004 14:40 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Grijze Vos schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:39:
Als je spreekt over optimaliseren denk ik nou niet meteen aan Java. ;)
Moet je toch even beter denken, denk ik.

Optimaliseren doe je in alle talen en vaak kan je overal een enorme performance winst uit halen. Met prolog loop ik te snoeien en betere algoritmes te bedenken. In java loop ik ook op allerlei nivo`s (micro/macro) te optimaliseren (als het nodig is).

Je kunt alleen in Java minder goed op micronivo optimaliseren. Maarja.. meestal onstaan hier de meest ranzige, foutgevoelige, slecht onderhoudbare oplossingen.
Om verwarring te voorkomen, het is "Edsger W. Dijkstra". Ik kan het weten, krijg nog dagelijks college van zijn nazaten. ;)
Ik moest zijn naam ook even opzoeken en had nog ff gechecked op google naar Edgar Dijkstra en die bestond :) Maar je hebt gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 18-11-2004 14:47 ]

Anoniem: 129267

Als je in het noorden woont, is dit misschien is dit ook wel geschikt.
http://www.icce.rug.nl/edu/
Het is goedkoper dan at computing en lijkt mij intensiever. Een cursus c++ in 2 * 4 dagen lijkt mij genoeg om, als je het goed wilt begrijpen, je hoofd te laten barsten.
Ik heb alle drie delen gevolgd met als voorkennis gepruts in pascal, java, php, c++, c. De eerste cursus is dan een inkoppertje, maar de stijl van de docent is strikt ( fouten in indentatie kost je punten).
Als je als voorkennis javascript en php hebt zou ik de cursus vanaf het begin doen. Het kost namelijk, naar mijn idee, wel even tijd om pointers te begrijpen. De drie delen lopen ongeveer 3 kwart jaar en je bent er minimaal 1 dag in de week aan kwijt.

edit:
Ik had je profiel moeten checken. Den Bosh is een beetje uit de buurt

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 129267 op 18-11-2004 15:25 ]

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Echte programmeurs moeten eerst C onder de knie hebben vind ik. Dat is pas een echte bikkel taal (8>
Als je dan echte programma's wilt gaan maken, dan is een korte C++ cursus op zijn plaats zodat je de ranzige programmeer gewoonten die je bij C hebt geleerd weer af te leren. Maar pas als je echt C kan programmeren begrijp je hoe computers echt werken :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• whoami
Bullshit Macros.
Ik vind niet dat je -wil je een programmeur zijn die enterprise apps maakt- kennis moet hebben van 'hoe computers in detail werken'.
C is heel anders dan C++; en het is zeker niet zo dat je C++ kunt of makkelijker kunt leren als je een C expert bent. Afgezien van die C in de naam, en een syntax die vrijwel identiek is, zijn de talen verschillend.
Trouwens, waarom eerst moeite doen om C te leren, en dan opeens opnieuw moeite doen om al die ranzige technieken opnieuw (proberen) af te leren.

• Bram77
Ik heb er 3 bij AT computing geboekt.

- "Leren programmeren"
- "De programmeertaal C"
- "De programmeertaal C++"

De eerste 2 in het eerste deel van 2005 en de 3e in het 2e deel van 2005.
De eerste cursus is een klein beetje overbodig maar geeft me wel de mogelijkheid om te wennen aan hun manier van les geven.
Aan jou de keus ( raar dat je baas daar niets over te zeggen wil hebben trouwens )
Ik heb gewoon een mega-relaxte baas! Ik ben systeem-/applicatiebeheerder bij een stichting in de gehandicaptenzorg. In deze sector loopt de automatisering drastisch achter, zo ook de medewerkers qua vaardigheid met computers.
Ik kan m'n creativiteit hier prima kwijt in het vereenvoudigen van de burocratie door het schrijven webapplicaties voor bijvoorbeeld de medewerkers-administratie en een digitale agenda (meer dingen op komst).
Automatiseren staat hier dus echt nog in de kinderschoennen en zoals veel mensen wel weten kost automatiseren een berg geld (helemaal in deze sector omdat er zo veel papierwerk bij komt kijken). We zijn een kleine stichting en hebben daardoor niet zo veel mogelijkheid tot aanschaf van grote/dure pakketten. Bovendien is elk kant-en-klaar pakket overdaad. Met mijn creative oplossingen bespaar ik juist een boel geld. Wanneer ik C++ beheers zijn er weer meer gebieden binnen de stichting die relatief goedkoop geautomatiseerd kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 18-11-2004 15:46 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:45:
Automatiseren staat hier dus echt nog in de kinderschoennen en zoals veel mensen wel weten kost automatiseren een berg geld (helemaal in deze sector omdat er zo veel papierwerk bij komt kijken).
Automatiseren kost ook veel geld omdat er een enorme lading nono`s zijn.
Met mijn creative oplossingen bespaar ik juist een boel geld.
Je had marketing dude moeten worden.
Wanneer ik C++ beheers zijn er weer meer gebieden binnen de stichting die relatief goedkoop geautomatiseerd kunnen worden.
Ik programmeer java en ik beheers het maar net. Applicaties maken doe je niet zomaar ff.. Leuk dat je enthousiast bent, maar ik zou wel realistische doelen erop na houden.

• Bram77
Automatiseren kost niet alleen veel geld omdat er veel nono's zijn. Ook zonder non's zou het duur zijn. Maar duur is natuurlijk relatief. Voor de Rabobank is duur heel wat anders dan voor ons.

Ik weet waar ik aan begin.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 16:18
Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:58:
[...]
"Geef mensen niet wat ze willen.. maar wat ze nodig zijn hebben" edgar dijkstra.
;)

[ Voor 4% gewijzigd door riezebosch op 18-11-2004 16:30 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Hmm tja... stelletje miereneukers... als de boodschap maar over komt...

Anoniem: 22001

Hier in Groningen wordt een goede cursus C++ gegeven die volgens mij nationaal als zeer goed, maar zwaar bekent staat:

http://www.icce.rug.nl/edu/

Anoniem: 22001

Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:34:
[...]

Hmm tja... stelletje miereneukers... als de boodschap maar over komt...
Da's een Gronings trekje, hoor ik hier meer.

• Infinitive
Alarmnummer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:05:
Qua taalconstructies is Java nu eenmaal een stuk cleaner. Interfaces, packages, geen macro`s :'(, geen halfgebakken virtual methodes en nog veel meer.
offtopic:
Open java

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik mis daar wel een beetje de key feature van macro's in C en C++, en dat is conditional compilation.

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
void someFunc ()
{
    bladiebla ();
#if BUILD_XBOX
    someXBoxSpecificBladiebla ();
#endif
    someMoreBladiebla ();

#if _DEBUG
    Debug::Print ("Finished doing something");
#endif
}

• Infinitive
offtopic:
Conditional compilation kan ook in open java hoor. De meest grove manier is om de complete definitie van een methode of klasse op compile time te herschrijven...

Of strategy achtige design patters gebruiken. Maar daarmee trap je waarschijnlijk op een bepaald onderdeel van optimalisatie geile c++ers :)

Nu geef ik toe dat macro's in c/c++ zich op token level afspelen, zodat je ook language extentions kan opnemen varierend van platform tot platform.

[ Voor 19% gewijzigd door Infinitive op 18-11-2004 18:42 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Infinitive schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:40:
Conditional compilation kan ook in open java hoor.
Gewoon een final static DEBUG boolean aanmaken en werken met if(DEBUG) {...}
De compiler optimaliseert de instructies eruit.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Op zich zijn de meeste algemene (oo-)programmeertalen toch lood om oud ijzer. Ik denk dat van de onderliggende concepten toch 90% hetzelfde is. Ik denk daarom dat een training OO(A/SE/P/...) zeker de moeite waard is.
Daarna is de keuze van een specifieke taal of omgeving zeer afhankelijk van:
- de te ontwikkelen toepassing
- target platform
- de bedrijfsorganisatie

De enige reden om in deze tijd nog C++ te gaan leren is de noodzaak van hardcore performance applicaties (zoals games, want dat zijn i.h.a. de zwaarste applicaties die er zijn). Als ik de situatie inschat gaat het met name om administratieve applicaties (met name database-spul) dan is de keuze (in volgorde van mijn voorkeur):
- Delphi (e.v.t. .Net?)
- Java
- C#
- Visual Basic
- Powerbuilder

En dan moet er nog een databeest onder, waar je meestal ook nog SQL (Dit kun je toch wel vrij simpel zelfstandig leren.) voor moet beheersen. Postgres dan maar?

Ik denk dat je met Delphi de allerbeste verhouding van ontwikkeltijd/functionaliteit kunt halen, de kennis van SQL wordt hiermee ook iets minder belangrijk. Tja, en als je ook maar iets met een server gaat doen, dan wordt het al snel Java.

Dus ... het is allemaal nog niet zo gemakkelijk en ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Infinitive
Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:45:
Ik heb er 3 bij AT computing geboekt.

- "Leren programmeren"
- "De programmeertaal C"
- "De programmeertaal C++"
Als ik de rest van je verhaal lees, dan wil je blijkbaar GUI/database applicaties ontwikkelen. Nu zijn bovenstaande drie cursussen erg nuttig voor de taaltjes op zich, maar om zelfs een simpele gui/database applicatie te maken heb je vooral in C++ nog wel wat meer kennis nodig. En ik kan je verzekeren dat daar veel bij komt kijken om die stap op een goede manier te maken. Neem zoiets ook mee in je studieplan.

[ Voor 7% gewijzigd door Infinitive op 18-11-2004 19:01 ]

• Bram77
Ik heb al eens 2 weken intensief les gehad (12 uur per dag) van mijn vader. Die is 30 jaar C++ programeur. Ik heb dus een aardig beeld van wat er nodig is. Ik had toen enkel minimale kennis van Javascript en had de manier van denken nog niet helemaal door. Wat toch het aller belangrijkst is. Ik heb er wel veel aan gehad want nu nog steeds gaat er soms een lichtje branden wanneer ik op een bepaalde manier een probleem oplos met PHP of Javascript. Het is toch al 4 jaar geleden.

Als ik C++ een beetje onder de knie heb zijn heel veel andere talen met veel meer gemak leren. Ik zie simpelweg toekomst in programeren. Vooral omdat ik leuk vind om te doen. Ik weet niet welke taal of met welk doeleinde ik uiteindelijk vind wat ik zoek. Ik wil gewoon een goede basis. Ik heb de mentale capaciteit om C++ te leren, en de taal lijkt aan de basis te staan van al het eigentijdse programeren dus wil ik dat leren.

Anoniem: 30249

Deze cursussen behandelen de taal c++, maar als je GUI/Database wilt programmeren komt er wel wat meer bij kijken zoals Infinitive al hierboven zei. Je krijgt dan nog te maken met MFC achtige frameworks, en omdat onder de knie te krijgen ben je wel weer een eind verder. Als je snel GUI applicaties wilt bouwen zou ik gaan kijken naar java/c# of zelfs vb.net, deze zijn allemaal OOP dus volgens de huidige programmeer denk wijze

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30249 op 18-11-2004 19:21 ]

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:15:
... Die is 30 jaar C++ programeur...
Knap hoor..., er zijn vast ook veel mensen die al sinds de middeleeuwen piloot zijn.
8)7

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Bram77
Excuseer, typfout... Al 30 jaar programeur.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Inderdaad erg onwaarschijnlijk, voor de historische miereneuker, tenzij je vader Bjarne Stroustrup heet, kan hij maximaal 21 jaar C++ programmeren :)

Bron: http://www.hitmill.com/programming/cpp/cppHistory.asp

edit:
chips, te laat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bigbeng op 18-11-2004 19:45 ]

• Bram77
Of misschien moet ik zelfs zeggen 30 jaar bezig met programeren. Iig al heeeel lang :P Langer als dat ik leef (26 jaar).

• Alex
  • Laatst online: 06-04 08:19
bigbeng schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:44:
Inderdaad erg onwaarschijnlijk, voor de historische miereneuker, tenzij je vader Bjarne Stroustrup heet, kan hij maximaal 21 jaar C++ programmeren :)

Bron: http://www.hitmill.com/programming/cpp/cppHistory.asp

edit:
chips, te laat ;)
Oi, wat hiepocriet, een asp-file met de history van C++ :P.
Ik zie hier een discussie ontstaan over Java.. zal ik wasigh eens aan zijn oren trekken dat hij effe langs het topic loopt ;)?

Ontopic:
Op dit moment ben ik trainee van een Javahova. Dat is een jongen die zweert bij Java, hij wil hooguit met C# werken. Laat nooit het woord Visual Basic vallen, laat staan Visual Basic.Net want je kunt hem óf wegdragen, óf hij regelt dta je verbannen wordt.
Deze jongen, beter bekent als wasigh, stuurt er op aan dat ik het HBO-traject doe qua programmeren. Een stuk UML, een stuk Java, een stukje Design patterns, vele wijze lessen, historie van Java, programmeertaalkunde, en daranaast mijn 'gewone' deeltijd HBO. Daarmee probeer ik een eind te komen...
Wat de TS gaat doen is volgens mij niet echt slim. Hij weet totaal niet wat hij kan verwachten, en vooral, wat hij moet leren. Waar hij zich in de cursussen zelf op moet focussen.

Daarbij vind ik uitspraken als "Een cursus programmeren is mooi om te wennen aan hun lesmethode" een beetje erg kort doro de bocht. Ik kan van mijzelf vertellen dat ik op dit moment een verdienstelijk coder ben. Ik pik zaken snel op, bouw simpele oplossingen en ben niet taalafhankelijk. Maar of ik een goede programmeur ben? Ja misschien kan ik goed 'programmeren' in PHP en VBScript. Misschien beheers ik C# ook wel al zover dat ik me programmeur aarin mag noemen. Maar als ik vervolgens tussen die-hard Java mensen ga zitten of mensen die niets anders doen als C++, dan ben ik toch een rookie? Dan programmeren hun toch heel anders? Ik denk eigenlijk dat de TS het erg onderschat en wil hem waarschuwen om dat nou net niet te doen :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Een cursus programmeren in wat voor taal dan ook is leuk en aardig maar bij software ontwikkeling komt er meer bij kijken (bijvoorbeeld ook de gebruikte methoden en technieken etc).

Ik heb C++ geleerd tijdens mijn stage. het is dus vooral zelf doen. ik bedoel De meeste cursussen worden volgens mij net als op mijn school opdezelfde manier les gegeven, gewoon uitleg en dan wat oefeningen doen.

maar goed tijdens mijn stage heb ik de volgende boeken aangeschaft die echt geholpen hebben:
- accelerated c++
- aan de slag met c++
- effective c++
- more effective c++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

waarom geen cursus OO -programmeren of UML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Bram77 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:15:
Als ik C++ een beetje onder de knie heb zijn heel veel andere talen met veel meer gemak leren.
Als je java/c# kent (de meest gebruikte talen op dit moment) kan je ook nog eens een keer kijken naar c++.
Ik zie simpelweg toekomst in programeren.
Doe dan een echte opleiding. Programmeren is veel meer dan alleen een taal kennen. En zelfs met een echte opleiding moet je nog een gigantische hoeveelheid kennis na de opleiding vergaren (architectuur, patterns, analyse etc) om echt een goeie applicatie te kunnen opzetten.
Ik wil gewoon een goede basis. Ik heb de mentale capaciteit om C++ te leren, en de taal lijkt aan de basis te staan van al het eigentijdse programeren dus wil ik dat leren.
Ga dan met assembler aan de slag als je echt aan de basis wilt beginnen |:(

Als jij een goeie oo programmeur wilt worden moet je je concentreren op de dingen die belangrijk zijn. Het is fijn als een hele lading onnodige complexiteit voor je weggenomen kan worden, zodat je je kan concentreren op de echte complexiteit: namelijk goed oo ontwerp maken. Met talen zoals java/c# kan je dus veel sneller aan het echt oo programmeren beginnen, dan met een taal zoals c++.

Je moet je dus goed afvragen of je iets wilt doen om de coolheids factor, of omdat je iets gaat doen omdat je echt verstandig bezig bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Alarmnummer op 19-11-2004 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 03:51:
[...]

Ga dan met assembler aan de slag als je echt aan de basis wilt beginnen |:(

Als jij een goeie oo programmeur wilt worden moet je je concentreren op de dingen die belangrijk zijn. Het is fijn als een hele lading onnodige complexiteit voor je weggenomen kan worden, zodat je je kan concentreren op de echte complexiteit: namelijk goed oo ontwerp maken. Met talen zoals java/c# kan je dus veel sneller aan het echt oo programmeren beginnen, dan met een taal zoals c++.

Je moet je dus goed afvragen of je iets wilt doen om de coolheids factor, of omdat je iets gaat doen omdat je echt verstandig bezig bent.
Hmmm.
Ik ben het eens eens met jou. :) :+
En met Alex De Groot trouwens ook. ;P

Programmeren is idd veel meer dan enkel een taal kennen.
Architectuur, OO ontwerp, etc... is idd een heel belangrijk aspect wat een OO programmeur tegenwoordig toch wel moet beheersen imo.
Zelf ben ik nu al een tijd(je) bezig met patterns, architectuur, etc.... en ik voel me nog maar een rookie; 't is net alsof ik nog maar pas bezig ben. Ik kan zeggen dat ik in de voorbije 2 jaar dat ik er mee bezig ben al heel wat geleerd heb, maar als ik voor me kijk, dan zie ik toch dat ik nog een hele weg af te leggen heb.

[ Voor 27% gewijzigd door whoami op 19-11-2004 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:49:
[...]

Ik kan zeggen dat ik in de voorbije 2 jaar dat ik er mee bezig ben al heel wat geleerd heb, maar als ik voor me kijk, dan zie ik toch dat ik nog een hele weg af te leggen heb.
Hoe meer je weet.. hoe meer je weet dat je niet weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Alarmnummer schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 03:51:
Als je java/c# kent (de meest gebruikte talen op dit moment) kan je ook nog eens een keer kijken naar c++.
Bouwde beweringen :)
Val je nu de taal C++ aan, of haar libraries? Qua syntax lijkt Java en C# veel te veel op C++ om dit soort uitspraken te doen, er is geen magic bullet op syntax-niveau die Java of C# zoveel beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Het gaat erom dat C#/Java je veel werk uit handen nemen ivgl met C++, en je je dus beter op het probleem zelf kunt concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 13700 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:42:
Val je nu de taal C++ aan, of haar libraries? Qua syntax lijkt Java en C# veel te veel op C++ om dit soort uitspraken te doen, er is geen magic bullet op syntax-niveau die Java of C# zoveel beter maakt.
Je moet het met me eens zijn dat c++ veel meer complexiteit met zich meebrengt dan een taal zoals Java/c#: geen garbage collection (en alle complexiteit van dien), pointer problematiek, geen packages. En verder is c++ een superset van c en iedereen weet hoe complex dat kan zijn.

Er is dus geen twijfel mogelijk over het feit dat c++ complexer is dan c#/Java. Dat wil niet zeggen dat het slechter of beter is.. het wil alleen zeggen dat als je goed wilt leren oo developen dat je dat sneller in Java/C# kan doen dan in c++. Dat c++ op bepaalde gebieden slechter/beter is dan java/c# laat ik buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Alarmnummer schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:58:
Je moet het met me eens zijn dat c++ veel meer complexiteit met zich meebrengt dan een taal zoals Java/c#: geen garbage collection (en alle complexiteit van dien), pointer problematiek, geen packages. En verder is c++ een superset van c en iedereen weet hoe complex dat kan zijn.
Ja, maar de complexiteit van de syntax is niet veel groter bij C++ dan bij Java, terwijl de syntax van C# misschien nog wel complexer is dan die van C++ (door attributes en code trust). Pointer problematiek is iets uit de C-tijd en behoort sinds de invoering van templates voor een groot deel tot het verleden, net zo als het gebrek aan garbage collection (je vindt maar weinig news en deletes in moderne C++).

Het typische aan de argumentatie van Java en (in mindere mate) C# bevoorwoorders is dat ze zaken die hun taal niet kan als een voordeel van die taal aanprijzen. Als je vanuit die optiek je argumentatie bekijkt wordt dit het verweer: C++ heeft pointers, maar niemand dwingt je ze te gebruiken; C++ heeft multiple inheritance die je perfect als interface kunt inzetten, maar krachtiger is dan interfacing; C++ heeft perfect werkende virtual methods, het interpreteert alleen niet elke non-static method als virtual; packages zouden de taal ongeschikt maken voor sommige platforms.
Er is dus geen twijfel mogelijk over het feit dat c++ complexer is dan c#/Java. Dat wil niet zeggen dat het slechter of beter is.. het wil alleen zeggen dat als je goed wilt leren oo developen dat je dat sneller in Java/C# kan doen dan in c++.
Die vergelijking is niet eerlijk omdat C++ geen OO-only taal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Nou maak je er alsnog een C++ vs. Java/C# discussie van. En nu wil ik ook meespelen! :)
Sec gekeken naar de leercurve, dus los van de mogelijkheden van de talen, ben ik het eens met Alarmnummer. C++ kost gewoonweg langer om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Laatst online: 06-04 08:19
Anoniem: 13700 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:42:
Volgens mij snap jij de totale post niet.
Wat hij probeert duidelijk te maken is dat de je in Java/C# veel meer gedwongen wordt OO te werken. In C++ is dit overduidelijk minder. Dit si een van de redenen dat meestal Java wordt onderwezen.

Daarnaast maakt het mij, én alarmnummer én whoami weinig uit welke taal je gebruikt. Het is alleen zo dat bepaalde talen voordelen hebben en natuurlijk nadelen. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur, maar ik vraag me altijd af waarom een C++-programmeur zich aangevallen voelt op het moment dat er iets positiefs wordt gezegd over een andere taal, of dat er op de beperkingen van die taal gewezen wordt. Dit is absoluut nergens voor nodig. Ik vind, en daar zullen veel anderen het met me over eens zijn, de taal niets meer als een tool.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex op 19-11-2004 11:22 . Reden: Laatste zin iets algemener gemaakt ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 23:04
Je moet de complexiteit van Java ook niet onderschatten. De syntax an-sich is niet zo bijster ingewikkeld, da's waar. Maar datzelfde geld voor C++. De bijkomende aspecten van de taal maken het echter complex. Voordat je alle details van Java beheerst (Beans, JNI, standaard geimplementeerde patterns, en weet ik wat er allemaal niet bij komt kijken) ben je ook nog wel ff zoet. Zeker als je naast de desktop zut ook J2EE enzo goed wil kunnen.

Kortom, ik denk dat het een beetje zinloze discussie is. Enkele talen daargelaten, zijn bijna alle volwassen talen erg uitgebreid en moet je er veel ervaring mee hebben wil je alles optimaal kunnen benutten. Het is wellicht waar dat je als beginner met Java sneller iets 'werkends' hebt. Maar als je in C++ begint kun je ook vrij snel al 'werkende' dingen produceren. En het argument dat je sneller met Java aan OO kan beginnen vind ik een beetje loos, want met C++ kan dat net zo snel. Je eerste applicaties in Java zullen, net zo min als de eerste applicaties in C++, niet gelijk de meest complexe oo-patterns gebruiken.

Talen als Haskell zijn pas complex voor een beginner met beperkte programmeerervaring, omdat daarbij de hele denkwijze veranderd moet worden en er veel meer wiskundige zaken bij komt kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martin Sturm op 19-11-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wat een blabla zeg (niet iedereen).
Ik vraag simpel waar een goede cursis C++ is en opeens denken mensen te kunnen vertellen dat ik niet weet waar ik aan begin. Gebaseerd op niets want geen van hen weet wie ik ben en wat mijn capaciteiten zijn. Dat weet ik nog niet eens op C++, gebied laat staan mensen op dit forum. Ik wil zeggen, ik ben er zeker van dat ik C++ kan leren (qua syntax en basis principes), maar of ik ook een goede programeur kan worden is een vraag die waarschijnlijk pas over een aantal jaar beantwoord kan worden.
Maar zelfs al wordt ik geen 'goede programeur' (met goede programeur bedoel ik iemand die in een complex idee de kern kan ontdekken en van daaruit de eenvoud kan behouden. Iets wat je hebt, of niet hebt denk ik.), dan zit er nog toekomst in.
- accelerated c++
- aan de slag met c++
- effective c++
- more effective c++
Dank u ! Ik duik de boekenwinkel in dit weekend.
ik heb al 2 boeken van Borland doorgewerkt (Bijden "Borland C++ in 14 dagen") maar gekoppeld aan verschillende versies van Borland C-Builder. Maar die waren wel erg aap-noot-mies. Niet echt veel van geleerd wat ik al niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Anoniem: 13700 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:10:
[...]

Ja, maar de complexiteit van de syntax is niet veel groter bij C++ dan bij Java, terwijl de syntax van C# misschien nog wel complexer is dan die van C++ (door attributes en code trust). Pointer problematiek is iets uit de C-tijd en behoort sinds de invoering van templates voor een groot deel tot het verleden, net zo als het gebrek aan garbage collection (je vindt maar weinig news en deletes in moderne C++).
Juist niet, attributes zijn declaratief. Ik zie daar de complexiteit niet van in.
Maar, zoals ik al gezegd heb, dit moet geen C++ vs C#/Java discussie worden, want zo zijn er hier al topics genoeg te vinden.
Het typische aan de argumentatie van Java en (in mindere mate) C# bevoorwoorders is dat ze zaken die hun taal niet kan als een voordeel van die taal aanprijzen. Als je vanuit die optiek je argumentatie bekijkt wordt dit het verweer: C++ heeft pointers, maar niemand dwingt je ze te gebruiken; C++ heeft multiple inheritance die je perfect als interface kunt inzetten, maar krachtiger is dan interfacing; C++ heeft perfect werkende virtual methods, het interpreteert alleen niet elke non-static method als virtual; packages zouden de taal ongeschikt maken voor sommige platforms.
Je mag ook interfaces niet zien als de 'vervanging' van multiple inheritance.
Interfaces zijn er gewoon om ervoor te zorgen dat een class aan een contract voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Martin Sturm schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:35:
Kortom, ik denk dat het een beetje zinloze discussie is. Enkele talen daargelaten, zijn bijna alle volwassen talen erg uitgebreid en moet je er veel ervaring mee hebben wil je alles optimaal kunnen benutten. Het is wellicht waar dat je als beginner met Java sneller iets 'werkends' hebt. Maar als je in C++ begint kun je ook vrij snel al 'werkende' dingen produceren. En het argument dat je sneller met Java aan OO kan beginnen vind ik een beetje loos, want met C++ kan dat net zo snel. Je eerste applicaties in Java zullen, net zo min als de eerste applicaties in C++, niet gelijk de meest complexe oo-patterns gebruiken.
In Java zal je gewoon meer gedwongen worden om OO te werken, terwijl dat in C++ het geval niet is.
Maar dat heb ik al gezegd. Het gaat hier ook in de eerste instantie niet om de patterns, maar over het leren programmeren.
Patterns komen pas kijken als je OO goed beheerst; dmv de alomgekende patterns ga je ook op een andere manier naar OOP kijken.
Eens je zegt dat je OOP kent, en je hebt nog niet naar het GoF boek of naar een ander goed 'design patterns' boek gekeken, dan moet je dat zeker doen.
Je moet ook niet direct met patterns beginnen natuurlijk als je nog geen kaas gegeten hebt van OOP.
Talen als Haskell zijn pas complex voor een beginner met beperkte programmeerervaring, omdat daarbij de hele denkwijze veranderd moet worden en er veel meer wiskundige zaken bij komt kijken.
Haskell is hier gewoon een andere issue, want dat is een ander type taal.

Misschien komt m'n post wat verwarrend over; maar ik moet me hier een beetje haasten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Bram77 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:57:
Wat een blabla zeg (niet iedereen).
Ik vraag simpel waar een goede cursis C++ is en opeens denken mensen te kunnen vertellen dat ik niet weet waar ik aan begin.
Yep.. gezien je replies weet ik wel wat voor vlees ik in de kuip heb.
Gebaseerd op niets want geen van hen weet wie ik ben en wat mijn capaciteiten zijn.
Sorry hoor.. maar dit is een redelijke domme reply.

Als je nog steeds niet begrepen hebt dat java en c# niet voor domme mensen zijn, maar alleen de instap kleiner is zodat je eerder met de oo problematiek aan de slag kunt gaan. Als je wilt leren autorijden ga je toch ook niet meteen beginnen in een formule 1 auto?
Dat weet ik nog niet eens op C++, gebied laat staan mensen op dit forum. Ik wil zeggen, ik ben er zeker van dat ik C++ kan leren (qua syntax en basis principes), maar of ik ook een goede programeur kan worden is een vraag die waarschijnlijk pas over een aantal jaar beantwoord kan worden.
Je hebt een behoorlijk bord voor je kop.

Een goed developer zijn heeft niet zozeer iets te maken met een syntax beheersen maar met algemene concepten te begrijpen die zich meestal goed laten vertalen naar alle platformen. Het gaat om deze kennis.. Het grootste gedeelte van mijn boeken die ik vaak lees gaan niet eens over java! (de voorbeelden zijn redelijk vaak c++)

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 19-11-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede ontwikkelaar kan relevante zaken van irrelevante zaken scheiden. Concepten met hun voor- en nadelen tegen elkaar afwegen zonder de details te kennen. Weten wat hij niet weet en ook daarvan de relevantie inschatten. Op basis daarvan zijn eigen ontwikkeling sturen.

OO leren in C++ kan ik alleen aanraden aan geoefend C-ontwikkelaars of aan mensen met een hele specifieke doelstelling, zoals programmeren op lager systeemniveau.

Ik vind het bewonderenswaardig dat whoami, alarmnummer en dhr. de groot ueberhaupt de moeite nemen om lange posts te besteden aan het uitleggen van hun mening aan mensen aan wie dit duidelijk niet besteed is.

Als iemand zonder goede tegenargumentatie weigert dit in te zien, dan mist deze persoon de kwaliteiten van een goede ontwikkelaar.

Einde verhaal.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 128124 op 19-11-2004 12:54 . Reden: frank, alex, whatever, mijn excuses... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@Alarmnummer
Volgensmij moet jij eens wat meer onder de mensen komen. Dan heb je wat meer referentie en kun je jezelf misschien wat beter inschatten. De domste mensen zijn als je het mij vraagt de mensen die denken dat ze slim zijn. Jij bent er daar 1 van. Arogant figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Kijk maar eens een tijdje in de spiegel. Als je maar lang genoeg in kijkt, ...... kom je er nog niet achter ben ik bang.

Ik vroeg enkel om een goede cursus C++. Niet om jouw geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bram77 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:23:
Kijk maar eens een tijdje in de spiegel. Als je maar lang genoeg in kijkt, ...... kom je er nog niet achter ben ik bang.
Wat grappig dat mensen boos worden als ze goed advies krijgen... Zoals ik al zei, onbegonnen werk.

;(

Mag er misschien een slotje op dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok.... dit gaat nu echt tever...

Dat Bram77 goed bedoeld advies in de wind lijkt te slaan moet hij zelf weten.

Dat geeft echter niemand het recht om te gaan flamen en vage pics te posten.

[ Voor 64% gewijzigd door Creepy op 19-11-2004 13:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.